Blev ju sjukt frän !
Bra jobbat ! 

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - T3 (T25), "fyrkantsbussar" » DH Syncro subarukonvertering
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blev ju sjukt frän !
Bra jobbat ! 

Ja såklart blir jag nu jätte osäker på hur jag har gjort michael...men jag kollade på den här när jag gjorde det
https://www.youtube.com/watch?v=KOma2BMhrzc
chanel, hur menar du nu? Hastighetsmätarn är ju en vajer ut till hjulen. Inget elektriskt.
Eller menar du VSS nu? Hur märker jag om jag saknar den signalen? Jag har kittet från Rjes och där får man med för att få signal till boxen. Eller menar du att jag kan ha hög tomgång pga saknaden av signalen?
Blev ju sjukt frän !
Bra jobbat !
Tackar
ser fram emot att ha den körbar helt!
Bara man inte får en pungspark om besktningen märker nåt..
Min misstanke är att du saknar signalen eĺler att den är felaktig. Kan stämma att den heter vss på det insprutningssystemet du har, V Speed Sensor. Har haft liknande fel på insprutningssystemet och hittat felet på givaren. Hoppas du löser problemet. Borde faktiskt ändra sig i så fall om du kopplar ur vss.
Min misstanke är att du saknar signalen eĺler att den är felaktig. Kan stämma att den heter vss på det insprutningssystemet du har, V Speed Sensor. Har haft liknande fel på insprutningssystemet och hittat felet på givaren. Hoppas du löser problemet. Borde faktiskt ändra sig i så fall om du kopplar ur vss.
Den grejen ska ha betydelse när bilen rullar vad jag vet, och inte när den står still. Eller har jag fel?
Den har jag kopplat förövrigt, men det händer inget när kopplar ifrån den men har frågat runt och den ska inte reagera annorlunda på tomgången med eller utan...
Kan lambdasonden ge sån effekt? Jag har monterat en sån oxå men kanske ur funktion? En kompis ska komma och felsöka den åt mig oxå snart. Får se vad den säger.
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … p;t=146407
jo men nu pratar vi att fixa eget för att ge den rätt signal.
Man får med ett chip från Rjes kit, Man stoppar in den i bakänden av hastighetsmätaren och den använder sig av rörelsen i hastighetsmätaren för att ge rätt signal till ecu:n så det har jag som sagt.
Kardanen fixad förrestten!
Och vibrationerna är borta!
Vad jag gjorde fel var att montera kardanen meddiffen och lådan redan var fixerade och den hamnade i kläm kan man säga. Lossade på diffen och lät kardanen ta sig plats i neutralt läge, sedan med en domkraft på sidan höll jad den centrerad i sidleds mellan chassit.
Blir grymt bra!
Conny var djupt imponerad o gillade ljudet 
Perfekt som ballongbil till mindre ballonger också!
Han tar med pryttlarna till mig nästa vecka, tackar så länge!
/Rob
Blir grymt bra!
Conny var djupt imponerad o gillade ljudet
Perfekt som ballongbil till mindre ballonger också!Han tar med pryttlarna till mig nästa vecka, tackar så länge!
/Rob
Tack!!
Ja han sa det, den här kommer ut överallt sen när du ska hämta ballongen
Skönt att det löste sig, det var smidigt 
Idag var det en sån här dag....
Fick sälskap av livkärleken, MMMMAMMMMAAA...Som förde med sig lycka med hennes prayers!
Såhär gick det!
Så vi kallades in, och där stog inte en besiktningsman/kvinna, utan 2!!!! Jag var riktigt nervös redan innan för min sub,,,eeh vw maskin... och det blev inte bättre när 2 tillll joina dom och det slutade med att 4 stog och kollade in, höjd däck och gav positiv respons för stuket, de tyckte,och jag citerar "häftig bil, du lär behöva stege för att komma in och ut! " hjärtat som var nära att hoppa ur höll sig på plats på nåt sätt..
alltingen funkade som det ska, det mesta inom slitagevägen är ju bytt, inga läckage vid motorn som fånga uppmärksamhet.
Och boooom, så var det igenom efter en rundtur som gubben gjorde för att testa bromsarna, då han inte kan göra ett test på rullarna(4wd)
Det enda som svek mig var bromslampan, som glappade men den kunde jag fixa hemma sa han..
Hundarna hade saknat att åka bil, sist var det ju 1302an som de fick trängas i baksätet på, nu fanns det gott om plats.
Ut på utflykt direkt med dom.
Den går riktigt bra, har väl avverkat 10mil redan idag.
Nu kan man spendera mer pengar på den då jag vet att jag kan köra den
Först att fixas är tankmätarn, som svajar upp och ner hur den vill, lite obekvämt att enbart uppskatta hur mycket det är kvar, visst jag kan räkna ca förbrukning, eller kan jag det? en annan motor och inte så snälla däck gör det svårt.
Var börjar jag? Jag har testat kontakten till mätaren vid tanken och dit kommer det ström, det är jorden på kontakten på tanken som jag tvivlar på, kan man jorda direkt på locket? t.ex klippa av - på kontakten och skruva fast den på locket, eller kommer armaturen inte jordas då?
Kortfattat, en lycklig och efterlängtad dag efter all kämpande
Första konverteringen gjord med lycka!
OAO
Grattis

Grattis!!! jag sa ju det skulle gå bra
Trevliga Doggs !!
Tackar gubbar
Nu ska det fixas belysning, IRONCROZZ, jag strävar efter lika bra ljusstyrka som rampen på dins pickis tak du hade
Du råkar inte ha den kvar? 
Haha! Grymt 
Grattis!
Riktigt kul att den gick igenom.
Ser stenhård ut.
Hils
Magnus
äntligen
Snöret det är du väl värd efter allt slit ser fenomenalt bra ut
nu kanske du törs hälsa på mig i norr 
när du ta dig fram hehe

Problemet med tankmätaren, kan inte det vara spänningsregulatorn till huvudinstrumentet?
Symptomen är ju att tempmätaren och tankmätaren ställer sig lite olika när huvudinstrumentet inte får rätt spänning.
Problemet med tankmätaren, kan inte det vara spänningsregulatorn till huvudinstrumentet?
Symptomen är ju att tempmätaren och tankmätaren ställer sig lite olika när huvudinstrumentet inte får rätt spänning.
Tempmätarn funkar kanon, den ställer sig efter en stund på precis över mitten och stannar stadig där när den är varm. På vägen upp dit så pendlar den inte upp och ner utan ökar ständigt.
Tackar ännu en gång mannar
Den är stenhård faktiskt, och vacker på ett så otroligt fult sätt
Flera mil avverkade idag och visst är det häftigt som fan att köra den, men jag skulle ljuga om jag säger att den är nåt speciellt bekväm att köra
Ingen jävla komfort alls what so ever över 80km/h för visst ska det kunna gå att köra upp till 110`?
hahah visst håller sig på vägen men vinden kan få för sig att slappa den grovt då och då. Sen känns det som om det är väldigt svårt för drivlinan att hålla sig över 100km/h
Dags att kolla framdiffen oxå så den inte är torr, för jag hör nåt den sjunga( tror jag, allting låter så förbaskat så jag vet inte
)
Ljudisolering, hur vart när? just nu är det bara gummimattorna direkt på plåten.
Personligen är jag allergisk mot att limma saker mot insidan av karossplåten. Visserligen får du ner ljudnivån, men står bilen ute är risken stor att materialet drar åt sig fukt vilket ger grund till framtida rostbesvär. Köp hörselkåpor med intercom system istället. 
Jo men jag menar, jag vet att många som har syncro brukar ta längre resor med deras bussar, och aldrig att de åker med standard mattorna... I get your point, men min allergi för oljud i denna bilen är nog allvarligare än rostangrepp om 10 år 
Jippie!
Grattis!
Fina hundar och kul att du fick med din mor och att hennes/era böner besannades 
Jippie!
Grattis!
Fina hundar och kul att du fick med din mor och att hennes/era böner besannades
Tacktack riktigt skönt! 
VAG har väl aldrig haft någon vidare kombination vad gäller transportfordon och ljudisolering?
de rystar o dönar rätt bra i 70+ i min med, att prata med nån som sitter bak är bara att glömma!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - T3 (T25), "fyrkantsbussar" » DH Syncro subarukonvertering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.