Nädå, huvudsaken är att den är avspolad och att det inte växer mossa på den!
Nu ser vi fram emot en detaljbeskrivning av kraftaggregat och transmission 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Då blev det gjort ett ryck i helgen, bromsoken åkte av för renovering(allt i bromsväg behöver gås igenom efter alla år av stillestånd). Bränsleslangar var bara att kasta och en hel del gamla kablar som jag ändå inte minns vad dom är till åkte väck.Sen fick jag städat ur allt gammalt skräp också och började ta isär växellådan,då jag vill minnas att den lät lite illa i slutväxeln.. Imorgon blir det lite pill med topplocken.
en hel del gamla kablar som jag ändå inte minns vad dom är till åkte väck.
Brr. får en tanke om min 67a, När jag satte i typ 4 motorn så passade jag på att dra kablar för varvräknare, tempmätare lambdasond m.m. som aldrig blev att koppla in då.
Idag är det "en hel del gamla kablar som jag ändå inte minns vad dom är till" Har köpt en lambda för att koppla in. Men vart gjorde jag av kablarna till den?!? 
Ah stoppade i rutor i min med o bara är impad över att dom böjs så coolt! har varit öppna sen dom kom i! hehe.
Najs projekt 
Topplock var det ja.. slipade en 30' vinkel på insugsventilerna, tyvärr glömde jag ta en bild på resultatet,men den kommer.
Sådär ja!
Svårt att gå en bra bild med mobilen, men det får duga. En liten vinst i flöde vid låga lyft:)
Då fick även växellådan åka i bitar då jag inte tyckte den blev helt tyst när jag satte ihop den sist, behöver kolla över inställningen av piniong och kronhjul. Det är ingen vanlig låda utan en 091 med innanmäte från en 5-växlad T3, jag har alltså växel 2-5 från T3 så den är fortfarande 4-växlad. Som synes på bilderna så var det dåligt med plats för backdreven så dom fick minskas ner en hel del.
varför denna växellåds modifiering, vad innebär den hastighetsmässigt/varvtals mässigt..
helt klart spännande...
smala drev.. tja hur gör man så man inte får brott.. undviker backa i backar..
eller burnout på backen..
Är detta något man brukar/folk har gjort innan eller en av dina ideer?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Denna modifiering var väl mest för att slippa 091:ans väldigt låga etta, då jag körde på strippen med denna bilen förr kunde man lika gärna starta på tvåan. Med denna setup hamnade ettans utväxling någonstans mellan gamla 1&2. Sen är ju dom andra växlarna också högre så i slutändan får man samma varvtal som en 112hk T3.
Burna på backen är nog ingen bra idé, men hittills har det fungerat fint.
Tror vi fick tipset från Patte i Västerås att bygga ihop en sån här låda, så det har gjorts förut.:)
Det var ingen soffa i går kväll
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Isär går alltid fort Micke

Då blev det lite motgångar då... ett diffdrev har skurit på axeln och fått den att rotera med drevet. Så spännstiftet är av och drevet sitter fast på axeln, får väl se om jag får loss det och om det går att rätta till.
skulle tro att den släpper med kärlek ( det har gjort det förr )
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Lite värme och en hydraulpress hade jag tänkt mig..
Eftersom att Streetvw frågade för några veckor sedan...
Bästa tid jag körde med den var 7,76 / 147kmh på 201m, 402 fick jag aldrig riktigt testat..
Vi får gå tillbaks till i somras kände jag, det började med att vi fick höra om något som kallades Carbage Run, en form av bilrally som startar i Danmark. Efter lite dividerande fram och tillbaks och tunga förhandlingar med våra fruar bestämde vi oss för att åka. Vi funderade på att köpa nån gammal bil,men tillslut valde vi att dra fram min gamla fastback. Så i början av juli nästa år ska vi köra genom Danmark,Tyskland,Polen, Litauen,Lettland och Estland med bilen. Vi fixade ihop en liten facebooksida där ni kan följa förberedelserna och själva resan när vi kommer så långt.
https://www.facebook.com/teamsjuntorp/
Vill ni veta mer om turen kan ni läsa här www.carbagerun.dk
jag har CB650 fjädrar i min typ4a och tror jag hamnade på 70kg i inspänningstryck. vid fullt lyft vet jag inte 100 vad det blev
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
jag har CB650 fjädrar i min typ4a och tror jag hamnade på 70kg i inspänningstryck. vid fullt lyft vet jag inte 100 vad det blev
Passar de rakt av på typ4-topparna?
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Dom passar på mina toppar som är frästa för dubbelfjädrar. Inspänningsmåttet på mina är 48kg.
Då har det blivit gjort litegrann dom senaste dagarna, cylindrar och toppar är monterat och jag har börjat få ordning på ventilmekanismen.
Det går sakta framåt med bilen, motorn är snart startklar och tanken var att dra igång den på nyårsafton. Ska försöka mig på något som förmodligen aldrig kommer fungera, en singel Weber 40dcn på en typ4. Det kan hända att det blir nån annan setup i slutändan, men tills vidare kör vi på denna.
Fick byggt om grenröret som från början var byggt för turbo, nu ska vi ju köra sugmotor så det fick bli lite pussel för att få ihop rören, det blir ju turbo på den igen i framtiden så det fick bli en liten kompromiss. Ska givetvis skarvas ihop med en ljuddämpare eller två.
Vill man ha billiga hästar är det bara att kopiera Niklas i Västerås. Nästan 400 hk på en 1641 med sprut och turbo. Om man skall nå dit med en typ fyra får man troligen gå med i en grannyra och hoppas på högsta vinsten. Vadå typ 1 håller inte ? nähä och hur många typ 4 ser vi på strippen ser vi som kör låga nior. Kammen har gått ner sig. jasså.












