151

Som "nygammal" i folkaträsket är jag grymt imponerad över er som vågar åka mer än några mil med era bilar. Jag bor sisådär en 3-4 mil (eller vad kan det vara Johan?) från träffen och är nervös som fan för om allt ska hålla ihop! Sen en sväng runt ön uppå det!?  ICQ/ad
Hade planerat en del förbättringar i vinter men har inte ens hunnit få upp buggyn på pallbockarna ännu, tror det får vänta till nästa år.

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

152

pompejus skrev:

Förstår din skepsis Michael..var ungefär likadant med linjen mellan norra Öland och Visby,verkade trovärdigt i flera år,men blev liksom inget utav det..men här verkar det vara annorlunda,blir nog av.. ICQ/ab
Som sagt,vi har redan beställt,men länkade mest bara för de som är äventyrliga nog att testa.. ICQ/ae

Jo men destination Gotland körde turer till Öland en sommar för några år sen!  Men de la ner pga för få resanden har jag för mig.

153

tribaliztic skrev:

Som "nygammal" i folkaträsket är jag grymt imponerad över er som vågar åka mer än några mil med era bilar. Jag bor sisådär en 3-4 mil (eller vad kan det vara Johan?) från träffen och är nervös som fan för om allt ska hålla ihop! Sen en sväng runt ön uppå det!?  ICQ/ad
Hade planerat en del förbättringar i vinter men har inte ens hunnit få upp buggyn på pallbockarna ännu, tror det får vänta till nästa år.

Rädd för att åka långt?:) startar den och du har olja i motorn och bensin i tanken då är det bara att åka! Hur långt som helst:)

154

VisbyNiclas skrev:
tribaliztic skrev:

Rädd för att åka långt?:) startar den och du har olja i motorn och bensin i tanken då är det bara att åka! Hur långt som helst:)

Ja det är väl så, jag har lite kontrollbehov bara Default/smile Sen är det ju pinsamt om man är först som får haveri åtminstone haha
Jag får köra en testrepa sista April på miniträffen som uppvärmning!

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

155

Tja jag åkte 20mil med min buggy på premiär turen... Givetvis gick allt bra.. Gå ut med den förutsättningen, sen om det skulle skita sig så är det ju inte långt bort... En enklare service, sen kör man lungt,  och låter maskinen få jobba lagom så brukar det gå bra.. En buggy skall man njuta med, inte stressa... Tror inte jag får frun och hundarna med i i buggyn till Gotland ICQ/ad  tänkar på det, såg en buggy som rullade runt i Herrvik i sommras.. Kanske din? ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

156

michaelth skrev:

Tja jag åkte 20mil med min buggy på premiär turen... Givetvis gick allt bra.. Gå ut med den förutsättningen, sen om det skulle skita sig så är det ju inte långt bort... En enklare service, sen kör man lungt,  och låter maskinen få jobba lagom så brukar det gå bra.. En buggy skall man njuta med, inte stressa... Tror inte jag får frun och hundarna med i i buggyn till Gotland ICQ/ad  tänkar på det, såg en buggy som rullade runt i Herrvik i sommras.. Kanske din? ICQ/ag

Det är inte riktigt jag, att gå ut med inställningen att allt kommer gå bra  ICQ/ag  Nä, Herrvik var jag aldrig i men det dräller av buggys här på ön nuförtiden. 80-talet har slagit tillbaka! Default/smile

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

157

Min buss hade stått i 24 år, bytte plåt, lackade den, bytte olja i motorn och tankade,. Sedan tog jag en 37 mil lång sväng på ön första repan ICQ/ag Nervöst, javisst, men vafan, alltid känner man nån i närheten med en hjälpande hand Default/smile

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

158

Gahmen skrev:

Min buss hade stått i 24 år, bytte plåt, lackade den, bytte olja i motorn och tankade,. Sedan tog jag en 37 mil lång sväng på ön första repan ICQ/ag Nervöst, javisst, men vafan, alltid känner man nån i närheten med en hjälpande hand Default/smile

Det är ju det där sista som är ett litet problem också, jag har varit fullt upptagen med husrenoveringar och barn mm senaste 10 åren minst så har tappat det mesta av social samvaro = eventuella hjälpande händer är det glest med. En fördel då kanske att ta en tripp med massa mekarsugna experter ICQ/ad Funkar det då så kanske man kan slappna av sen!

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

159

bokat båten, fixat 2 dgrs övernattning. så Jag, tanten och jycken dyker upp... ska bli kul

160 Senaste redigerad av Gooks (2016-03-18 12:52:33)

kurt skrev:

bokat båten, fixat 2 dgrs övernattning. så Jag, tanten och jycken dyker upp... ska bli kul

nu blev jag nästan lite nervös...

fredag till söndag behöver vi väl inte fixa boende...
...boendet är väl camping i trädgården ICQ/ab Default/hmm

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

161

nu är det väl inte jag som skall svara eftersom det är Johans trädgård ICQ/ab  men självklart så får alla som har möjlighet att sova i/vid/under sin bil sova där under träffen ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

162

Annars så säger allemans lagen att man så länge man inte gör hemfridsbrott, får sova en natt utan markägarens tillstånd om inte skyltar säger anorlunda.. Dvs man får inte sova inom syn och störhåll till privatbostäder utan ägaren samtycke men det finns ju massor av små ängar skogsvägar eller dylikt om det inteskulle lösa sig.. Obs att man inte får skada grödor eller göra upp öppen eld. Men det vet väl alla....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

163

Jag fixade boende på närliggande hotell, då tanten är tältvägrare (men annars rätt kul).
Boka båten genast då det redan nu endast finns biljetter till mkt tidig ICQ/ag  avfärd lr jävligt sen....
Tipset är att bestämma sig snabbt lr köpa bred flytbrygga att montera aktersnurra på för överfärden..

164

Tältvägrare missar ofta mycket..men var och en gör som de vill,det är det fina med demokrati.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

165

kurt skrev:

Vad roligt!  ICQ/ab Bra att det löste sig, det blev Gumbalde va?
Också bra att det kom upp så vi fick upplysa andra eventuella tältvägrare att det finns ett hotell eller vandrarhem ca 500m ifrån träffen!
Var det någorlunda resonabel prissättning?!
Välkommna!

166

Gooks skrev:
kurt skrev:

nu blev jag nästan lite nervös...

fredag till söndag behöver vi väl inte fixa boende...
...boendet är väl camping i trädgården ICQ/ab Default/hmm

Som Westin redan svarat så är det fri camping i trädgården, bil, Tält, eller under bar himmel!  Har troligtvis även fått grönt ljus o använda en del av åkern bredvid om inte tomten skulle räcka!  ICQ/ab

167 Senaste redigerad av Junte (2016-03-20 15:03:45)

yep, färja och boende (Gumbalde  ICQ/ae ) bokat, så nu är ni varnade!  ICQ/ag

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

168

Junte skrev:

yep, färja och boende (Gumbalde  ICQ/ae ) bokat, så nu är ni varnade!  ICQ/ag

Bra jobbat! Jag noterar varningen. Du kan väl när tillfälle ges faxa en fantombild? Så vi snabbt kan lokalisera dig o hälsa dig hjärtligt välkommen!  ICQ/ab

169

har ni börjat med listan på hur många som kommer? Kommer bli fuuuullt ICQ/ae

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

170

. . . vart ska jag faxa bilden?? (faxa!?!)  ICQ/af

171

0498-114 14???

172

ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

173

08-7020090  ICQ/ad

/Fredrik på Gotland
Buggy -69 1500
Bubbla -73 1303S

174

Hellberg skrev:

har ni börjat med listan på hur många som kommer? Kommer bli fuuuullt ICQ/ae

Ja verkar ju va helt löjligt bra respons! Tror det kommer bli kanontrevligt det här! ICQ/ab
Ska ta tag i listan.

175

Junte skrev:

. . . vart ska jag faxa bilden?? (faxa!?!)

Jag tänkte att när du nu kommer från "Outer Space" så vad vore väl bättre som medium för identifikation än det mest High-tech den här planeten nånsin haft att uppbringa?  ICQ/ad

Men varför krångla till allt så hemskt?
Sänd hellre en fotostatkopia på kyrkböckerna i din hemby. O det räcker med att 3 personer av härkomst från icke angränsande galaxer verifierar äktheten.

Väl mött!  ICQ/ae