hmm läser och begrundar... säkert helt rätt att göra som du/ni gjorde.. men ... vem fan e jag och göra rätt.
kikade på den gamla hydraul delen den är sliten och .. tung jag måste upp och släppa en stor fjäder ring i ovankant av cylindern.. sedan har jag en stor lös del som faller emot mig...
jag vill inte drittla olja på mitt nya fina golv..
sprutade/tvättade rent med brake cleener. igår nu är allt mycket finare..
Min tanke är att kapa gaffeln med den böjda tryckstången ca 8 cm från bröstet..
då kan jag lyfta bort hela gaffeln och korta den 340mm, sen kapar jag tryckstången och svetsar ihop den 340 mm kortare,,
den andra gaffeln som har en böj närmare boggien tänkte jag mig kapa längre ut från bröstet.. kapa -340 mm, bort med överdelen, sen korta tryckstången..
nej detta är inte rätt sätt. men denna trucken kommer förmodligen aldrig bära stora laster, och jag är säker att mina svetsar håller. blir kanske 100-150kg per pall på loftet..
Nej förmodligen inte helt rätt och exakt.kanske lossar boggie öronen på ena sidan så kan jag med det finjustera längden.. men tänker mig jag utgår från den o krökta tryckstången, korta den, sen göra den andra lika lång.
Jag skulle kunna hissa upp trucken som den är.. men tänkte jag kortar den lite lagom sen upp med den.
jag blir äldre.. så ihop med den och börja använda den.. så funktionen är viktigast.
men TACK FÖR ALLA RÅD !!!!

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(


























.. det kommer hur som bli trevligt, att kunna använda vinschen som en lYftvän i garaget..och genom detta känns den inte så kinesisk/prisjusterad längre













