Fanken om du blästrar av bitarna, ser dom nog ut som nygjorda
omvänd elektrolys?
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Japp. + på delarna som "ska rostas" å - på rostig offeranod. I detta fall rostig plåthink. Vätskan är kristallsoda.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Idag hann jag kort å montera ena Zwitter skölden... vart tvungen att fasa av vid nedre skruven på reduktion men nu går bromsrör å sköld/cylinder fri.
-66 sköldar/cylindrar skulle krävt mer jobb för att få rum..
Sen måste ju en Geländewagen förstås ha motorskydd när man kör över stock å sten..
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Fick ingen ren kurva... Dom gamla Solexarna är så glesa att den går orent på mellanregistret..
Därav orsaken till denna manöver igår...
Trevligt bygge! Vad har du för länkage? Har ett par likadana förgasare som jag tänkte prova på en 1835cc (typ1). Länkagen jag har är från en bussmotor (crossover tror jag det kallas) och det ser nog lite annorlunda ut på det som sitter på spjällaxlarna. Den del som man kopplar gasvajern till ser ganska lika ut som din fast du kanske har flyttat om delen som "gasreglagestängerna" fästs i (?) för på min ska dessa hakas på upptill vilket då resulterar i att generatorn blir i vägen.
När man ändå har grejjorna tänkte jag att man iallafall kunnat prova men det är nog inget man kanske ska lägga alltför mkt pengar eller energi på. Har inte hört om nån som har nån erfarenhet av dessa förgasare i sammanhanget så jag tänker att det kanske finns en anledning till detta. I mitt fall handlar det mest att enkelmontaget jag har nu inte riktigt får plats för att jag ska kunna stänga luckan riktigt på Hebmuller bygget..
Custom & Speed parts sålde länkaget ännu typ 8 år sen. Vet inte om dom har denna variant längre.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Efter ett mellanår oanvänd å obesiktat har denna fått en lätt genomgång å ny vax å ska nu besikta igen. Efter besiktningen blir det är montera höjningsdelarna jag pysslade med ifjol!
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
En proper vagn.
Ska bli kul att se den med höjningsdelarna.
Nu äntligen hunnit å besikta denna... Förblev obesiktat förra året pga. olika orsaker...
"Snygg vagn" var vitsordet....
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Krängde på ett däck på fälg idag. Blir nog något större däck än original..
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Idag hände det! Ut med det gamla å in med nytt!
Började med det jobbigare å svårare. Fick det så långt att lådan hänger på plats. Å provmonterat hjulen bak. Jobbet borde bli klart i morgon sen höjs fronten lika mycket.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Nu snackar vi rake
Nu är motorn inne! Å hjulvinklarna rättat till sej en aning. Blir nog riktigt bra när jag ännu får dit framspindlarna så fronten kommer upp till samma höjd också. Smidigt att fylla på olja i växellådan var det också.. Behövde ingen domkraft. Bara att krypa in under å hälla i mera... Oljefläcken under kom av att jag hällde i för mycket så det rann över...
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Handbromsvajrarna vart 2-3cm för korta så nu funderar jag på att testa med vajrar för IRS. De borde vara c. 25mm längre å skarva vajerhöljet med en 25-30mm hylsa där vajern går in i ramen.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Handbromsvajrar till "IRS" finns i olika längder, bla de 1303 avsedd för Sverige marknaden har avvikande längd eftersom det var lag på självjusterande bromsar från ett visst datum.
Jo, men "Svenska" versionen finns inte längre från nån leverantör... Inte självjusterande heller..
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Enligt "bibeln" finns det bara en längd för doppelgelenkasche, 1804mm.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Denna kommer ju bli stenhård
Rubber rake är rätt viktigt. Men Reduktion rake Rules :-)
Jo, men "Svenska" versionen finns inte längre från nån leverantör... Inte självjusterande heller..
Den finns hos Paruzzi 1799 mm. De extra 50 mm krävdes för att fästet för vajern i handbromsen är på Svenska folkvagnar bakåtvinklad till skillnad från övriga världen där vajern pekar framåt/uppåt.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Om höljet är tillräckligt långt så kan man förlänga den gängade ändan genom att kapa väck 25mm ock sedan svetsa på en 50 mm bit. Gjorde så på min 57:a när jag satte på Porchebromsar på den.