Ja, det ser ju ut som det är premiärtur snart 
Iofs har det ju redan körts med den...
Ja, det ser ju ut som det är premiärtur snart
Iofs har det ju redan körts med den...
Ja såfort jag får ihop spindlarna så kan jag ställa den på hjul! hoppas kunna komma förbi snart så det blir klart 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Nu får ngn rätta mig om jag har fel......
Tror du kommer få problem med de där lagerlocken, tittar du på locket till höger på bilden så ser du ett hål. Det är där ev. Olja från lådan ska ledas ut på baksidan skölden. Som det ser ut nu så kommer oljan hamna på insidan trumman.
På äldre bilar -65 använde man en oljekastarsnabel som ledde bort oljan på utsidan trumman.
Nu får ngn rätta mig om jag har fel......
Tror du kommer få problem med de där lagerlocken, tittar du på locket till höger på bilden så ser du ett hål. Det är där ev. Olja från lådan ska ledas ut på baksidan skölden. Som det ser ut nu så kommer oljan hamna på insidan trumman.
På äldre bilar -65 använde man en oljekastarsnabel som ledde bort oljan på utsidan trumman.
Jo det är jag medveten om. Har funderat på andra lösningar men eftersom jag kört utan oljeutkastare på alla andra bilar så lär jag väll inge få sämre här. Nu är åtminstone alla packningar och tätningar nya
Bra med nya prylar men det läckaget får man förr eller senare å då blir man bromslös på den sidan... originalarrangemanget med snabel i trumman tycker jag funkar bra.
Jag är så himla impadd på din energi Jesper! Tänk om man bara hade en tiondel av den.
Hatten av! Grymt! 
Kul att se Jesper hur målinriktat du jobbar. Blir en riktigt trevlig vagn ( trots sänkning :-) ).
Du får väl gå över de omlackerade ytorna med lite Scotchduk för att få till den rätta mattheten så blir det ju 100%-igt.
234 2016-02-02 18:35:40 Senaste redigerad av Hellberg (2016-02-02 18:37:33)
Jag är så himla impadd på din energi Jesper! Tänk om man bara hade en tiondel av den.
Hatten av! Grymt!
Tusen tack!
Ja motivationen ligger bra till just nu, var sämre i höstas dock.. delar gärna med mig så ni kan åka panel snart
Kul att se Jesper hur målinriktat du jobbar. Blir en riktigt trevlig vagn ( trots sänkning :-) ).
Du får väl gå över de omlackerade ytorna med lite Scotchduk för att få till den rätta mattheten så blir det ju 100%-igt.
nu är det så nära så vore dumt att sluta
kul att du uppskattar trots sänkning
Får se hur jag lyckas med lacken, har börjar lite med att få utstickande hörn och kanter att se lite slitna ut, får se hur det slutar

såå skönt att få det gjort!!
Monterade också vindrutetorkarna!
Sen bytte jag övre sprinten på ena dörren, ojoj vilken skillnad! Nu går det riktigt fint att stänga dörren 
Nu är det fan nära!
(Thats what she said...)
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
236 2016-02-02 18:55:28 Senaste redigerad av Hellberg (2016-02-02 18:55:47)
Nu är det fan nära!
![]()
(Thats what she said...)

Behöver du fortfarande en trumma? Har lite olika ligger så skulle behöva en bild för att jämföra.
Japp en 58- 64(?) baktrumma typ 1. Står stämplat på insidan!
Ska kolla!
Jag har gjort massa smågrejer, nämner väll några. Fixade vreden på podden vilket var välbehövligt då det var sjukt mycket jox där i.. inte lika illa som på bussen men hade svårt att få kontakt vilket inte var så konstigt... Ni kan se hur jag gjorde i bussens projekttråd!

Fått fart på bakljusen och den andra pilen också

Annars har jag försökt få motorn att ladda och att få växlarna att fungera och massa sånt shit.
vilken skillnad det blev när jag monterade dörrpanelerna i hytten

Dom mot fronten kvar
Så snyggt !!!
dum fråga kanske, men åt vilket hållskall handtagen sitta 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
jag har 2 likadana dörrmekanismer så sätter jag handtagen likadant så öppnas ena uppåt och ena neråt, inte bestämt mig hur jag ska sätta dom. Vet faktiskt inte hur dom ska sitta original, sitter just nu och kollar det 
Kul att se att det går framåt! 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
brotscha bussningarna på spindlarna så man kommer på andra tankar

Monterat spindlar, sköldar, trummor, hjullager, fixat dämparfästen bak o.s.v och nu står den på backen! Vilken skillnad det blev

Måste höja den 5-10 cm fram, däcken vilar mot hjulhusen nu.. Lite knepigt att snurra på justeringen när den den sitter i
Efter att jag fick ner den på golvet så var jag tvungen att lägga det mekaniska åt sidan för idag så gjorde rent rutorna istället. Försökt med alla möjliga lösningsmedel förut, testade vanligt vatten till idag och det funkade hur bra som helst
Fick använda rakblad för att få bort det värsta

Börjar bli riktigt jobbigt att vänta på att få allt mekaniskt klart, när jag fick ner den på golvet och såg att det faktiskt verkar bli bra så var jag tvungen att torrköra några mil för att lugna mig
Mer sugen på att mysmecka dit innerpanelerna och lite annat pyssel 
Looking goooooooood 
Looking goooooooood
Får se hur hemsk den ser ut när jag får ut den i dagsljuset sen
Men nu vill jag ha sommar! 
Det blir så j***a bra!!!!!
Riktigt coolt 
En whisky kortar livet med 4 minuter