...och i morgon ska jag hämta hem en ganska schysst 67:a bubbla tralala tralala
Very nice fågelbajs.... är det ett barnfind ?
Med tanke på all fågelskit.
Men den ser sänkt ut så gissar att den inte stått såå länge

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
...och i morgon ska jag hämta hem en ganska schysst 67:a bubbla tralala tralala
Very nice fågelbajs.... är det ett barnfind ?
Med tanke på all fågelskit.
Men den ser sänkt ut så gissar att den inte stått såå länge

Halvrätt skulle jag säga, den har stått på i en lada i ca tre år efter det att den hittades i en annan lada... Den sänktes någon gång där omkring, lite oklart än men det kvetta
Senast besiktad 2002 står det på transportstyrelsen.
Nu är den hemma i alla fall, ganska rostig i golvhalvorna, hål i golvet vid förarplatsen och i golvet under batteriet. Bränsleläckaget är åtgärdat men jag avvaktar med att försöka starta motorn.
Hur ser man om det är originalmotorn som sitter i? Jag misstänker att det är den...
Jag blev lite överraskad över att det är 4-bults, trodde det var 5-205 på 67:or. Samt att det ser ut som 6-volts batteri, var det verkligen det på bubblor. 67:a bussen var ju 12 volt..
Jag skulle nog säga att de flesta 67a bubblor här i Europa har 4-bult och 6 volt.
Där ser man, och så blottade jag min okunnighet dessutom 
Jag skulle nog säga att de flesta 67a bubblor här i Europa har 4-bult och 6 volt.
njäääaaaaää är det verkligen så...
1500 -67 är fyrbultad skivor fram
1300-67 är fembultad trummor fram
Sketabra Nicklas! fler som blottat sina kunskaper här 
Men är det rätt navkapslar på denna, jag tycker de ser udda ut...
Sketabra Niklas! fler som blottat sina kunskaper här
Endast 1500-67 hadde dessa kapslar
/Nicklas
Jan-Iver skrev:Sketabra Nicklas! fler som blottat sina kunskaper här
Endast 1500-67 hadde dessa kapslar
/Nicklas
Vad kul att det är korrekt även om jag tycker de ser udda och lite småfula ut
Tack igen Nicklas
Provstart av bubblan idag, batteriet såg ut till att ta mot laddning men det gick inte att starta så vi bogserade igång den. Då gick den helt ok tills den dog på uppfarten igen. Men det gör inget för där står den bra än så länge. Bra bromsar och det verkar som att allt fungerar förutom batteriet.
Jag fick annars erbjudande om att köpa ett 1972 bubbla cab projekt idag men jag vet inte om jag orkar

Nytt 6V batteri från Feltema och fix på en brusten kabel bakom tändningslåset fixade biffen på bubblan. Nu startar och går den sååå fiiint atte
Ja även den gamla radion började spela vacker musik... 
Härligt
.
En liten fråga som jag kanske redan vet svaret på
Kan man laga ett brutet solskydd?
Det högra solskyddet i bubblan hänger och saknar den lilla plastbiten att knäppa fast den i.
Är det metall pinnen som gått av eller själva ramen om det finns ens sådan? 
Det verkar vara själva ramen inuti som gått av. Den får vara utan på passagerarsidan ett tag helt enkelt 
Dagens vewe-övning var åt en kompis som behövde byta kopplingswire på hans guldbagge. Vi bänglade rätt friskt och efter att pedalställ och den gamla wiren var lös så började "strulet". Ja ända tills jag ringde min Vwän "Roland" som tipsade om att bromspinnen på bromspedalen skulle bort och inte tillbaks förrän helt sist.
Lite silvertejp på kroken där vajern fästs gjorde att vi lyckades hålla kvar den i läge in i hålet i tunneln. Sedan var det enkel resa.
En liten fråga som jag kanske redan vet svaret på
Det högra solskyddet i bubblan hänger och saknar den lilla plastbiten att knäppa fast den i.
Håller själv på att laborera med solskydd då jag ska renovera mina till cabben. Konstruktionen är en metalbåge och pressad skumplast som blir fnöskigt med åldern och smulas sönder. Du kan ju jämnföra din med mitt skelett. Det ser ut som ditt siäppt uppe vid fästet som på min översta bild. Det är svetsen som släppt i "gångjärnet"
Behöver du en så har jag en då jag lade ner projektet och köpte nya skydd istället.

Jan-Iver skrev:En liten fråga som jag kanske redan vet svaret på
Håller själv på att laborera med solskydd då jag ska renovera mina till cabben. Konstruktionen är en metalbåge och pressad skumplast som blir fnöskigt med åldern och smulas sönder. Du kan ju jämnföra din med mitt skelett. Det ser ut som ditt siäppt uppe vid fästet som på min översta bild. Det är svetsen som släppt i "gångjärnet"
Behöver du en så har jag en då jag lade ner projektet och köpte nya skydd istället.
Va bra att de den som skelett
och ja, jag tar gärna solskyddet om du har möjlighet att skicka det norrut.
Idag körde jag bubblan för egen maskin de tre kilomtrarna hemifrån till mitt garage, den gick kanonfint bortsett från att den subbar i marken då den är alldeles för låg för min smak
Nu ska den i alla fall in för byte av golvhalvor. Förra veckan hämtade jag de i Skellefteå och allt är nu klart för karosslyft.
Jag var även en sväng ut till en annan kompis i stan med en skön böjruta. Han lånade mitt takräcke förra sommaren och har nu gjort eget räcke med mitt som mall. Jag fick hjälp att lyfta det på plats på "Liket" mitt
Vi tog sedan turen till Luleå och handlade ett nytt gasreglage med vajrar till min båt och utombordare som snart ska i älven igen, dvs så fort jag fått monterat reglaget i båten.
En bra dag så långt. 
Detta takräcket satt på den blå 73:an och Herr´n jag köpte den av sa att räcket kom från en 50-talsbuss någon gång för 20-30 år sedan.
Det ser ut som om att det ska sitta träribbor genom tvärliggarna i alla fall.
Det saknas 4 st fästen till det så om någon mot förmodan skulle läsa här och känna att de har några såna fästen till övers är jag mycket intresserad

VW-expedition idag, en 70-isch cab utan chassienummer, kommer från en bilskrot som "skrotat" den i ett försäkringsärende. Medföljande chassienummer från en vanlig 1500 bubbla så menar herrn att den ska kunna godkännas av myndigheterna.
I min värld låter det skumt, och inte blir det en cab i registreringshandlingarna så värdet borde bli som ett hemmabygge ungefär, eller?
Den behöver helt ny sufflett, ställningen finns och fungerar. Motorn har brunnit och då även kabelstammen fram till reläet. Ganska mycket spackel och blåsor runtomkring på karossen fast plattan såg helt ok ut.
Han ville ha 55 lakan för detta, verkar hopplöst mycket för "skrotet" 
Kör du med andra papper så blir de ju ombyggt fordon.
Tiotusenkroners frågan är när den skrotades?
Jag har en 56 Sedan som skrotats då man fick skrotersättning.
Köptes med förbehållet att man inet kunde regga den.
Men jag skickade in ansökan för ursprungskontroll, och det gick bra.
Så jag ska fixa den har jag tänkt.
När den skrotades vet jag inte men det lär vara ett antal år sedan. Men bra att veta att din 56:a gick bra att få in i rullarna igen trots att den skrotats.
Men det var din egen då du fick skrotersättning?
När den skrotades vet jag inte men det lär vara ett antal år sedan. Men bra att veta att din 56:a gick bra att få in i rullarna igen trots att den skrotats.
Men det var din egen då du fick skrotersättning?
Nej den Den var skrotad långt innan jag köpte den.
Men det var en liten skrot som aldrig kom tillskott att skrota ned den.
Du kan ju kolla med transportstyrelsen om det går innan du köper den.
Sidor Föregående 1 … 15 16 17 18 19 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.