Den finns kvar. Sen skulle du låna några böcker också. Du får ta Walle i hampan o dra ner med ett släp...
Något som jag blev tipsad om, när jag pysslade med min bakvagnskonvertering, var att göra urtagen i bärarmarna i mjuka böljande linjer för att undvika brottsanvisningar. Det verkar emellertid väldigt sällsynt att man tar fasta på det enligt de bilder jag sett, så det kanske inte är så viktigt? Men att fila till hörnen är ju estetiskt om inte annat. Kul projekt att följa! 
Den finns kvar. Sen skulle du låna några böcker också. Du får ta Walle i hampan o dra ner med ett släp...
Ska kolla lite på detta! Hö sköld behöver jag iaf!
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Händer inte så mkt här just nu!
En liten bromskloss är dörrarna och framskärmarna. Svårt att få till 100%, men jag kämpar på en stund till.
Har målat framvagnen och tillhörande detaljer iaf. Ska korta fjäderstavarna bara! 
Har även målat lite andra smågrejer. Går även och funderar på en bakvagnskonvertering, är nog lika bra att lägga energin på det än att renovera växlarna.
Jag tror inte någon har behövt renovera växlarna...lite nya hjullager är väl bara en del av servicen?
Jag tror inte någon har behövt renovera växlarna...lite nya hjullager är väl bara en del av servicen?
Det kanske man ska göra vartannat oljebyte? 
Såhär får det bli tror jag! Går hela vägen nu tänkte jag.
Bakvagnskonvertering, sa eller irs. Beror på vad jag kommer över. Har en irs-låda men inget mer. Har ni ngt?, pm:a gärna!
Byter ev. hela hyttgolvet så att det blir helt rostfritt. Kommer då åt balken styrsnäckan sitter i bättre, för att höja den en aning.
Måste även byta sprintar i gångjärnen för dem glappar lite. Det lilla gör ju en del i andra änden av dörren
GOD HJUL på er! 
Jaha, då var hela golvet borta! Känns bra att få i ett helt fint golv sen!

Det här med att höja snäckan ja. Höja ramen som den sitter i en bit, visst. Men även rambenet får ju notchas lite för spelet där är ju bara 2cm original, se bild. Sen korta rattstången och kapa ur golvet. Hmm blev osäker där nu!

Grejar lite med lösa grejer under veckorna då man jobbar.
Bakluckan behöver kärlek som ni ser(den röda). Varför inte en annan bättre? Jovisst, men tänkte göra ett försök att rädda denna med en donatorlucka först.
I övrigt letas det bakvagn. Verkar vara enklast att hitta irs grejer, så vi får väl se om det kanske blir det.
Det ser ut som att det blir IRS! Har ju en låda, som jag bytte noskon på idag, samt satte dit nya kuddar.

Åker och hämtar ett par a-armar och drivaxlar osv i helgen här, sen är det fästena till armarna kvar. Vet ju inte mkt om det men får väl läsa lite. Dem som kläms runt röret är ju inte så dumt. Tips och tricks mottages 
snyggt smide 
snyggt smide
Fösrsöker göra ngt bra iaf
Är ganska nöjd ändå! 
Ni som vet... Irs fästena... köper jag bara såna här http://www.classicvw.se/bararmsadapter- … ts_id/2674 eller är det speciella till buss? Tjockare rör?
Och om ni vet ngn bra how to sida för att svetsa fast dem, mått osv.
jaha...kapet. Var ska jag lägga det? Hur långt in från stora gängan i änden o vilken sida av bussen är det som gäller. Jag kapar efter detta, blir det fel, så beror det inte på mej...
jaha...kapet. Var ska jag lägga det? Hur långt in från stora gängan i änden o vilken sida av bussen är det som gäller. Jag kapar efter detta, blir det fel, så beror det inte på mej...
Höger sida bakifrån sett!
Det är ruttet från gängan till infästningen i u:et, så en bit till framåt mot t-röret behöver jag! Kan inte mäta ngt nu men hoppas att du är med ändå! 
Jag är med...kapar imorron.
Kapat...men ingen bromssköld funnen.