Daaamn.. det var verkligen ett lyft! Snyggt jobbat 
Så fräck 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
15 år har min Karmann Ghia varit i trafik, efter 6 års renovering. Köptes 1993 av Bengt Sandelowsky som då basade för Karmann Ghia klubben. Fick tips av Jonas Uhland om denna bil, med mycket entusiasm köptes den hem i november.

Köpskicket efter att jag landat i garaget och börjat dissekera bilen. Att det krävdes något utöver det vanliga stod klart efter att trösklarna inspekterats lite noggrannare än vad som varit fallet i Benkes garage. Vi delade helt sonika på bilen i 3 delar, bottenplatta, framdel och bakdel, trösklarna var som Cornflakes.

Här har vi hoppat fram i historien med typ sådär 4 år. Trösklar nygjorda, inklusive kragad hålad profil gjort efter originalet, nya skärmkanter bak inkl innerhjulhus och nya luftkanaler fram, made by Svwerktech, fronten med skärmar och nos-skinn. Hade lyckan att få med nos-skinnet vid köpet (orig VW) och köpte skärmarna dels av Knut Anderssen (norsk VW profil) och den vänstra från VW! Beställde hem den som en hjulklapp till mig själv -97 då det fortfarande gick att beställa direkt från Tyskland!

Och såhär har den sett ut sedan 1999. Enda förändringen som gjorts är montering av korta drivaxlar för att hjulen skulle hamna rätt i hjulhusen. Dessutom har den ursprungliga Dynomaxljuddämparen (på bilden) fått ge vika för en Oldschoolvariant på temat, dubbla Thunderbird turbodämpare. Vi som läste Hot VWs på 80-talet minns säkert att de satt på var och varannan Callooker vid den tiden.
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Både landskap och Ghian är fantastiskt vackert. VW passar i Sverige :-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Min 55a
Före
Efter
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Vi får väl kalla det före före, sen och efter halva tiden
Porsche 914/6 GT 1971
"Sen" för ca 22 år sedan, köptes denna rallycrossbil av mig
och den 4 mars 2015 kom den hem från lackeraren
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
Läckert! Närmar sig Filip..
nice!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Vilket jobb !!! respekt!!
237 2015-03-17 14:35:59 Senaste redigerad av Hellberg (2015-03-17 14:41:21)
Före
Mellan
Efter
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Bra jobbat Elgrabben
Synd på eumärket i skylten.
Gick inte de gamle fixa till?
Tack så mkt, jag kunde inte beställa utan EU märket.. Har retat mig på det med men någon kanske vet om man kan få tag på en skylt utan de fula EU märket...??
EU märke som gäller nu. Är dom gamla skyltarna dåliga då?
Riktigt snygg blev den. Och en fråga, hur låg är den bak?
245 2015-03-24 10:51:34 Senaste redigerad av Foppa13 (2015-03-24 10:52:05)
Efter
Tror du har missuppfattat tråden lite, vi vet att du gillar orignalbilar men posta dom i bildtråden istället. Den här tråden är till för att ägarna ska kunna visa sina före och efter bilder...
/foppa
246 2015-03-24 11:28:02 Senaste redigerad av Nisse (2015-03-24 11:28:49)
Riktigt snygg blev den. Och en fråga, hur låg är den bak?
Tack!
Den är lagom låg bak. 
Jag utgick från en splinestabell som jag hittat någonstans på nätet.
1 yttre hack brukar bli för lite, och två yttre för mycket.
Så det här är nåt mittemellan... Ska ge drygt 8cm sänkning.
+6 inre och -5 yttre eller nåt sånt tror jag.
Lite klurigt att laborera med de inre splinesen, men det GÅR.
Föredrar egentligen justerbara svärd, om man har råd...
hotland skrev:Riktigt snygg blev den. Och en fråga, hur låg är den bak?
Tack!
Den är lagom låg bak.
Jag utgick från en splinestabell som jag hittat någonstans på nätet.
1 yttre hack brukar bli för lite, och två yttre för mycket.
Så det här är nåt mittemellan... Ska ge drygt 8cm sänkning.
+6 inre och -5 yttre eller nåt sånt tror jag.
Lite klurigt att laborera med de inre splinesen, men det GÅR.Föredrar egentligen justerbara svärd, om man har råd...
Den är perfekt låg enligt mig. Och ja 1 hack är för lite och 2 för mycket. Har likadana fälgar som dig. Och tyckte dom satt perfekt med den sänkningen. Så får väl laborera lite själv också med min. Men nu vet jag lite hur du har gjort. Så tack för infon. Jo dom kostar ju en del och är för dyrt för mig.
umekille skrev:
Efter
Tror du har missuppfattat tråden lite, vi vet att du gillar orignalbilar men posta dom i bildtråden istället. Den här tråden är till för att ägarna ska kunna visa sina före och efter bilder..
/foppa
Denna bilen var "efter" i fina orignastuket om du ids scrolla upp o kolla 
249 2015-03-24 15:14:28 Senaste redigerad av Foppa13 (2015-03-24 15:15:12)
Jo men det finns ju ingen "före" bild alltså hör den inte hemma i den här tråden...
"Efter" är i alla fall hur jag skulle vilja se den...
/foppa
Jo men det finns ju ingen "före" bild alltså hör den inte hemma i den här tråden...
"Efter" är i alla fall hur jag skulle vilja se den...
![]()
/foppa
Min 55a
Före
Efter