76 Senaste redigerad av Franke (2011-05-02 19:09:29)

Jag håller med Sänke att om allt ser snyggt så tror inte jag heller att det är något bekymmer med bes, iaf inte här i stan.
Men för att ta det säkra före det osäkra så bygger jag en delbar framvagn som går att plocka ner utan problem. Skulle dom vara så känsliga vid bes så har jag en komplett framvagn med bromsar och allt att låna ut om det skulle behövas.

När det gäller rambalkarna bak så säger man bara att det var rostigt så man var tvungen att byta ut lite plåt där om dom skulle ifrågasätta ICQ/ab

GB: Jobbar ons tom ons så det lär nog inte bli något den närmaste veckan iaf.
Jag har inte så mycket att göra där heller då jag har en hel del jobb kvar att göra på skivbromskitet hemma.

77

Franke skrev:

Jag håller med Sänke att om allt ser snyggt så tror inte jag heller att det är något bekymmer med bes, iaf inte här i stan.
Men för att ta det säkra före det osäkra så bygger jag en delbar framvagn som går att plocka ner utan problem. Skulle dom vara så känsliga vid bes så har jag en komplett framvagn med bromsar och allt att låna ut om det skulle behövas.

När det gäller rambalkarna bak så säger man bara att det var rostigt så man var tvungen att byta ut lite plåt där om dom skulel ifrågasätta ICQ/ab

GB: Jobbar ons tom ons så det lär nog inte bli något den närmaste veckan iaf.
Jag har inte så mycket att göra där heller då jag har en hel del jobb kvar att göra på skivbromskitet hemma.

inget att göra där... tyckte jag såg aningen med rost  ICQ/ad

78

Jag ska ev få hjälp med rostlagningen efter att jag fått den på hjul igen så det är inte prioriterat just nu.

79

Franke skrev:

Jag ska ev få hjälp med rostlagningen efter att jag fått den på hjul igen så det är inte prioriterat just nu.

ja vi ska cruisa bay i sommar så se till att få ner den på hjul snart  ICQ/ag

80

GB skrev:
Franke skrev:

ja vi ska cruisa bay i sommar så se till att få ner den på hjul snart  ICQ/ag

Så fort det andra navet och bromsoksadaptrarna är klara skruvar jag ihop den igen, självklart ska vi ut o cruisa med bussarna i sommar.

81

Baymöte vid garaget ikväll där det pysslades lite  ICQ/ab
http://i53.tinypic.com/2a5c954.jpg

82

GB skrev:

Men jag vill också ju! Snart snart... Vad pysslade ni med då? Och vems är den ljusblå bayen i bakgrunden?

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

83

Kalle skrev:
GB skrev:

Men jag vill också ju! Snart snart... Vad pysslade ni med då? Och vems är den ljusblå bayen i bakgrunden?

pimpa bussen lite  ICQ/ag
det är rödtotten Singe som kör den blåe, Wolksman här på forumet  ICQ/ab

84

Göran BAYscher ICQ/ab

"Daddy Cool"

85

goopher skrev:

Göran BAYscher ICQ/ab

ICQ/ae

86

GB skrev:
Kalle skrev:
GB skrev:

pimpa bussen lite  ICQ/ag
det är rödtotten Singe som kör den blåe, Wolksman här på forumet  ICQ/ab

Tyckte jag hade sett den förut. Pratade lite med han på DAK i fjol, trevlig prick. Blir många bayar som ska åka ihop i sommar ICQ/ab

87

Ja... vi funderar på att börja kalla området Storhaga - Alsbäck - Vassbo - Stråtenbo för "The Bay Area"... ICQ/ab

"Daddy Cool"

88

goopher skrev:

Ja... vi funderar på att börja kalla området Storhaga - Alsbäck - Vassbo - Stråtenbo för "The Bay Area"... ICQ/ab

Hahaha, ja det låter ju inte som en dum idé. Jag känner till en röd tidig westfalia bay i grannbyn med som ytterliggare bestyrker namnet. den är dock inte i registret ännu då den kördes från USA för många år sedan.

89

Kalle skrev:
goopher skrev:

Hahaha, ja det låter ju inte som en dum idé. Jag känner till en röd tidig westfalia bay i grannbyn med som ytterliggare bestyrker namnet. den är dock inte i registret ännu då den kördes från USA för många år sedan.

Om det är ett fordon som kan tänkas krängas är min sambo hugande spekulant!

"Daddy Cool"

90

goopher skrev:
Kalle skrev:
goopher skrev:

Om det är ett fordon som kan tänkas krängas är min sambo hugande spekulant!

Hahaha, vänta bara på något liknande ICQ/ad

Om det ska säljas står jag först i kö kan jag säga, helt orörd buss som inte rullat i salt o skit.

91

då dörrsidorna bak i bussen var hemmagjorda och sunkiga så måtta jag av och sågade ut egna och klämmer in mig i garaget hemma där jag kan pyssla med min idé när man inte kan ta sig ut i garaget där bussen står.. lite trångt är det...  ICQ/ae
http://i51.tinypic.com/2nl4e8l.jpg

92

Tack för kaffebesöket idag! Alltid lika trevligt ICQ/ab

Nu tycker jag du får bjuda på lite bilder på Elmer, såg riktigt frän ut idag tycker jag med den nya "utsmyckningen"  ICQ/ag

93

Kalle skrev:

Tack för kaffebesöket idag! Alltid lika trevligt ICQ/ab

Nu tycker jag du får bjuda på lite bilder på Elmer, såg riktigt frän ut idag tycker jag med den nya "utsmyckningen"  ICQ/ag

ja tack för kaffet, se till och få ditt åk klart så jag kan bjuda igen  ICQ/ab
kommer bilder på utsmyckningen bara det är klart  ICQ/ae
lill tjejen fick åka buss för första gången idag, hon tyckte det gick fort.. tur att nån tycker det  ICQ/ad

Post's attachments

SL384505.JPG, 286.16 kb, 1024 x 768
SL384505.JPG 286.16 kb, 178 downloads since 2011-05-21 

94

Ja, nu får du komma förbi och visa upp loggorna, eller så får du lägga upp en bild ICQ/ab

95

Demian skrev:

Ja, nu får du komma förbi och visa upp loggorna, eller så får du lägga upp en bild ICQ/ab

är du hemma imorrn?

96

damn vilket litet garage man har hemma...fick in bussen men inte med takräcke på och man har inte mycket utrymme att röra sig på därinne  Default/hmm
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809581.jpg

97

Snart ska jag befria dig från lite takräcke, du har ju på tok för mycket av den varan nu ser jag ICQ/ab

Snygg smygtitt på logon du fick till där med ICQ/ad

98

kom på att jag inte gillade att "grillen" var vit så jag slipa av och drog på en grön färg dock inte rätt kulör men med lite slipning så blev det aningen bättre.. få se hur det ser ut när man kommer ut i dagsljus sen eller om man måste lacka om med rätt färg  Default/hmm

Post's attachments

SL384532.JPG, 287.33 kb, 1024 x 768
SL384532.JPG 287.33 kb, 174 downloads since 2011-05-24 

99

Blir ju ascoolt ju! ICQ/ab

100

Tackar  ICQ/ab
har känt lite bensinlukt när jag kört senaste dagarna och tänkte att det drog in för att man hade rutan öppen men jävlar va det luktar i garaget nu..var ut och kikade och visst var det fuktigt runt förgasarna..fan fan fan...har inte tid med detta  ICQ/am