Tackar, ska rengöra och fetta in som du beskriver 
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tackar, ska rengöra och fetta in som du beskriver 
Visst ska man börja ett projekt med att testa fälgar o döck? Jag vill ha ett off-road stuk på denna 
56:an är nu ute för första gång i år, nu med nya drivaxeldamasker och en luftkudde till air-ride systemet. Kul att köra den igen 
ofroad stuk... ql.. ... fälgarna e sååå retro.. fast gummit bör nog bytas ut..
Både däck och fälgar är sparat av en äldre fantast som lät mig förvärva hjulen samt en nästan oanvänd växellåda m drivaxlar från hans baybuss på 80-talet.
Gummit får duga tills vidare, ska försöka skala av blåfärgen och hitta tillbax den sköna vita lacken.
Mina finska vänner förespråkar detta medel Nitromors
https://m.motonet.fi/fi/tuote/602581/Ni … aine-375ml
Vi ska till Haparanda o Tornio imorgon på Ikea och då ska jag passa på att köpa en kanna för att testa på den rollade blåfärgen 
I dag fick panelen tjänstgöra som strand-buss, till det passar den mycket bra 
En tur till Kyrkbyn i Gammelstaf, Luleå där varje onsdagskväll under somrarna samlar entusiaster av alla märken och fordon. Henriks sköna böj brevid mitt "lik" 
Tänkte på din färgborttgning... Många använder biltemas färgborttagning för detta... Sitter i skuggan under markisen här på gotland.. Känner hafsbrisen och har ledigt 
Tänkte på din färgborttgning... Många använder biltemas färgborttagning för detta... Sitter i skuggan under markisen här på gotland.. Känner hafsbrisen och har ledigt
Havsbris vore toppen, 32 grader i skuggan i inlandet är
hett
Njut av markisen o brisen.
Jag har beställt en kanna Nitromors så får vi se
Kom ju på att vi har ju oxo markis, nästan 34 i skuggan, hund o fru med på tur till en badsjö i närheten.
Kylskåpet är min bästa vän 
...tänk om jag skulle ge mig på att byta tak till höjbart eller ett högtak på 73:a bussen, om det går att hitta ett förståss.
Vore ju skönt med högre takhöjd i den 
Inget jag vill bli av med... Men i min bay är detett nära 2 meterlångt popuptak... En fantastisk känsla att ha så mycket gåbar golvyta.. Nu i min T3. bara en liten pop taklucka... Ej ståhöjd
.. Ja ett vid behov högtak e nice...
Tänker att det e ju oxå trevligt med en kompakt buss... Har kört en del under buskar och träd nu den senaste veckan, och då är det bra med så få utstickande objekt som möjligt...
Ett litet test med Nitromors i det inringade området. Jag väntade inte i 40 minuter som det står i anvisningen men färgen blev mjuk och lätt att skrapa bort
Spännande! Ser fram emot resultatet och tips och trix på vad man ska tänka på och vilka hjälpmedel du använder.
Jag tänker att man kanske borde vara lite försiktig om färgen blir mjuk, typ torka eller gnida bort färgen. Sen skrapa eller slipa när det mesta av medlet är borta?
Egentligen borde vi starta en tråd som täcker ämnet. 
Jag funderade på att använda högtryckstvätten för att ta bort färgen men jag har inte det där mitt garage är. Så verktygen är pensel att stryka på medlet och plastsickel / stålsickel att skrapa bort färgen (såna man har när man skrapar bort glidparafin när man vallar skidor
)
Även en vanlig disksvamp testades men den klibbade igen rätt snabbt.
Jag använde varnluftpistol och industrirakblad på en annan buss för några år tillbaka, det var mycket effektivt men det tog genom alla färglager. Jag hade hoppats kunna bara skala av den blåa färgen och bara ha den vita lacken kvar, men det verkar vara svårt.
I alla fall lite gjort idag, min muskelsjukdom gör att endast korta pass är möjliga.
Så att skruva bort det mesta exteriört var dagens övning, ja även dörrsidorna fram genom att dörrhandtagen är där bakom 

lite i taget kommer man långt med...
jag /vi jobbade säkert 1 timme idag... resten av tiden i ac.ns sköna fläkt... måste vila lite innan jobbet går igång igen... 
Idag var vi på träff, All Wheel Weekend i Luleå. Trevligt med en till VW bland jänkarjärnen.

Jag googlade mig fram till dessa britter som säljer tak till VW´sar, https://www.spaceroofs.co.uk/type-2-bay … g-roof.htm
Någon med erfarenheter därifrån månne?
Nån här på Boxerville har köpt sånt där tak vet inte vad tråden heter tyvärr.
Det är ett bra alternativ till original.
Jag fick inte ut bakljusinsatserna, är det något knep eller bara vold som gäller här?
Muttrar på insidan?
Japp 4 stycken
Nice, ska leta muttrar imorgon 
Sidor Föregående 1 … 11 12 13 14 15 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.