kimboow skrev:lade upp en uppdatering på bugpeople
uppdatateringen ser ni på denna sida längre ner
![]()
man måste ju vara medlem för att se
Räcker med att registrera dej,kostar inget.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » lady luck -1300 67
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
kimboow skrev:lade upp en uppdatering på bugpeople
uppdatateringen ser ni på denna sida längre ner
![]()
man måste ju vara medlem för att se
Räcker med att registrera dej,kostar inget.
nemen GB nu igen ! , jaja jag ska hjälpa dig på traven
där var så att jag orkade inte lägga upp här igår men nu har man nu energi !!!
jag har ju inte skrivit sen vi tog ut henne och snart är det höst och då ska hon in igen i ladan ,
men hur kul är såna bilder liksom ? :roll:
jo efter vi fick hem den så bytte vi fälgar till våra slitna empi 5 spoke fälgar och sen skulle hon se ut så här resten av sommaren;

en bonus bild :twisted: 

men som alla vet så får man ett ryck ibland att skruva , eller alla fall farsan som fick ett ryck
han for uppått landet och köpte hem ett par Rubinröda skärmar till lady Råttan , dom lackades lotusvita utan några nerslipningar på det röda utan bara rakt på, sen nu efter vintern som kommer får vi see om det kommer fram ngt rött under det vita
Så veckan innan bugrun skruvades framskärmarna av och då såg den ut såhär ! ; 
lite skrot på räcket

sen bytte jag till dom cromade husen på lady (nerdemotering pågår) 
men sen har jag inge bild när dom sitter på ,tror jag alla fall .
Sen har man ju hört talas om Stress mecka innan Bugrun och det blev i detta fallet på torsdagen :shock: :shock:
trodde aldrig vi skulle hinna men det gjorde vi !!
en bild på våran camp på fredagen i mörker.... ; 
sen har en bild från Mats W på bugrun hur den ser ut nu
; 
men här vi satt på ngra andra empi five spoke , lackade i silver
men som ngra vet så fick vi problem med kopplingen på Bugrun campingen , backen gick inte i när den är varm och slirar ganska mkt
:evil: . och inte nog med det , på vägen hem så fick vi punka precis när vi körde om Munka ljungby gänget , så in på närmsta mack och hissa upp bilen ...... eller ha det gick ju inte med Wag egna domkraft , sa bara knack i trösklen , vi har ju inte svetsas upp det si bra :roll: , men som tur var så kom det en engelsman vid namn Dave och utav honom fick låna en riktig domkraft
upp med bilen och på med resv däcket som också var en 5 spoke
, tackade för lånet sen bar det hemåt ......men på vägen hem såg vi att smurfen hade problem med sin buss , taj ,johan ,johans bror var där med , så vi släpskapade med dom en bit sen innan smurfen fick överge sitt skepp totalt
, så vi och johan och hans brosa åkte vidare och sa bye bye vid skillingaryd . och vi körde vidare hemåt mot värnamo . väl hemma så ut med packningen och in sova lite
och sen?...... har vi inte kört ladyn ngt vidare på tanke av kopplingen eller rättare sakt så är det kopplingsvajern som är kass för den ser ut så här ; 
inte så bra att rita men ni ser nog ungefär vad det ser ut för ngt
så vi hade tänkt innan vi ställer in den att byta kopplings vajern och även renovera upp pedalstället för när man bromsar så går inte broms pedalen tillbaks ? , utan man får trycka tillbaka den med foten
men den som lever få see .
ja nu var det väl allt för denna gång men vi hörs snart igen :wink:
mvh kimboow
där var så att jag orkade inte lägga upp här igår men nu har man nu energi !!!
Men på bugpeople orkade du
Nu har ni fattat hur cambern ska vara, nu platsar den tom på bugpeople 
nemen GB nu igen ! , jaja jag ska hjälpa dig på traven
![]()
ja va fan, orkar inte regga mig på alla ställen 
bilen blir bara bättre och bättre 
jaha efter vi körde ut syrrans soltakare till vinter dvalan i söndags och körde in ladyn i garaget.
så idag pallade vi upp den på pallbockar och tog bort v bakhjul så man kunde komma åt att lossa vajern men den där hemmagjorda saken ...
tog även ut förarsätet för lättare komma åt pedal stället .
såg ganska rostigt ut vid ena bulten som håller pedalstället så vi tog lite olja och så får det stå över natten .
sen byte jag olja , för det har inte byts sen 1999
, så nu är det fräsch olja i motorn , tror nog jag ska byta stift med och ev tändkablar
ja det var dagens rapport 
Dagens rapport är att idag byte jag till nya stift och även nya tändkablar och oljan byte jag förra ggn så nu är motorn nyservad inför nästa säsong.
Sen fick även bort pedalstället efter mkt om och men och bösigt var det där under med så tog fram damnsugarn och gjorde det rent.
Farsan försökte fixa till pedalstället så det gick lättare men den går fort trög på bromsen
kopplingsvajern ska vi plocka bort ngn annan dag ,
men vet ngn hur man får bort den bäst och även får dit den nya enklast ?
det var allt denna ggn 
Kopplingsvajern på plats pedalstället på plats rengjort och uppsmort.
Man kan hoppas på att det inte börjar kärva i första taget.
Nu gäller det bara att försöka justera kopplingen så bra som möjligt.
vi har även köpt en 67a motorlucka , en antenn och ett extra pedalställ ifall det andra
börja mankelmera igen.
och luckan tänkte vi göra ngt roligt med 
lite bilder påväg hem från malmö träffen ,och däcken är till ladys storebror kallesGuldtia

allt så länge , men redan nästa helg planeras en tripp i denna igen om inte en annan familjemedlem vill röra på sig ist . 
Bilen inställd på vinterförvaring.
och så kommer det bilder farsan
först en bild från i veckan hur den såg ut innan vinter förvaringen och sen idag så kom takräcket på igen för slippa snubbla på det i vinter

och sen i ladan med dom andra kompisarna. 

sen kom det ngt skrap,oljud från motorn när vi körde in den så det får vi kolla när vi ska ta ut den nästa år och även byta växellådakuddarna
hejs vejs 
Bilen uppallad i garaget, motorn urplockad byte värmekanna samt byte växellådsfäste.
Innan besiktning.
Bilen vart ju besiktad med rent papper . Så om någon känner sig sugen att fortsätta resan med henne så hojta till.
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » lady luck -1300 67
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.