Rackans också, där rök den oskulden, men gick allt bra med dig, fungerade säkerhetsutrustningen som den skulle?
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Sidor Föregående 1 … 29 30 31 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Rackans också, där rök den oskulden, men gick allt bra med dig, fungerade säkerhetsutrustningen som den skulle?
F*n va tråkigt! Var de "bara" hjulupphängningen som tog stryk, klara sig de grövre rören?
F*n va tråkigt! Var de "bara" hjulupphängningen som tog stryk, klara sig de grövre rören?
Det gick sönder där det var tänkt
Så chassit ser rakt ut
Men det är lite pyssel att vara på hjulen till SCC
Men en racer ger aldrig upp för det är omöjligt
Räknar med Scc Men det är 10 dager till att jobba med skrotet
/// M
Surt, men det är väl en del av racing också.
Bara att bryta ihop, och komma igen.
Lycka till! Tror du skulle göra succé på SCC...
MrIcka skrev:F*n va tråkigt! Var de "bara" hjulupphängningen som tog stryk, klara sig de grövre rören?
Det gick sönder där det var tänkt
Så chassit ser rakt ut
Men det är lite pyssel att vara på hjulen till SCC
Men en racer ger aldrig upp för det är omöjligt
Räknar med Scc Men det är 10 dager till att jobba med skrotet
/// M
Kämpa på 
Finns det någon kraschkassa man kan bidra till?
Finns det någon kraschkassa man kan bidra till?
Det går alltid swisha 07385457227 ( meddelande Krasch )
Man är jätte tacksam för bidrag
/// Micke
nu fick du med en siffra för mycket, 0738457227 ska det väl vara 
nu fick du med en siffra för mycket, 0738457227 ska det väl vara
Tack GB
Hoppas vi syns på SCC
/// Micke
älskar detta bygge, kämpa på micke!
Så har man varit på SCC
Med bilen
Efter justeringar började den gå rakt igen
Tack för stödet med pengar och support
Ja det finns mer att fixa på den men det gick att köra o den börjar gå fort igen
Kom till semi i cash day men körning med huvudet utan att ta i så mycket ändå blev det en 9.66
På Söndagen testades en sak till då fick man till en 9.55
/// Micke
Kul att du är tillbaka på banan igen och presterar så bra tider, det var raskt marscherat må jag säga, riktigt imponerande.
Vad är nästa mål/race i år?
Kul att du är tillbaka på banan igen och presterar så bra tider, det var raskt marscherat må jag säga, riktigt imponerande.
![]()
Vad är nästa mål/race i år?
Kjula 20 var tanken
Får vila lite innan den tävlingen
/// Micke
Så var denna säsongen slut
Kjula där testas det ny kombi med högre bak däck
Gick från 27" höga till 28" Men det var för kallt för att får rätt info det ritade ungefär 200 meter
Med mycket övervarv vid växlingen mellan 2-3 så det är dax att riva maskinen kolla över lager efter en sådan sak
Efter 3 månader ledigt från racing var det bara kolla upp komp och hur mycket det läcker igenom ringarna
det visade sig att efter 2 års tävlande och dyno körningar var det inte så bra ( E85 tar hårt på prylana )
Det var bara riva och tvätta sen lägga topparna på hyllan
Kolvar o cylindrar fick mätas upp och tvättas Det visade sig ringana inte var så kul
Sen var cylindrana blanka så det var bara att hona om cylindrana
När ni sitter och kollar på tävlingar som vi kör kom gärna å snacka sen när man kör i den nivån kan det vara bra att veta hur grymt mycket arbete det är för att köra 9 or på strippen
/// Micke
Behöver du större kolvar efter att du hona om cylindrana, eller det tar så pass lite ???
Behöver du större kolvar efter att du hona om cylindrana, eller det tar så pass lite ???
Jag tog bara 1 hundring För att få reporna så ringen sätter sig cylindern
Cylindrarna är till verkade av diesel foder så dom är stenhårda i materialet sen är det mycket stora spel för kolven inte skall fastna
Men en vanlig Vw cylinder skulle vara som en flaska i formen av cylindertrycket
En sådan är lätt att ta 3-4 hundringar som jag honade dessa
Den enda vw cylindern som formfast är 1600 cc
/// Micke
lägger ut en film från min You tube kanal
https://youtu.be/5igAFj4Iagg
/// Micke
Går riktigt fint bilen, hoppas du får köra mycket 2025
Hej på er där ute
Så var det service tider
Bottendelen har fått nya saker i sig så den delen är glad igen E85 gör att bitarna blir riktigt slitna
Så var det topparna som behövdes miras om sen kolla upp höjden på inställnings höjden på ventil fjädrar
När man var klar med det var det ventil fjädrar som skulle kollas så dom inte hade tappat inställnings trycket I så fall får man byta dom ( det är många som glömmer av detta på trimmade motorer som har stått still en längre tid med vipporna monterade )
Nästa sak var att kolla så flödet i kanalerna är samma som det var sist av mira fräsningen Dom var nästa där så man fick lägga lite extra tid så man fick det man ville ha och det blev bättre än dom var när dom var nya
/// Micke
Fortsättning följer med mer saker
Som att fila in kolvringar
Sen sätta i nya friska vevlager som (För E85 tar hårt på dom )
Nya friska däck är också bra
/// Micke
Å hårdaste/snyggaste däckmärket 
såå när man (du) pratar lager... vilken sort är bra ..och var få tag i dylikt??
såå när man (du) pratar lager... vilken sort är bra ..och var få tag i dylikt??
Lager ja det är en brist vara på riktigt bra ( K&S Mahle Vandvole Clevite Clemex PerfectCircle Michigan77 )
Får man tag i bra så köper man utan att fråga
Jag fick möjligheten köpa från en motor renoverare som skulle lägga ner firman i Chicago
Han hade 40 st vevlager till cheva som jag använder
Så det var bara att slå till lika snabbt som han frågade blev det dyrt nä men det blev ett antal Kr
Gamla lager har babbis bly nya har tenn babbis sen är det skillnad på stommen
Ett nytt med tenn ligger runt 125 kr st halvan
Rena racing lager är ännu dyrare
Så VW vevlager är nästan förbilliga i dag o då får man den kvaliteten som man betalar för
Tyvärr har det inte gått upp för många att billiga saker kanske inte är så bra
Michael dom pratar med i US som ligger på bra saker får man betala för få riktig saker Som riktigt bra kamlager typ 1500 kr för en satts
Men det är som man betalar för japan motor delar Så en subba lager sats runt 8000 för riktiga bra std lager sats vi skall inte tala om racing där
runt 700 kr st för en vevlager halva
/// Micke
Nu var det karossen som fick lite kärlek
Efter närkontakten i räcket så var det lite krokigt sen att man kom på att byta däck storlek
Så funkar inte 4 link vinklarna ( det är känsligt med höjden och graderna på stagen Vi snackar grader där )
Vad man fick göra att kapa upp 10mm i skärmkanten sen sätta tillbaka den så man får samma höjd på bakvagnen som bilen byggdes för (27"höga däck)Är det ingen som reagerar bromsskivorna
Så grund inställningen är 0 En sådan sak är känslig typ 2 mm är känsligt
/// Micke
Sidor Föregående 1 … 29 30 31 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.