Bayens riktigt hemska front blev bytt. Förutom vindruteramen på samma bil var det här min första riktiga rostlagning.

Oerthört vidrig utriggare som passerad svensk bilprovning sommaren 2010. Garanterat inte ett dugg bättre då.

Tyvärr fanns ingen riktigt bra bild på slutresultatet, men med nya utriggare och mittbalk blev det bra!

En typ 3:a lyckades jag börja med också.

Som givetvis hade all klassisk "typ 3-rost"
En fantastiskt fin "donator" hämtades. Den har faktiskt fått donera lite plåt som var bra och clipsen till plåtskruvarna som håller skärmarna.

Tre dåliga stötfångarfästen blev till ett bra...

Mer klassisk typ 3-rost lagades. Det som är kvar i rostväg är delar av höger tröskel/kanal samt hela tröskel/kanal vänster sida.

Denna hittade jag på en skrotresa i somras. Blev förvaringsbod för diverse skrot i väntan på bättre framtid.

The Blue Slug på vårkanten. För er som inte minns byggdes denna våren 2011 i ett utrymme utan vare sig riktigt golv eller riktig belysning. Idag är det min bruksbil som rullar året runt. 

Avslutar med en bild från dagen när jag inledde splitprojektet . Det får man läsa om från och med sida 13.
Jag jobbar och jobbar men det är sällan något färdigt rullar ut. Jaja, det kommer väl någon dag det också 
Gott nytt folkvagnsår! Vi ses i karavanen till Hessisch!