26

Träffen blir vad besökarna gör den till i mångt och mycket.

Angående bajamajorna så svinar de inte ner sig själva. Att man nu äntligen gör en extra insats för att hålla dem rena när besökarna med tveksamma toalettvanor inte gör det är förvisso välkommet.

Priserna på inträdet är inte mycket att orda om. Fick känslan att de faktiskt sänkt dem. Vill minnas att jag betalade mer än 400kr för lördag/söndag förr....
Att inte kunna lösa en endagarsbiljett annat än på söndagen är ett minus. Klart att det går att lösa om viljan finns. Det är väl bara att klippa bandet för de som åker ut. Finns ju andra flerdagarsarrangemang som klarar av att lösa den biten.

Har ingen åsikt om partycampingen placering då den inte intresserar mig det minsta. Har inte ens varit ner till där den är belägen nu sedan de flyttade utan kan tvärom tycka att det är lite skönt att slippa se eländet.

Anser också att arrangörens ovllja att bemöta kritiken och få igång en dialog skadar dem själv i det långa loppet. Självklart förstår jag också att man inte kan lyssna på alla och allas åsikt. Det finns inte en chans att hitta en lösning som alla är glada och nöjda med.
De träffar som "alla" är överens om är de mest gemyliga och lyckade är ofta de som är mindre och som arrangeras ideellt av folk som jobbar hårt med att göra reklam och puffa för träffen. Men vi kanske inte skall jämför Bugrun med en mindre träff arrangerad av entusiaster. Det är lite som jämföra äpplen med päron.

Bugrun har aldrig promotats på detta sätt utan man tycks tro att träffen säljer sig själv. Något som kanske stämde fram till för ca 10 år sedan möjligen innan internet fanns i var mans hem.
Är övertygad om att om man bara skulle avsätta några timmar på att bemöta konstruktiv kritik och sedan i de fallen det är möjligt införa förändringar så går det att vända denna nedåtgående spiral.

Jag vill absolut att Bugrun skall fortsätta att leva i 30 år till, men som många sagt är det dags för ett omtag nu för att skapa de förutsättningar som krävs för det. Detta år var det märkbart glesare i leden och med bekanta ansikten att heja på.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

27 Senaste redigerad av Johannes (2015-06-08 15:37:20)

mr.notchback skrev:

Det är en tanke som har slagit mig. Hur var det om man delade upp Bug-Run så att luftkylt kunde campa i den "gamla" kurvan och vattenkylt kunde vara bredvid E4. Då kunde de luftkylda få en träff i träffen, så att säga. Det finns inte så många tillfällen att se dragracing med luftkylt innehåll i detta landet, tyvärr. Mantorp är en fantastisk arena och det är synd om bug-run går i graven. Det är väldigt lätt att sitta och klaga på allt som inte är bra, gäller mig med, utan att göra något åt det. Tänk om alla som gillar luftkyld vw bestämde sig att invadera Bug-run och återta det till det som det en gång var. Då kan de som köpt en gammal Golf el. dyl. för några tusen supa skallen av sig bredvid E4 och vi som verkligen gillar allt vad vw är hålla till i kurvan och utbyta ideer och tankar med varandra. Fan-Fest i Borås är i min mening den bästa träffen jag har varit på, med trevligt folk som verkligen brinner för luftkylda bilar. Tänk tanken om alla som är på Fan-Fest åkte ett par veckor senare till Bug-run och intog kurvan. Det vore NICE ICQ/ad . Ett "Fan-Fest 2" kan man kanske kalla det. Sedan är jag själv barnsligt förtjust i luftkylda Dragracers, vilket har gjort att jag införskaffade en själv. Tänk att både kunna se dragracing och ha en trevlig fest. Tänk nu om bara Herr GRAPE Default/yikes  kunde förstå att det måste göras något innan det är försent. Till sist. Det är vi som kommer som gör träffen, annars kan nog Herr GRAPE ha träffen i sitt egna vardagsrum till slut. ICQ/ac 
Bara några tankar jag har. ICQ/ab

Hade varit kul!!. Tyvärr blir det ju inte bättre av att alla luftkylda bara ger upp och slutar åka Default/hmm Bugrun är i mina ögon mer en stor fest där man kan träffa massor av nytt folk. Sen tycker jag inte att man kan jämföra Bugrun som väl har haft ca 1000 bilar per träff? med Fanfest som har 130. Självklart är toaletter och annat bättre på en träff som är en 1/10 del av Bugrun. Inför kurvan igen men ha inte kvar den nya partycampingen för det kommer nog bli glest och väldigt utspritt då Default/hmm

28

Nu har väl inte dom luftkylda "bara" gett upp och slutat åka, kritiken har pågått i flera år och färre och färre har åkt och i år fanns ett annat alternativ dessutom...

29

Johannes skrev:
mr.notchback skrev:

Det är en tanke som har slagit mig. Hur var det om man delade upp Bug-Run så att luftkylt kunde campa i den "gamla" kurvan och vattenkylt kunde vara bredvid E4. Då kunde de luftkylda få en träff i träffen, så att säga. Det finns inte så många tillfällen att se dragracing med luftkylt innehåll i detta landet, tyvärr. Mantorp är en fantastisk arena och det är synd om bug-run går i graven. Det är väldigt lätt att sitta och klaga på allt som inte är bra, gäller mig med, utan att göra något åt det. Tänk om alla som gillar luftkyld vw bestämde sig att invadera Bug-run och återta det till det som det en gång var. Då kan de som köpt en gammal Golf el. dyl. för några tusen supa skallen av sig bredvid E4 och vi som verkligen gillar allt vad vw är hålla till i kurvan och utbyta ideer och tankar med varandra. Fan-Fest i Borås är i min mening den bästa träffen jag har varit på, med trevligt folk som verkligen brinner för luftkylda bilar. Tänk tanken om alla som är på Fan-Fest åkte ett par veckor senare till Bug-run och intog kurvan. Det vore NICE ICQ/ad . Ett "Fan-Fest 2" kan man kanske kalla det. Sedan är jag själv barnsligt förtjust i luftkylda Dragracers, vilket har gjort att jag införskaffade en själv. Tänk att både kunna se dragracing och ha en trevlig fest. Tänk nu om bara Herr GRAPE Default/yikes  kunde förstå att det måste göras något innan det är försent. Till sist. Det är vi som kommer som gör träffen, annars kan nog Herr GRAPE ha träffen i sitt egna vardagsrum till slut. ICQ/ac 

Hade varit kul!!. Tyvärr blir det ju inte bättre av att alla luftkylda bara ger upp och slutar åka Default/hmm Bugrun är i mina ögon mer en stor fest där man kan träffa massor av nytt folk. Sen tycker jag inte att man kan jämföra Bugrun som väl har haft ca 1000 bilar per träff? med Fanfest som har 130. Självklart är toaletter och annat bättre på en träff som är en 1/10 del av Bugrun. Inför kurvan igen men ha inte kvar den nya partycampingen för det kommer nog bli glest och väldigt utspritt då Default/hmm

Det kan bli perfekt om det blir utspritt och glest på så sätt att de som verkligen är på träffen för sitt vw intresse kan få odla det med likasinnade. Om jag har förstått saken rätt så stängdes kurvan p.g.a. allt oljud och dyl. efter en granne hade klagat. Poängen är att ha kvar nuvarande partycamping, för det finns inte en chans att kurvan öppnas igen om partycampingen stängs. För då kommer fylleslaget att flytta till kurvan och alla med genuint vw intresse vara som bortblåsta. Så enkel är den ekvationen.

30

mr.notchback skrev:
Johannes skrev:
mr.notchback skrev:

Det kan bli perfekt om det blir utspritt och glest på så sätt att de som verkligen är på träffen för sitt vw intresse kan få odla det med likasinnade. Om jag har förstått saken rätt så stängdes kurvan p.g.a. allt oljud och dyl. efter en granne hade klagat. Poängen är att ha kvar nuvarande partycamping, för det finns inte en chans att kurvan öppnas igen om partycampingen stängs. För då kommer fylleslaget att flytta till kurvan och alla med genuint vw intresse vara som bortblåsta. Så enkel är den ekvationen.

Men kurvan är ju nyasfalterad och används till motorcykelutbildning mm. Chansen att man släpper in folk som kommer börna och grilla på asfalten är nog tyvärr där med noll. Önskar mer än något annat att man fick tillbaka kurvan för det var 100% bättre då. Men sen blir det ju lite vad man gör det till. Hade gärna åkt till Wolksmeet istället men det är lite väl långt.

31

Dennaan skrev:
bandy skrev:
Hellberg skrev:

Tappade du dom eller blev dom stulna??

Dom blev stulna ur ett handskfack i en polares bil

Usch och fy! lider verkligen med dig, helt sjukt... förstår mig verkligen inte på folk som inte kan skilja på mitt och ditt.

Ja det känns faktiskt riktigt surt. Känns som man varit iväg och supit bort en bil ungefär ICQ/ab

32

JBlom skrev:
mr.notchback skrev:

*TEXT*

Det finns, Bug Run Classic heter det och är en suverän träff för oss som gillar Dragracing med luftkylda Folkor.  ICQ/ab

Jag var på Bug-Run Classic förra året och tyckte det var bra förutom maten. Det kan vara trevligt att se "luftkyld" dragracing på en bra arena mer än en gång per år, tycker jag. ICQ/ab

33 Senaste redigerad av Tommy^_ (2015-06-08 23:02:27)

Va väldigt taggad att åka till bugrun nu när jag äntligen har en folkvagn igen men jag va helt säker på att det va som förr när man betalade för lördag och söndag men åkte man hem på kvällen så klippte dom banded och man fick tillbaka halva summan. Men nu när det är borttaget så kändes 400kr för mycket för att vara där över dagen. Hade tänkt att köra lite bana som en kul grej men när jag räknade ihop allt blev det lite väl för att lägga ett 7 minuters varv på banan ICQ/ab Och så skulle jag möta några kompisar där och hade några med mig som ville titta men för 400kr så blev jag snabbt ensam tyvärr.
Gatebil tar 250 för en endagsbiljett om man ska jämföra med något.

På gatebil så är det camping i rom-kurvan. Och efter alla gånger man varit på Gatebil så kan jag säga att bugrun har småskaligt svineri ICQ/ab Även Beemers of Sweden som va helgen innan bugrun så hade dom camping i rom-kurvan.
Om ni vill se det själva så har ni Gatebils planeringskarta här: http://gatebil.no/wp-content/uploads/20 … t_2015.jpg

Att separera lite på vatten och luft är väl inte en så dum idé men att sätta dom på varsin sida av mantorp håller jag inte med om. Jag har inget emot tidiga vatten folkor. Dom yngsta golf mk1 är ju faktiskt 32 år gamla nu och tittar man på vad dom gjorde för volkswagen när dom lanserades så förtjänar dom ändå en bra plats ICQ/ab Nu kanske jag svär i kyrkan men jag tar den risken.
Har haft 4 st golf mk1 själv och skulle inte tveka på att köpa en fin igen om pengarna finns