Mycket snyggt jobbat, man vet att man målat för mycket med Hagmans när man börjar tycka om den senapsgula färgen.... 
Mycket snyggt jobbat, man vet att man målat för mycket med Hagmans när man börjar tycka om den senapsgula färgen....
Ha ha.... ja, det har blivit en hatkärlek till denna kulör. Men när den kommer på så vet man att man är ett steg närmare...
Gör om lite i planerna. Tänkte gå på skärmarna som nästa steg. Men det blir istället att invänta beställningen av lite mer grönfärg.
Först på med lite slipgrund på karossen och göra klart den så logistiken blir bättre i garaget. Sen.... får det bli skärmar, fronthuv mm....
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Börjat preppa karossen för lite slipgrund... 
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Nice 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Dax för slipgrund.... 
Rätt eller fel gjort, men jag tycker det blev helt ok iaf...
Blir att slipa som en liten blå imorgon kväll och kanske, kanske kunna få på lite färg till helgen.
får baka in garaget i presenning mm och gå lös med pistolen... 
Go kväll!
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Snyggt...
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
32 2016-01-31 22:36:36 Senaste redigerad av Hoffa77 (2016-01-31 22:37:29)
Fick hjälp av en vänlig granne och vinklade upp karossen igen.
Plastade in och gjorde redo för att lacka under trösklarna.
Sen fick pilarna lite färg på sig också....
Bara resten kvar...
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Å så fint det blir 
Valet å kvalet....
(Soltaket blir beige canvas....)
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Kan vara snyggt med tvåfärgat men tycker ändå det blir mer cleant och känns som det finns risk att man tröttnar på vit sida...så enfärgat skulle jag absolut köra på 
Kör på enfärgad lack
Vill du sen ha vit sida är det bara att foliera/vinyl...tröttnar du så går det att ta bort.
Ett tips bara...sen gör du självklart som du vill det är din bil
strunta i vad alla andra tycker 
Bubbla soltakare -59
SÅLDA...alldeles för många
What we do in Life, echoes in eternity
Det blir ju riktigt bra! Kör på enfärgat. Jag hade tvåfärgat men tröttnade redan efter ett år. Som någon skrev, foliera i så fall i stället.
enfärgat tycker jag personligen är snyggast. sen är ju foliering alltid ett alternativ 
Kör enfärgat, själv har jag tvåfärgat, men det var bara för att jag lagade lite rost och den i övrigt var fin i lacken så jag sparade en miljard på att göra det 
Ja, det får bli enfärgat. Ni har övertalat mig.....
Bra tips om folien.... om jag känner för det i framtiden.
Har nu börjat få på lite färg under. Blir rätt bra, om jag får säga det själv....
Har nu ikväll också våtslipat all slipgrund. (Kloss & löst papper) 800 på vissa ställen, 1500 och 2000 papper på allt.
Blir att torka av bilen..... förhoppningsvis till helgen.... och gå loss med pistolen. Liiiite nervöst måste jag erkänna... 
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Blir snyggt det där, vore kul kul om man skulle få se bilden live när den är klar!
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
42 2016-02-04 08:02:12 Senaste redigerad av Hoffa77 (2016-02-04 15:04:27)
Bara jag får klart den så ska vi nog kunna ordna det...
Har du annars vägarna förbi Kungälv så är du välkommen, David
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Ser ju riktigt nice ut!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Snyggt jobbat
Ja den lackeringe skall du verkligen inte skämmas för.... skulle det vara så att du missat på något ställe, kan man ju klossa ner och polera det stället..
I mina ögon blev detta skitbra!!!
fram för fler garage lackeringar!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Riktigt snyggt!! 
Vw Bay DH 1970. http://www.garaget.org/?car=306139
Vw Bay Westy 1975. https://www.garaget.org/?car=422452
Tackar, tackar...
Jodå, nu så rå va börjar det roliga...
Ska få på karossen på plattan och börja jobba med skärmar, dörrar och huv.
Har mycket nya delar för ihopmonteringen. Kan bli bra...
Fortsättning följer...
55 oval
60 singlecab
65 crewcab
Snyggt, ser skitbra ut!
Efter att tittat och filurat och låtit det mogna så bestämde jag mig för att göra om högersidan bakom B-stolpen.
Alldeles för mycket apelsinskal blev det, för att jag ska känna mig nöjd....
Färgen blev bra (ca 10% förtunning) men det var klarlacken som blev fel. (10% förtunning)
Slipade ner högersidan och, naturligtvis... så slipade jag igenom till slipgrunden. Så det blev ny färg och ny klarlack.
Tog nu 15% (+) i klarlacken. Det blev en j-vla skillnad...
Har sedan börjat våtslipa hela bilen med 2000 papper. (utsidan alltså...) för att få ner det lilla apelsinskal som blev även här....
Ska lägga på lite mer klarlack med rätt mängd förtunning.
55 oval
60 singlecab
65 crewcab