126 Senaste redigerad av EskiL 109 (2016-11-23 21:38:31)

Fan!
Har haft kontakt med ägaren för några år sedan. Fick tips via en kompis som jobbar med lagerlokaler.
Ägaren var inte intresserad av försäljning och jag fick inte komma att titta.
De stod i Skåne (i alla fall södra Sverige) är allt jag vet.
Någon som har mer info?

127

Spottade den inplastade på väg mot den skånska gränsen för någon timme sedan. Den andra finns än så länge kvar i länet.

128

OT men:
Såg dem på Instagram nyss ICQ/ab

129

Tror det är en 43:a Kubelwagen som fanns i Eslöv.

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65 'såld'
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

130

Såg en fin blå pick-up och en bubbla i Uddebo i dag på vägen hem från Svenljunga. ICQ/ab

131

Såg en blå bubbla från 66 i Åseda  o mötte en svart bubbla på släp utanför Högsby i dag

132

Ser en väldigt trevlig röd fyrkantsbuss norr om Vimmerby varje gång jag åker till mina jaktmarker. Med surfingbräda på takräcket och allt...

Typ2 Bay dubbeldörrad halvglasad panel-72

133

Keyser Söze skrev:

Ser en väldigt trevlig röd fyrkantsbuss norr om Vimmerby varje gång jag åker till mina jaktmarker. Med surfingbräda på takräcket och allt...

Jag har sett den också  o man reagerar ju på att den står ute på vintern när den är så fin

134

Jag spottade en gul, loggad splitpanel på en villauppfart i Mora idag. Enl ägaren fullt körbar och fin. Och inte till salu. Enl min bekant i Mora har den inte rört sig på flera år.
Blev tyvärr inget kort, den stod dåligt till och var översnöad.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

135

Eklund skrev:
Keyser Söze skrev:

Jag har sett den också  o man reagerar ju på att den står ute på vintern när den är så fin

Den är riktigt fin!

När jag passerar samhället Horn så står det en vit fyrkant på en gård bredvid stora vägen som inte har rört sig en millimeter på många år men det verkar inte vara något rostvrak iaf...

Typ2 Bay dubbeldörrad halvglasad panel-72

136 Senaste redigerad av Voff (2017-05-21 04:51:10)

En husis med det lockande ordet FLORIDA skrivet på sig passerades i går på väg från Fruängen (södra Stockholm). Bakom den stod en röd/orange välformad (så klart!) liten typ 1. Jag såg framför mig en resa längs Côte Sauvage och sedan ner till solkusten via Costa Blanca.

(mod/admin - ta bort 2016 i trådrubriken?)

137

Såg den här bussen vid sibylla i Oskarshamn i dag
http://forumbilder.se/G8D4E/image.jpg

138

VW-spotting, men inte luftkylt denna gång. Jag tänker att det kan vara intressant ändå.

Under dagens promenad här i Enskede (Stockholm), så passerades det en LT31 (tror jag) husbil från tidigt 80-tal. Den stod parkerad på en villatomt innanför en nyare husbil av annat märke. Det såg ut som att den inte användes längre, men den gav ett gott intryck så där som en yta kan göra.  ICQ/ag

Jag tänkte att den kanske skulle kunna vara till salu om man kontaktar ägaren. Någon som letar efter en husbil? Skicka ett PM om ni vill veta adress. Telefonnummer finns på Ratsit och Eniro.

139

Flammad notch på 55:an utanför K-Holm 13:46. Undrar vem? ICQ/ad

140

Siktades efter Mantorp på väg norrut idag 16:20 ca.
Made my day :-)

Post's attachments

IMG_5291b (Medium).JPG, 165.53 kb, 768 x 862
IMG_5291b (Medium).JPG 165.53 kb, 42 downloads since 2017-06-27 

IMG_5293b (Medium).JPG, 199.25 kb, 1337 x 768
IMG_5293b (Medium).JPG 199.25 kb, 40 downloads since 2017-06-27 

IMG_5294b (Medium).JPG, 145.31 kb, 941 x 768
IMG_5294b (Medium).JPG 145.31 kb, 49 downloads since 2017-06-27 

141

Verkar vara en långtur med tanke på utrustningen.. ICQ/ad Made My day too.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

142

Makarna Seidel-Burman som varit på skidsemester i Hessisch.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

143

sikta en Bay Buss i Lund idag.

Post's attachments

20170628_095917.jpg, 52.12 kb, 406 x 249
20170628_095917.jpg 52.12 kb, 54 downloads since 2017-06-28 

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Farkoster: Pippi-gul cal-look (o\_/o) med soltak och Vit panel |o \/ o| med dubbla dörrar.

Snabb länkar till mina projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak.Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr.

144

speedwagen skrev:

Det är min syster ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

145

lasslo skrev:
speedwagen skrev:

Det är min syster ICQ/ab

Ja. jag hade en känsla av det, men kände inte riktigt igen den så i farten.

.....speedwagen - Gasar Tills De Rasar...... ©

Farkoster: Pippi-gul cal-look (o\_/o) med soltak och Vit panel |o \/ o| med dubbla dörrar.

Snabb länkar till mina projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak.Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr.

146

EskiL 109 skrev:

Fan!
Har haft kontakt med ägaren för några år sedan. Fick tips via en kompis som jobbar med lagerlokaler.
Ägaren var inte intresserad av försäljning och jag fick inte komma att titta.
De stod i Skåne (i alla fall södra Sverige) är allt jag vet.
Någon som har mer info?

Dom har inte lämnat landet, finns numera i Norland ICQ/ab  o var köparen som hämtade på dessa bilder.
Oj vad ni missar utan facce o insta ICQ/ag

147

speedwagen skrev:
lasslo skrev:
speedwagen skrev:

Det är min syster ICQ/ab

Du tänkte kanske på min andra syster med en orange/vit bay? Den som var på träff i harlösa för nått år sen

Buss 65
Ghia 57

148

lasslo skrev:
speedwagen skrev:
lasslo skrev:

Det är min syster ICQ/ab

Du tänkte kanske på min andra syster med en orange/vit bay? Den som var på träff i harlösa för nått år sen

Har du två systrar alltså och båda har du konverterat till VW-fans! Bra jobbat!
Vem av dem är det som har en kille som håller på med en orange ghia?

Alte Liebe rostet nicht!

149

Ja, båda mina systrar kör buss  ICQ/ab
Det var inte så svårt, jag bjöd med dom på Bussfest i Lysekil, där bodde dom i tält på campingen hela helgen och såg hur kul vi bussfolk hade, sen var det inte så svårt att putta dom över kanten  ICQ/ae

Lotta, hon med den orange/vita bussen, hennes man håller på att montera ihop sin oranga 71a ghia efter lack.

Men den tuffaste grejen har endå Lena gjort. Hon och hennes man kan inget alls om bilar. Trots det satte dom sig på ett tåg till Norsjö i Västerbotten, köpte en buss på en parkeringsplats och körde 140mil hem till Skåne  ICQ/af  ICQ/af

Buss 65
Ghia 57

150

lasslo skrev:

Ja, båda mina systrar kör buss  ICQ/ab
Det var inte så svårt, jag bjöd med dom på Bussfest i Lysekil, där bodde dom i tält på campingen hela helgen och såg hur kul vi bussfolk hade, sen var det inte så svårt att putta dom över kanten  ICQ/ae

Lotta, hon med den orange/vita bussen, hennes man håller på att montera ihop sin oranga 71a ghia efter lack.

Men den tuffaste grejen har endå Lena gjort. Hon och hennes man kan inget alls om bilar. Trots det satte dom sig på ett tåg till Norsjö i Västerbotten, köpte en buss på en parkeringsplats och körde 140mil hem till Skåne  ICQ/af  ICQ/af

Definitivt ur kategorin: Saker man minns hela livet,eller: Bästa spenderade pengarna någonsin.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..