26

min fd westy har ju vållat mig huvudbry sedan ja sålde den....fransmannen som köpte den lovade att skicka skyltarna när han kom hem....jo tjena det fattar man ju hur det gick....i vilket fall så är det tydligen så att bilar får inte stå ens på verkstad utan regplåt och han får inte ut nån regplåt innan den är reggad i frankrike. och eftersom den är under renovering (motorrenovering och rostlagning) så kan han inte besikta den där. Har ju efter många om och men fått tag i han och han siktar på att reggade den i juni i år...har fått se bilder på den från renoveringen så ja väljer att tro han.
Efter samtal med transportstyrelsen så behöver ja egentligen inte göra nått inte ens skicka in skyltar eftersom sen vi gick med i eu så avförs den ur registret när nya skyltar har utfärdats i den nya landet.....om det nu stämmer vete....lät lite flummigt...

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

27

Internet i all ära......  ICQ/ad  men då följt tråden men vill ha fakta för att "rensa lite i arkiven själv" så gjorde ja de förbjudna!

JA RINGDE VÄGVERKET !  Default/yikes

Å kan man tänka sig dom visste hur man skulle göra , inte för 10 år sedan , inte som min kompis brorsa sa på en fest eller hur ligorna gör enligt aftonbladet ... utan som vanlig ärlig svensson 2016 i Sverige i dag!

Skriv ett enkelt intyg där du förklarar vad du gjort av bilen, i mitt fall delar, så att den tagit om hand på ett bra sätt.
skicka in det tillsammans med regplåtar ( om du har dom annars förklara varför de ej är med )
Kryssa i skrotning utan intyg & skicka in alltihop till transportstyrelsen i ett brev.

Så nu slipper frugan betala några årsavgifter å svärfar slipper störa sig på att ja har lika många bilar  ICQ/ag

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

28

Edström skrev:

Internet i all ära......  ICQ/ad  men då följt tråden men vill ha fakta för att "rensa lite i arkiven själv" så gjorde ja de förbjudna!

Å kan man tänka sig dom visste hur man skulle göra , inte för 10 år sedan , inte som min kompis brorsa sa på en fest eller hur ligorna gör enligt aftonbladet ... utan som vanlig ärlig svensson 2016 i Sverige i dag!

Skriv ett enkelt intyg där du förklarar vad du gjort av bilen, i mitt fall delar, så att den tagit om hand på ett bra sätt.
skicka in det tillsammans med regplåtar ( om du har dom annars förklara varför de ej är med )
Kryssa i skrotning utan intyg & skicka in alltihop till transportstyrelsen i ett brev.

Så nu slipper frugan betala några årsavgifter å svärfar slipper störa sig på att ja har lika många bilar  ICQ/ag

Men hur gör jag som skickat in skyltarna och förklarat att den är exporterad (en LT45) men inte skickat med något intyg utan bara förklarat att den är exporterad.
Jag skriver till Transportstyrelsen varje år när avgiften kommer.
Ännu är jag inte avförd från den.....

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

29

Ring å fråga å posta gärna svaret här, uppenbarligen är de ju nått som inte är som det ska eftersom inget hänt. De har ju redan skyltarna så då bör de ju finnas ett ärende på bilen.

Min fråga rörde ju skrotade bilar, vore intressant att veta hur de är med bilar som varken blivit skrotade i Sverige eller korrekt exporterade. Men ändå lämnat landet.

De gånger ja sålt till utlandet har ja haft som krav att de använt sig av svenska mellanhänder.
Då de verkar va svårt för vissa att uppfylla allt de lovat innan affären även när de kommit hem.
Är man tveksam på företag eller personer är ett tips att ringa transportstyrelsen och fråga om företaget eller personen i fråga kan skriva en bil på sig. Så vet man att ägarbytet är ok.

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

30

Mogge skrev:
Edström skrev:

Men hur gör jag som skickat in skyltarna och förklarat att den är exporterad (en LT45) men inte skickat med något intyg utan bara förklarat att den är exporterad.
Jag skriver till Transportstyrelsen varje år när avgiften kommer.
Ännu är jag inte avförd från den.....

Du kanske kan ringa och fråga dem? ICQ/ad

Man vet inte att man inte kan innan man provat.