301

Snyggt! Är den ena tanken för ICn? Vattenkyld?
Jag läser alltid den här tråden! ICQ/ab

Bubbla -62

302

PPRMicke skrev:

Efter som man har en bil som går på sprit

OK?
Går den på E85 kan jag förstå tvätten - men kör Du på mettis?? då förstår jag inte behövet av vattenintercoolern??
Hur är  tänket?
Det marscherar på bra i garaget ser det ut som

Ni som verkar ha probs med att lägga in bilder.....Jag tar bara bilderna från  min dator och lägger in dem här. Aldrig några probs. Varför ska man  gå via någon photobucket sida lr så?? Jag kan ju inget om datorer så Ni får gärna förklara vitsen

303

Ja här följs det i det tysta.. Mycket bra bygge!
//Kenth

Bubbla -65, Porsche 911 3.2 Carrera -84, Porsche 911 Carrera S -06

304

Samma här, stum av beundran över hur snyggt och kompromisslöst du bygger.

305 Senaste redigerad av Totoob (2017-11-17 20:15:05)

Klart du ska fortsätta lägga in bilder och uppdatera, jag kollar alla uppdateringar, det är klart mest intressant tycker jag med dessa lite mer professionella byggena. En högre nivå som man själv kan bli inspirerad av och aspirera till att uppnå när det gäller ens eget bygge!

Jag funderade också över vattenintercoolern? Räcker inte kyleffekten av e85 när du kör turbo med högt ladd såpass att det hade räckt med en vanlig luftintercooler? Ifs så är det väl inte så mycket luftflöde kring intercoolern där den är placerad i bilen

306

Neeeej sluta inte detta är en stor inspirations tråd!!!! älskar välbyggda fordon / konstruktioner!!!
så snälla sluta inte!!!
/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

307

intressant bygge  ICQ/af  ICQ/af

Variant 66a taksänkt med mittmotor
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar

308

Kör på med ditt intressanta bygge Micke, klart vi läser, både här o på fb

309

Totoob skrev:

...... hade räckt med en vanlig luftintercooler? Ifs så är det väl inte så mycket luftflöde kring intercoolern där den är placerad i bilen

Totbob- Fördelen med en vatten/is intercooler i en dragracing bil får Du väldigt bra förklarat 6.27 in i den här filmen:

https://www.youtube.com/watch?v=VGlwAHdlt-s

Enjoy!!

Själv har jag bara kört  dubbelturbo/mettis och då behövde vi inte  någon IC- fast vi tog ju bara ut 2.500 hk. Hade kanske behövt det om vi skulle ta ut mer....Därav min fråga ovan till TS

310

Jag läser också!! ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

311

jag också

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

312

Följer!! ICQ/ab

313

Ok
Får vell lägga ut en bilder en stund till  ICQ/ab
till 63 Highlight så lite som 2500  ICQ/ab  vi är uppe i 4400 i pro extrem  med Ic
Det gör ganska mycket med IC på små motorer om vi tar Krister A med volvon med röd block (2,7 l)  från 1550 whp till 1800whp med IC med mettis
Ja det är racing E85 som den skall gå i början ( så var den byggd o körd)  Men spridana gläggar igen även med mettis så det är skönt att göra rent när man har prylar  Det gläggar igen med dagens soppa efter soppan har sprit i sig ( även racing soppan gläggar igen spridana )
Jag trodde inte att spridana var så känsliga men det visade sig när man testade dom i maskin
Det där med bilder JAG är kass på datorer det funkade inte här för ut att lägga dom rätt från datorn så det var lättare att lägga dom på någon bildbank och länka dom
Att jag lägger in min logga på bilderna är att man hittade dom på olika forum och man blev lite trött
Ps skriv  så är det lättare för mig att jobba vidare
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

314

Såklart vi gör.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

315

Ja vi hade inte chassie för att köra med mer än 2.500 hk så vi stannade där....
Spridarna är dunderkänsliga. Min gatbil på 1.100 hk som har E85 EFI byter jag till vanlig bensin så fort jag VET jag inte ska köra på ett tag. Kör igenom  tills det börjar ryka dundersvart- sen byta när man ska köra igen.
Skulle jag lämna in spridarna på tvätt  skulle "kända firman" ha 2.599 kr för tvätta dem- men som tur var har vi sålt en motor till en kille där så jag fick det för 500 kr.
Du tjänar snabbt in Din nya tvätt!!

316

Vi läser och beundrar.... ,-)

317

kör på mera bygg bilder   ICQ/af ,jag brukar fotografera med sämre bild kvalitet instäld då kan jag ta bilden direkt från kameran upp i forumet jag redigerar aldrig om någon bild

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

318

Hej  Tack för support 
För info så slutade jag räkna tid när det var 1400 timmar
Jag sa att inte skulle röra något med maskin  Man kan ändra sig
Ändring nr1 byta sprut  ICQ/ab
Ändring  nr 2 var en  sådan här go pryl  ICQ/ab  ICQ/ab
Bild
Kom med åsikter för allt man gör är inte så rätt
/// Micke

Post's attachments

IMG_20171102_112700.jpg, 114.19 kb, 800 x 600
IMG_20171102_112700.jpg 114.19 kb, 178 downloads since 2017-11-19 

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

319

Hej
Det har varit dåligt med sug att  bygga vidare
Så man har gått och tittat på saker som har irriterat mig 
Så en av sakerna var soppa/vatten tankarna
Det blev så här i stället
/// Micke

Post's attachments

IMG_20171110_180723.jpg, 185.86 kb, 800 x 600
IMG_20171110_180723.jpg 185.86 kb, 175 downloads since 2017-11-30 

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

320

ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

321

Som vanligt en trevlig instalation.. Vatten? Är det för vatteninsprutning?
Hur mycket vätskor räknar du med att det går på en repa? Och hur mycket vill man ha ombord?

Känner hösttröthet, och om du är i en dylik svacka så kan nog många häromkring känna likadant, tycker det verkar lungnare på forumet nu senaste tiden. om det speglar mekkänslan?
Snyggt jobbat som vanligt ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

322

Fortsätt, sitter också och läser i smyg Default/smile
Häftigt som sagt med ett "all in" bygge. Vad är motorn specad till för HK?

323 Senaste redigerad av PPRMicke (2017-12-01 15:55:44)

michaelth skrev:

Som vanligt en trevlig instalation.. Vatten? Är det för vatteninsprutning?
Hur mycket vätskor räknar du med att det går på en repa? Och hur mycket vill man ha ombord?

Känner hösttröthet, och om du är i en dylik svacka så kan nog många häromkring känna likadant, tycker det verkar lungnare på forumet nu senaste tiden. om det speglar mekkänslan?
Snyggt jobbat som vanligt ICQ/ag

Hej på dig Michael
Vattnet är för Ic kylning cirka 20l
Soppa cirka 7 l ( räser E85)
Vad det går åt på en repa med värmaren cirka 1,3 l ( satt o räknade på en tävling när det regnade 300 hk bensin  gick det åt cirka 0,5 l )
Mr Icka
Maskin lämnar 422 med 1,1 bar ladd  ICQ/ab ( startar med 0,8 bar så man blir varm i kläderna )
Tanken var att man skall straffa maskin med 2,2 bar
Sen om skrotet kan väga 600 kg  så kan det bli bra  ICQ/ab
/// Micke

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke

324

Klart du skall fortsätta uppdatera tråden Micke !!!
Den ger inspiration !!
ICQ/ag
Tack !
/Juggas

Typ 1 -72 90's custom edition
412 -73 Race edition
412 -73 Streetcar edition

325

Grymt bygge imponerad av byggkvaliten!
Fortsätt uppdatera