26

Ser fram enmot uppdatering! Ni saknades på BRC

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

27

Shit vilken stenhård buss!

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

28

Nikke911 skrev:

Åkte ner till hamnen och blev dirigerad till finbilsparkeringen..Där stod en kille från Västerås som köpt en härlig -32:a av en finne och nu var på väg hem med nyförvärvet.

go läsning o snygg bild med både grym buss o snygg rod, intressantaste tråden på länge

29 Senaste redigerad av michaelth (2016-08-22 17:30:41)

Nikke911 skrev:

Första övernattningen. Orkade inte lägga upp tältet i regnet så vi sov i bilen. Hade ju blivit av med lite grejor under resans gång så det fanns lite plats där bak.

http://boxerville.se/forum/misc.php?item=46053&download=0
och så blev denna bilden  bakgrundsbild på surfplattan ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

30

Väldigt snygg bild ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

31

När jag ser denna bakdelen ångrar jag nästan att jag gjort en bakruta på min buss...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

32

Härligt historia, väntar ivrigt på mer! ICQ/ag

Men hur sover två fullvuxna män i en sån buss, skavfötters eller skedade ni för att hålla värmen? ICQ/ae

VW T3 EH -85
DKW F89 Schnellaster -53

33

Jag följer denna trevliga reseberättelse!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

34

Man är ju inte direkt utvilad då man vaknar men sover man lite tvärs över går det bra.. ICQ/ab Nästa morgon åt vi en snabb frukost och bänkade oss i Leichtbaun igen. Ljust ute och dryga 40 mil Autobahn kvar till mellanetappen Adenau vid Nürburgring. Men vilken förändring på folks intresse det blev på en gång..nu var det inte tummen upp eller fotografering från vart tionde bil utan nästan vartannan..Så fort vi stannade för att tanka skockades folk runt bilen och undrade vad som satt där bak osv.Hände en kul incident under dagen. Vi satt och körde våra normala 130-135 när det dök upp en 991 Porsche GT3:a i backspegeln. Vi höll vänsterfil eftersom den inte visade några tecken på att vilja köra om. Ökade lite på takten till 160-170km/h och Porschen likaså men på långt avstånd. Vi ökade lite till o samma i Porschen..Till sist tog vi in i högerfilen och GT3:an kommer upp jämsides och det äldre paret i bilen höll upp tummarna och tog en bild ICQ/ag ..

Post's attachments

Leichtbau & 991 GT3.jpg, 217.62 kb, 1632 x 1224
Leichtbau & 991 GT3.jpg 217.62 kb, 273 downloads since 2016-08-24 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

35

Härlig läsning! Sitter med ett brett leende å läser varje uppdatering!  ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

36

Närmar oss målet och får äntligen vika av från Autobahn på de härliga krokiga bergsvägarna i Eiffel.Kommer till syrran i Dümpelfeld(8km från Ringen) vid 4-tiden på eftermiddagen.Blir lite snack och några Bitburg Stubi innan vi mycket senare söker oss mot Adenau och "vårt" blåa hus precis vid torget. Dundrar in i stan o parkerar utanför huset då det kommer ett gäng på 6-8 Italienare som är helt utom sig av förtjusning. Det fotas och frågas,motorluckan ska bort och grabbarna kryper runt och under bilen. Blir en gruppbild utanför huset till sist. Vi packar in våra grejer i huset och går över gatan till Aviano på en kvällsbit och ett antal Kölsch och rödvin..

Post's attachments

Adenau Italians.jpg, 84.23 kb, 800 x 600
Adenau Italians.jpg 84.23 kb, 285 downloads since 2016-08-25 

Leichtbau panel -65 ,Porsche 911-73,Porsche 911-70, Porsche 911-66, Vw Split -51, Vw Pickup -65

37

Härlig storry, och stor respekt för resan!!

Keep em commin´

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

38

Är det nummer marktplatz 13 ni bor i ?

De har ju skörde fest denna helg .

Hazzan.

39

Efter en skön natt i riktig säng steg vi upp och åt frukost. Det regnade igen så vi bestämde oss för att skippa Nürburgringkörning. Våt asfalt och 265 breda R-däck är ingen höjdarkombination på Ringen. Vi bestämde oss för att fixa och förbereda bilen lite för kommande körning istället. Vi ville flytta fram förarsätet en bit för att få full kontroll när det svänger. Dessutom skulle brandsläckaren från Blazecut monteras i motorrumstaket och så ville vi göra en stopp för gaspedalen mot golvet och kolla så spjällen öppnas helt. Sagt och gjort ,vi åkte ner till syster i Dümpelfeld där vi kunde skruva ifred.Syster knäppte en bild medan vi låg där under bilen utan att vi visste om det..Ganska skönt 60-talsstuk på bilden i svartvitt.. ICQ/ab

Post's attachments

Dümpelfeld meka.jpg, 95.52 kb, 800 x 800
Dümpelfeld meka.jpg 95.52 kb, 257 downloads since 2016-08-30 

40

Alltså jag är beroende av din story...vill ha mer!

Drömmer själv om att göra en liknande resa sen när jag är klar med min 914.  ICQ/ab

Mats Karlsson, Vänersborg.
Kör numera hemmabyggd Super Seven.
http://www.matsgarage.com

41

Eftersom det ändå fortfarande regnade tänkte vi att vi lika gärna kunde åka och hälsa på systerdotter Tanja o hennes make Daniel till Köln. De hade bjudit in oss dit tidigare.8 mil i ösregn och vi var framme. Daniel hade fixat rum vid sitt kontor så vi dundrade dit och kände oss sådär härligt olagliga igen.Minsta lilla gaspådrag och 265:orna spann lös på den våta asfalten.. ICQ/ag
Vi lämnade monstret vid Daniels kontor i ett villaområde precis vid Rhenfloden och åkte hem till dem. Där blev det husesyn och några öl innan vi begav oss till en typisk tysk restaurang alldeles i närheten. Efter besynnerligt god husmanskost och ca. 20 kölsch var gick vi vidare i Kölnnatten. Mot 2 tiden fick vi skjuts hem till "vårt" kontor där sömnen kom som ett paket på posten..
Nästa morgon åt vi frukost tillsammans med Daniel och tog sen tåget in till centrum. Efter nån timmes rundvandring tog vi tåget tillbaka till Leichtbauen och körde hem till Adenau-vi ville ju vara där i tid tills de öppnade portarna till "Grüne Hölle"..

Post's attachments

T&D Warehouse.jpg, 207.93 kb, 1632 x 1224
T&D Warehouse.jpg 207.93 kb, 270 downloads since 2016-08-30 

Tanjas o Daniels Warehouse.jpg, 215.17 kb, 1632 x 1224
Tanjas o Daniels Warehouse.jpg 215.17 kb, 272 downloads since 2016-08-30 

42

Härlig läsning. Det är så man kan känna gemenskapen, lyckoruset, dofterna och smaken. Av kölsch!  ICQ/ag

Härlig kärra också...

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

43 Senaste redigerad av Nikke911 (2016-09-11 15:49:58)

Vi åkte upp till Ringen i god tid och gick och tittade på alla hundratals bilar som skulle köra. Där fanns verkligen hela sortimentet men en viss VW buss väckte nog största intresset.. ICQ/ad  Vi var bland de första som stod och köade in till porten.Äntligen skulle en stor dröm gå i uppfyllelse..
När vi kom fram till porten och skannade kortet hände inget..en funktionär kom fram att de precis stängt banan pga att nån redan kört ut. I samma veva kom en herre ut från officen bredvid och sa att vi inte skulle bli insläppta pga. för högt ljud.. ICQ/ac
Försökte diskutera med honom men det hjälpte inte..kände hur drömmen höll på att gå i kras..
Fort som fan åkte vi ner till Dümpelfeld dit vi hade lämnat insatsdämparna som jag hade tagit med ifall vi skulle bli stoppade av polisen i Tyskland. Skruvade dit dämparna och åkte tillbaka fort som satan. Nu körde vi in utan problem och jag skulle sätta mitt första snabba varv på Nürburgring.. Stefan som har hundratals varv på simulator i ryggen agerade kartläsare. Knäpigt i början med all trafik men efter en stund fick jag upp rytmen och vågade lita mer på bilen.Vilken otrolig känsla att köra en bil man byggt från grunden och känna att den uppför sig bra även på bana. För mycket luft i framdäcken kombinerat med smala(175mm) däck och två tunga grabbar sittande framför framaxeln gjorde att det blev lite understyrt men fungerade ändå otroligt bra. Väl i Brünnchen fick jag till det riktigt bra och bjöd på show åt alla närvarande. Därifrån framåt gick det undan rejält och väl framme vid insläppet bytte vi plats och Stefan fick lägga sina första spår på Nordslingan. Gick undan rejält direkt från start och jag bara satt och njöt av sången från motorn och kvittrandet från däcken. Motorn bara skrek efter mera varv och på tre olika partier på banan nosade vi på 200km/h strecket!!!Vilket monster till buss konstaterade vi båda-vi bara satt och skrek,så bra kändes det.. ICQ/ab https://www.youtube.com/watch?v=dZOVd5HgkRM

44

Wow!!! ICQ/ag

Tomato Potato
Dyslexiker..

45

Härligt! Nordslingan är ju brant som bara den. Jag körde den i Juli med en bubbla från 70 med 1300ep och då nosade jag aldrig några 200km/h...

Den resan finner ni här: avwentyr.wordpress.com
Mvh//Kenth

Bubbla -65, Porsche 911 3.2 Carrera -84, Porsche 911 Carrera S -06

46 Senaste redigerad av Nikke911 (2016-09-01 19:50:28)

Efter en del eftersnack bland de andra ringenfararna åkte vi ner till byn(Adenau) igen och gick till Aviano på lite mat,öl och vin. Blev mycket snack och superlativ om bilen den kvällen kan jag avslöja.. ICQ/ab
Vi hade två varv kvar på kortet och bestämde att spara dem till söndag då vi kommit hem från Le Bug Show på Spa. För att göra bilen ännu snabbare och lättare kom vi överens om att Stefan kör de varven ensam medan jag fotar i Brünnchen. Annars hittade vi inget vi ville göra om på bilen förutom att släppa lite luft ur framdäcken.Nästa dag på fredag skulle vi iväg till Spa så vi gick o la oss i tid-gissa vad vi drömde om.. ICQ/ad

Post's attachments

Pizza & vino.jpg, 95.42 kb, 800 x 600
Pizza & vino.jpg 95.42 kb, 277 downloads since 2016-09-01 

47

Såhär såg det ut runt bussen varhelst vi parkerade..

Post's attachments

Leichtbau utanför blåa huset.jpg, 86.75 kb, 800 x 600
Leichtbau utanför blåa huset.jpg 86.75 kb, 267 downloads since 2016-09-01 

48 Senaste redigerad av Wiebe (2016-09-02 13:14:16)

Härlig berättelse av riktigt coolt äventyr! ge oss mer ICQ/ag

(o\ ! /o)

49

Ett tips för de som vill se en ball folkabuss så är den  väldigt precis 10.00 minuter in i filmen.
Annars är det mest en massa familjebilar som åker runt och  gör att man gäspar mest,,,,

50

Mer av Leichtbau-bussen 1:25 in i denna video. Default/smile

https://www.youtube.com/watch?v=AkoHopIJ3wc