76

Ja din startmotor går att använda men du måste se till att ha rätt bussning till den. Hade din farbror den bussningen? Har du den bussningen? Att man behöver den beror på att 12V-starten har en mindre axel än 6V. Vet man inte detta så kan det kanske bli så att startmotorn tar i kuggkransen. Den här behöver du.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … rtnr=4-222

Oljeläckaget beror troligen, som jag skrev ovan, på att du har ett svänghjul för plåttätning och en vev för O-ring.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

77

Svwerker skrev:

Ja din startmotor går att använda men du måste se till att ha rätt bussning till den. Hade din farbror den bussningen? Har du den bussningen? Att man behöver den beror på att 12V-starten har en mindre axel än 6V. Vet man inte detta så kan det kanske bli så att startmotorn tar i kuggkransen. Den här behöver du.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … rtnr=4-222

Oljeläckaget beror troligen, som jag skrev ovan, på att du har ett svänghjul för plåttätning och en vev för O-ring.


De vet ja inte. Näe just nu ha ja ju en 12v låda isf för bussningen passar lådan och på startmotorn. Men hur kan den göra att drevet inte tar i dtartkransen när bilen står och går?

78 Senaste redigerad av PPRMicke (2015-11-29 11:28:13)

Vilken längd har du på dina drivaxel rör ser ut som dom är förlånga
På min 66 har jag 5,5" fälgar med 195or innan för skärmarna bak (http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=15620)
Det går att byta rör o drivaxlar på dessa lådor
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

79

rogersalin skrev:
Svwerker skrev:

Ja din startmotor går att använda men du måste se till att ha rätt bussning till den. Hade din farbror den bussningen? Har du den bussningen? Att man behöver den beror på att 12V-starten har en mindre axel än 6V. Vet man inte detta så kan det kanske bli så att startmotorn tar i kuggkransen. Den här behöver du.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … rtnr=4-222

Oljeläckaget beror troligen, som jag skrev ovan, på att du har ett svänghjul för plåttätning och en vev för O-ring.


De vet ja inte. Näe just nu ha ja ju en 12v låda isf för bussningen passar lådan och på startmotorn. Men hur kan den göra att drevet inte tar i dtartkransen när bilen står och går?

Du har en låda utan bokstavsmärkning och då är den före -66 och då har du ingen 12V-bussning eller har du monterat en sådan?

Startmotoraxeln som ska in i bussningen är mindre på 12V-starten och då glappar den då det är lagringen för starten. Det gör ju att drevet kan ligga mot kransen och det gör oxå att startmotorn kan gå sönder om du har otur.

Kolla nu så att du säkert har rätt bussning i lådan så har du om inte annat eliminerat en felkälla.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

80

PPRMicke skrev:

Vilken längd har du på dina drivaxel rör ser ut som dom är förlånga
På min 66 har jag 5,5" fälgar med 195or innan för skärmarna bak (http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=15620)
Det går att byta rör o drivaxlar på dessa lådor
/// M

Ja vet inte längden på hela axeln. Men de är ju från svärdet och ut som skiljer på dom. Och där är min 9,5-10cm ut till fästet för skölden. Och ja mätte samma på min -66 baja. Och den hade bara 7cm ut dit.

81

Svwerker skrev:
rogersalin skrev:
Svwerker skrev:

Ja din startmotor går att använda men du måste se till att ha rätt bussning till den. Hade din farbror den bussningen? Har du den bussningen? Att man behöver den beror på att 12V-starten har en mindre axel än 6V. Vet man inte detta så kan det kanske bli så att startmotorn tar i kuggkransen. Den här behöver du.
http://www.vwcsp.se/product.asp?hkat=14 … rtnr=4-222

Oljeläckaget beror troligen, som jag skrev ovan, på att du har ett svänghjul för plåttätning och en vev för O-ring.


De vet ja inte. Näe just nu ha ja ju en 12v låda isf för bussningen passar lådan och på startmotorn. Men hur kan den göra att drevet inte tar i dtartkransen när bilen står och går?

Du har en låda utan bokstavsmärkning och då är den före -66 och då har du ingen 12V-bussning eller har du monterat en sådan?

Startmotoraxeln som ska in i bussningen är mindre på 12V-starten och då glappar den då det är lagringen för starten. Det gör ju att drevet kan ligga mot kransen och det gör oxå att startmotorn kan gå sönder om du har otur.

Bussningen testade ja på startmotor axeln innan ja montera den. Å den glappar inget. Såja vet inte vf 109 svänghjulet ska göra att drevet på startmotorn kuggar över om 130 inte ens gå in i lådan. De måste ju vaa nått annat som låter isf,för motorn snurrade ju bra men de va världens oljud. Och då la ja 3 brickor för att få ut startmotorn lite,då försvann mycket av ljudet,men sen när ja skulle starta den igen så vare som att starten inte greppa utan den "borsta tänder". Mycket märkligt

Kolla nu så att du säkert har rätt bussning i lådan så har du om inte annat eliminerat en felkälla.

82

Nu vart mitt svar i ditt svar,så du få läsa igenom de:)

83

Det ända jag kan komma på är att svänghjul och vev inte matchar och då kanske svänghjulet hamnar fel.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

84

Så jävla sugen å skruva bubbla så den stå klar innan sommarn. Men innan ja river bort gamla bakvagn så måste ja hitta en ersättare. Så har någon en tidig bakvagn innan -66,så hojta till:) även ett svänghjul sökes,för fyra stift. Orings tätat. Helst 109,men 130 går åxå:)

85

Hur ser ja på veven att ja ska ha ett o-ringat svänghjul? Tänkte så ingen bytt under årens gång:)

86

Medans bubblan vänta på delar får man bygga miniatyrer.

Post's attachments

image.jpeg, 73.79 kb, 640 x 640
image.jpeg 73.79 kb, 316 downloads since 2015-12-29