Fan det är som jag inte skall bli färdig med garaget..
Först vart det ju strul med våra pannor.. så löste jag det..
Sedan jobbade frun dumma tider... löste inte det..
sen blev jag (så som män blir ) skitförkyld.. så det var riktigt trist att jobba idag på jobbet.. jamen varför det... jo jag skall iväg i helgen på viktigare syssla, och då kan jag inte vara sjuk, för då gnäller alla att jag bara ville vara fri....
Så
tänkte mig i kväll... Jag tar slut på gips skivorna, så lilla släpet blir tömt.. sen upp med träbitar sågspån. säckar med plast gips skive bitar osv.. sen till miljö stationen..
Sedan rigga så bussen kan komma över..
Men så blev det inte... idag sista garage dagen denna veckan.. hann jag bara att täcka en yta av 1220mm*1545 med 2 lager gips ..med förskjutna skarvar...
Men det var trevligt på ett sätt ändå.. det var dom sista gips skivorna som jag lyfter upp i detta garaget med gipsskivelyften
Yeeey!!
jag hade satt på min förhöjningsenhet.. (röret) fyyyy så högt att lägga på skivorna.. så nu kan den brytas ner i beståndsdelarna ,det tar ca 30 sek.. sen...hmmmm ställas någonstans...
någon i närområdet som skall gipsa tak
Nåväl det är ytor kvar som skall gipsas..... men jag har bara 3,5 gips skivor hemma
och en ansenlig hög med stumpar.. vilka jag helst undviker att använda, pga. alla skarvar som blir.. så det får bli nästa veckas pyssel.. om jag nu blir bättre från denna jävuls förkylningen..
Flera kollegor på jobbet såg mitt varande..och tippsade om 2tsk ingefära och i msk honung i ett glas varm mjölk...
skakar riktigt gott..(fast det kan bero på min nuvarande förkylning).. sedan zyx sugtabletter..3/dag.. och 4 Alvedon.. och massor av vatten Och Molipekt och vitaminer som frun tanka de i mig..+ flertalet citrusfrukter (clemmisar).. så jag är någon sorts biologisk härdsmälta på spåren.. eller så blir jag bättre...
Så.. detta hanns med i kväll ..taket bredvid upplastnings luckan/fackverks balken...

.....
Och detta är kvar att gipsa...sida fackverks balken 1 lager gips.. och väggsnutten upp mot loftet 2 lager gips..

Väggen som vetter upp mot gamla garagets loft..2 gips lager ,sedan taket ovanför trappan.. tja där var ju redan ett lager gips.. .. men hälften skruvade jag bort vid takstols ombyggnaden,,
så sedan ett till....

Och den ytan som jag medvetet väntar med... hörnan vid den blivande elcentralen, då jag fortfarande kommer på olika gadjets jag vill ha,,,,
Där behövs både isolering , OSB, och gips.... suck..

Men nu är det garage paus här till på måndag kväll....
/ Michael
men visst kom gärna med förslag hur snabb bota förkylningen/hosta / snuvan.. eller annat som är garaget relaterat 
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(