Var ute i söndags och for in till stan för lite ärenden då jag fick ett skumt fel på bilen. Låg på 100-105 i 20min efter e4an och saktade in för en rondell och då jag kom ut ur en rondell så började den gå dåligt, missade och hade sig men jag tog mig fram till första stoppet jag skulle göra och lät den gå på tomgång en stund fortfarande huckrandes. Den varvade upp utan problem men höll jag jämn gas så missade den på cylindrarna. Stängde av och skulle prova starta direkt men den betedde sig som att det var slut ström, gick jäkligt tungt. Aja sket i det och gick in och handlade och när jag kom ut så startade den direkt med bra snurr på starten. Körde till jobbet och lämnade den där.
Gjorde en liten service igår med oljebyte och bytte även stift, kablar, rotor och fördelarlock.
Tänkte att det gjorde nog susen så åkte jag en sväng runt jobbet men direkt den började bli varm så återkom problemet!!
Jag funderar nu om det kan vara bränslerelaterat för har jag full gas så går det bra, som om den får för mycket bränsle eller nått. Innan detta så har jag haft rätt så hög tomgång men inte nu längre när den är varm.
Jag ska leta reda på tråden jag såg här nånstans om dessa insprutningsmotorer och lusläsa den tror jag 
Var även på biltema och köpte 55mm ventilationsslangar i alu och monterade mellan motorfläkten och nedre värmekamrarna så nu finns det värme i bilen igen iaf