Tapetseraren ringde och berättade att inredning var klar, snabb som blixten var jag på plats och hämtade allt. Mycket bra arbete måste jag säga. Idag monterade jag stolarna och dörrpaneler.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tapetseraren ringde och berättade att inredning var klar, snabb som blixten var jag på plats och hämtade allt. Mycket bra arbete måste jag säga. Idag monterade jag stolarna och dörrpaneler.

Riktigt fräscht! Lite tidsanpassat och retro!
Snyggt jobb av tapetseraren..det finns några riktiga yrkesmän/kvinnor kvar i de yrkena tack och lov:)
snyggt
Mycket snyggt !
Tjusigt! 
Grönt är skönt... 
Igår kom bränslepumpsreläet och idag var den stora dagen, efter tre års renoveringen kunde jag köra ut bussen ur garaget.
Det kändes riktig bra. Provkörningen blev dryg en mil och allt gick bra förutom att bilen drar lite till höger och att bromspedalen måste efterjusteras pga bromsservon. Motorn kändes bra och även bestyckningen av förgasaren är ganska ok tycker jag. På slutet av körningen såg jag blått moln i backspegel och kände en lukt av bränt olja i bussen.
Motorn droppa olja som bara den. På billyften såg jag att olja kommer långt uppifrån och rann ur glömplåtarna. Hoppas att det går lätt att fixa, torsdag är besiktningen. Måste motorn ut är det en katastrof har nästan ingen tid mer för skruvande, ved måste göras och ett gammalt parhus från slutet av 17talet ska renoveras.

SKIT när sånt händer......
Precis vad som hände mig - förvisso har jag en typ-1 motor. Men du har säkert också en oljekylare som läcker.
Jag hade av någon konstig anledning tappat en tunn bricka som i sin tur skadat o-ringen som tätar oljekylaren.
Så oljan kom rinnande ner på samma ställe - Så har du samma otur som mig ?? e´ de´bara Ut med motorn igen.
Har plockad bort så många plåtar som det gick och haft bilen på tomgång och det kom inte ut mera olja. Oljekylaren sitter längst bak där är det torrt. Det droppar mellan låda och motor precis i skarven men fläkten kan ju inte slunga runt olja från främre vevaxelpackningen? Är kanske den bakre, ja jag vet inte. Var i kontakt med Hans få se vad jag ska göra.
Rengjorde allt igen parkerade bussen på trailer och körde till Bilprovningen.
All personal (5) kom och tittade på bussen och tyckte att den var riktig fin. Blev blanka papper, juhu. Men men det är motorn som gör att ja inte riktig kan slappna av.Är det nån som kan titta på mina bilder i tidigare inlägg och kommentera och kanske har nån idee på vad som kan vara otät är jag glad.
Lite bilder

Du har inte kvar original oljekylare under fläktkåpan?
Så här ser det ut efter att jag har parkerad bussen på biltrailer vid två tillfällena. Så här mycket olja rann ut. Det är en motor som blev renoverad av firman och kalaset kostade stora pengar. Vi få se hur vi lösa problemet motorn är ej körbar och måste ut ganska omgående.

Fan va tråkigt - allt kan ju hända,, men detta får de fixa omgående.
Hade de varit mitt företag så hade jag hämtat motorn direkt om de så va på en söndag.
Sen är det alltid svårt att värdera stilleståndet....
Men bussen är ju helt obrukbar pga motorn - fast den är ny besiktigad (grattis föresten )
Och jag förstår att ni planerat semester i Sverige (Med tanke på de låga värdet på kronan) med bussen.
Så en rejäl penga kompensation ska du ha.....
Fy vad trist! Jag hade en liknande oljeläcka när jag bytte tryckgivare på GE-motor. Den nya givaren läckte internt på något sätt så oljan sprutade ut vid kabelanslutningen. Såg först ut som det kom från oljekylaren. Om du inte har kollat den så gör det, den är ju enkel att byta med motorn på plats...
Eftersom jag var i akut behov av hjälp med motorn tog jag en dag tjänstledig och plockade ur motorn la den på pall och lämnade in den åt Schenker. Nån vecka senare ringde motorbyggaren och sa att bägge vevaxelpackboxarna var total slut och att det hela beror på den dåliga kvaliteten som dagens reservdelar har.
Motorn kom tillbaks dagen innan midsommarafton runt 1 tiden.
Började montera den direkt eftersom bussen skulle köras på midsommarafton. Innan det var dags för middag var jag klart med allt.
Hoppas att motorn fungera nu i minst 10 år till.

Kom just hem från Ö-vik körde ganska precis 50mil total och motorn gick klockrent och är nästan tätt.

Framdäcken måste bytas dom är för stora. Köpte 195/70-15 fram och bak men fram är det för mycket. Bussen är sänkt med droppade spindlar och fälgen är bredare än original dom ta i när jag svänger och ner det är långa gupp. Ska prata med däckfirman vad som finns.
Nästa helg är det bussfest vid höga kusten 
skönt att det löste sig med motorn! Hoppas den håller nu då 
Kul att se bussen i övik
Mycket fin buss. Imponerande

Även om fälgarna är bredare så är det framförallt för att alu-fälgar har sånt dåligt offset som det tar i. Det är en av anledningarna till att man smalnar av framvagnen.
Men den är grann din buss. Sträckläste tråden i vintras och jag hade aldrig kunnat tro att det skulle bli såhär bra i början av tråden. Du överraskar! 
Otroligt fin buss skall bli kul att se den på Bussfest 
Det blev ingen Bussfest för min del jag har problem med motorn igen.
Det har varit strul med ena förgasaren som flödar men det konstaterades snabbt att jag körde med för högt tryck, jo tjenare. Strypte filterkingen tills bussen inte gick fortare än 85 men den flödar ändå när bussen är parkerad. Bytte nålventil som jag fick låna av kompissen och det hjälpte inte. Fantastisk båda jag och frugan tog ju ledig för Bussfesten.
Ringde motorbyggaren igen och han sa att förgasarna var totalrenoverade och i bra skick och att dom kördes i en bubbla. Eftersom bussarna har bränsletanken ovanför motorn och den var fullt är det alltid lite tryck i ledningen dock ej mer an vad filterkingen tillåter.
Har kanske en spricka i godset, vem vet. Vi kom överens om att jag ska få sprillans nya 44er och att jag få betala mellanskillnad.
Att man kan ha så mycket otur och problem med en nybyggd motor är helt otroligt. Jag kan ju skruva så det är inget problem men vem ersätter min tid då? Hur skulle det gå när man ej kan skruva, ringa man bilbärgningen och skicka bussen tillbaka?
Fortsättningen följer....blir kanske elbuss 
Tråkigt men bit ihop och kämpa !
Nu är dom nya förgasarna på plats och efter första provturen ser allt bra ut. Bränslelukten försvann total och allt är tätt nu. I morgon gör vi en 4 hjuls inställning och sedan kör jag ner till Rättvik. Har lång helg så det blir Rättvik först och sedan träffen i folkaparken Borlänge. Vädret ska blir riktig bra hoppas att jag träffa några boxerville medlemmar.

Skönt att det löste sig... Köpte en elring eller vad det heter packboxttill vevaxeln... Mao bra skit... Smorde vid instalation.... Men litet läckage... 
Trevligt att mötas idag i Bureå, fantastisk fin buss också
Välkommen till Boden -Luleå om du är på rull norrut någon mer gång.
Sidor Föregående 1 … 6 7 8 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » SCA Baywindow 1977
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.