Ett litet lyft med en bild kanske.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Con-Vert eller sagan om en 1302cab kaross som ville se gammal ut.
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ett litet lyft med en bild kanske.. 
Nice.. Och jag som retade mig på att jag missade en uppsättning porsche cup fälgar... Kanske skulle använda mina "fux" kopior på cabben.. Ja jag vet inget nytänk.. Men det ser ju bra ut! 
Här har du lite kul plåtdelar.....Du får ju inte slöa till när det gäller gamla utseendet.
http://www.blech-manufaktur.de/40597/home.html
Jadu den sidan har jag hittat till innan, men priserna är lite för saftiga för min skvader... fast det vore ju nice att bara kunna beställa betala och vara glad..
fast just en Hepp e inte intressant,även om dom e svin snygga, då både frun och 2 hundar skall kunna åka med... tror nog hundarna skulle uppskatta att åka ner cabbat 
Tänkte närmast på vindruteram och förstärkningarna.
Du får väl leta upp grejer från en skrotad cab i Usa.inte alls ovanligt.
Jag lyckades hitta vindruteram i Finland när jag byggde Heb replika.
Nja... jag har en mall av en 56 ruta.. sen får jag knåpa lite.. e ju inte sååååå noga att det blir hundra.. skulle jag byggt korrekt borde jag ju haft hela sidorutor , annan cab ställning .. andra förstärkningar framåt i bagage.. och vid/mellan Astolpe/ "torped".. nä det blir lite gott o blandat så får vi se ..
det blir bara dom riktigt seriöst intresserade som kommer se vad som är fel, och i deras ögon är detta skrot hur som. så bara jag får till det lite som jag vill, så blir det tillräckligt bra för mig.
Man måste betänka att jag utgår från en tokrostig 1302..
men att utseendet skall bli "äldre".. med vissa avsteg..
kollade just på en film om "Nya Titanic.". den kommer att se gammal ut, men får mycket förändringar under skrovet.. gillar tanken på det...
lite så skall det bli här också...
Fast kollar man lite så.. är det inte Titanic som ligger djupt ner på havs botten efter isbergskrocken. utan dess systerbåt Olympia .. som var skadad flera gånger innan och fusklagad, och "falskskyltad..".. så det var ett stooort försäkrings bedrägeri, som tystades ner... ganska så intressant när kan kollar på det..
Men hemskt när man betänker hur många som dog pga. pengar och taskig navigering,/missförstång då den utstationerade "räddningsbåten" inte kom fram i tid...... 
Kanske en hardtop istället..kanske lockande istället för att kämpa med en komplicerad mekanism..
Det var inte bara på skoj..tycker det ser rätt bra ut..

Kläm till med duvall ruta och carson tak!
+ sextio

Jadu Pompejus den carsontoppen var ju trevlig
men nej inget för mig vill kunna stänga rutor och kunna cabba ner..... gillar Porsche 911 strålkastarglasen har varit på jakt efter dylika men dom verkar inte så vanliga till rätt pris......och den cleeena looken är ju inte fel..less is mooore.. vi får c...
duvall på en vw... nä tror inte det....
ovanligt jodå.. men inte min grej... 
Duvall på svensk bubbla.
Duvall på svensk bubbla.
Dom fälgarna saknar jag:( , det var mycket jobb att få till!
Tänkt som du att Duvall inte stämde,men såg ju riktigt bra ut...hmm 
Det där var coolt. Har haft funderingar på en vw roadster med brooklandsrutor, men det där var inte tokigt. 
Hebster52 skrev:Duvall på svensk bubbla.
Jag vet det, inget för amatören att få till.
Kommer på bil igen vad det lider........
Hebster52 skrev:Duvall på svensk bubbla.
Jag vet det, inget för amatören att få till.
Kommer på bil igen vad det lider........
Berätta mer... är dom "one of" av svetsade stålplåtbitar?? gärna bilder av dom...
Stålbana med maskinfrästa centrum i flygplansaluminium.
Ihopmonterat med skruv från JAS.
Mycket snyggt tillverkade av hotvw som har otroliga skills
De väntar bara på rätt bil 
Hmm verkar som flygplans mekaniker har gott om tid.... och tillgång till statligt matterial.....
som innan närbilder vore nice..
Hmm verkar som flygplans mekaniker har gott om tid.... och tillgång till statligt matterial.....
![]()
som innan närbilder vore nice..
Inte statligt utan privat arbetsgivare;)
Men det blev mkt i skrotldorna vid sågarna! Det var ingen som saknade "småbitar"
Om man tar en stund varje lunch på jobbet istället för att sova middag! Så har man snart
Sina fyra fälgcentrum!
Dessa är tillverkad med bandsåg liten handvevad fräsmaskin och en delningsapparat i pelarborren hemma i garaget! Det skulle ju gått mkt fortare på jobbet idag i en styrd fräs..
Nr jag tillverkade centrumen tittade jag mest på dom gamla Radercentrumen som hotrod åkarna
Använde på 60-talet
Mats
Tja inget fel med att container shoppa... Gör så själv understundom...även om dom stora aluskrotbitarna lyser med sin frånvaro....suck skulle gärna "hittat " några stadiga alu klumpar... Men vi använder tyvärr inget sådant på jobbet
....
grymt fräna fälgar och kul att få höra lite bakgrund om dom!
Tja inget fel med att container shoppa... Gör så själv understundom...även om dom stora aluskrotbitarna lyser med sin frånvaro....suck skulle gärna "hittat " några stadiga alu klumpar... Men vi använder tyvärr inget sådant på jobbet
....
Synd att man inte samlade på sig lite när man förr strosade omkring på Stena Metalls skrot i Linköping då Flyg-Saab var i sin glans dager..låg stora högar med kvalitetsaluminium som man köpte för 3:-/kilot..idag får man inte ens komma in på området..
Tiderna förändras.. 
Hmmm lämpligt skrot kan man aldrig få förmycket av....
Ja jag jobbar understundom med garage bygget men..
Tanken e ju en gammal look, på denna blivande bilen.. så häromdagen handlade jag ett par utanpå liggande pilar...
Det skall ju se ut som en så tidig bil, så inte pilar/blinkers var original, utan monterades som ett option...
Sååå jag traderade hem dessa..
Lite smutsiga men hela.

Sedan har jag hittat här på Boxerwille, ett tokrostigt 50-52 Höger splitbaklyse... jag har alltid undrat hur stora/små dom egentligen är
... för att kunna göra en hyfsad kopia, så är det ju enklare med något fysiskt i händerna.. säljarnens bild/garage
Jag blev helt enkelt lite sugen i em. att göra ett par baklycktpottor.... eller i alla fall börja. då det är flera bitar i processen...
Klistrade lite maskerings tejp runt det gamla lyset, för att hitta formen.
Sedan var det bara att skära runt ytterkanterna, markera skruvarnas centrum, och snitta på kortaste sträckan..
Och klistra på en bit kartong... nej det är inte vänster sida.. utan höger... 
Plockade fram 0,7 mm stålplåt, och klippte rent efter kartong mallen.. en höger och en vänsterbit..
Bara att böja den rund.. typ
.. backade med en 3 mm alubit innan svetsningen för att slippa slipa insidan/bränna igenom...
För att få en "Glaskant " tog jag en gammal tältpinne, och sågade en slits med bågfilen i krokänden, (hand driven metallsåg)
med denna kunde jag sakta böja falsen, genom upprepade små böjningar..
En bit 2tums vattenlednings rör i skruvstycket, blev ett hyfsat anhåll, till att hamra kanten hyfsat jämn med...obs inte färdig här!!!
En del finjustering av hålen kommer att göras.... men frun ville sova och jag fick inte banka mer...
En inre ring behöver göras, i vilken glaset sätts fast.. liksom lamphållar/bakljusfästet .. men det gör jag en annan dag..
Nej detta blir ingen exakt kopia, utan en liknade armatur.. jag är i valet om jag skall beställa glasen från Classik up North.. eller göra några egna av mercedes baklyset jag har liggande..
Baksidan av den bedagade skönheten.. bla. ser man att kanten på originalet inte är lika brett falsat.. men det går ju att slipa ner... om jag känner för det
..
Jag kommer att borra bort skruvarna, och rikta fästet, sedan göra 2 nya..
Men det får bli en annan dag...
/ Michael
Smart med tejpen, det där blev ju skitbra 
Det blir bra när den nya garagedelen är klar, då kan du hamra där inne hela nätterna utan att det stör 
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 10 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Con-Vert eller sagan om en 1302cab kaross som ville se gammal ut.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.