Appropå att den går varmt, har du kollat hur det ser ut i fläktkåpan runt kylen o i överkant av topparna...kan vara en massa skit där efter långt brukande o mössen kan vara flitiga med att fylla upp
Jag har ju inte öppnat upp någonting, men vad jag har kollat och kan se så är det inga löv eller skit alls. Men börjar man ta bort plåtar så kan det ju komma fram en del.. Har planer på att ta ur motorn så då kommer ju sanningen fram! Har även planer på att stoppa i en 1500 som jag vill ''föråldra'' med 30hästars fläktkåpa samt T-filter och lite sånt för syns-skull. Motorn som sitter i är ändå inte original så.. Växellådan är ingen osynkad heller så det är ju bara bättre!
Men lite originalprylar får samlas in vart efter så det går att göra den mer original när man vill
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta................... |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Har fixat ett tändningslås utan nyckel. Egentligen till 52-53 men funkar ju iallafall. Skillnaden är ju att Nyare har P-profil och de äldre har a-profil. Har i vilket fall åkt till 4 olika nyckelsmeder i stan och den sista skulle försöka ordna det. Den 3e smeden gjorde en nyckel som inte funkade och skickade vidare mig..
Han hade ju grejer liggandes iof som jag får försöka köpa loss om det skiter sig
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta................... |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Märkte att bensinkranen läckte. Så rev bort allting och bytte kranen till den som skulle sitta i bussen egentligen istället! Men det var lika bra för att i spliten är det ju 8mm bensinrör, kranen som satt i var för 6mm. Kranen jag hade till bussen var för 8mm och har hellre 6mm i bussen! Var dock tvungen att flytta över pinnen så fick friska upp gängorna lite
sen skruvade jag bara på pinnen
Monterade sen min nya fina kran så nu slipper jag också problemet med olika tjocklekar på rören!
Fick även på en tuta, hade en 6v liggandes så monterade dit den. Synd att den är så ful bara men har beställt en ny. Fanns inga sladdar hit så fick dra nya och till min förvåning så fungerade det hur bra som helst när jag tröck på tutknappen.. brukar alltid strula
Hämtade min cylinder idag med ny nyckel. Pilligt att få dit allting... Blev nog inte riktigt bra för att när jag vrider på nyckeln händer inte ett skit, men vickar jag lite och trycker in cylindern så kan man ibland få tändning, men försvinner när man släpper nyckeln. Borde väll vara mässingsbiten som sitter fel? Alla cylindrar borde väll ha samma mått? Har också beställt skena till rutan o.s.v.. Säkringsboxen hade jag ingen lust att betala 500kr + frakt för just nu så så jag åkte till swedol och köpte en universal för 50kr. Skillnaden var väll att den hade 4 säkringar och locket var av genomskinlig plast.. Annars hann jag med att ta en liten provtur och fick igång ena strålkastaren fram + att jag vridit pilvredet rätt efter att jag fick klagomål Fancy!
Sen får ni en video att kolla på bara för det är så kul Ifrån när jag testade att köra hem den, synd att jag inte hade fått fart på torkarna bara..
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta................... |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Har fixat ett tändningslås utan nyckel. Egentligen till 52-53 men funkar ju iallafall. Skillnaden är ju att Nyare har P-profil och de äldre har a-profil. Har i vilket fall åkt till 4 olika nyckelsmeder i stan och den sista skulle försöka ordna det. Den 3e smeden gjorde en nyckel som inte funkade och skickade vidare mig..
Om du säger att dom ska använda nyckelämnet " Dominion Lock 62 VG" så ska ALLA låssmeder fixa det. Det är det moderna nyckelämnet till P-profil. Om jag fattat det rätt, så är alla låssmeder uppkopplade till samma databas.
Dock verkar inte alla låssmeder lika duktiga. Jag har varit in på en firma och fått tre nycklar gjorda genom att ange nyckelämnet. Då jag var in sist så var det visst helt omöjligt att göra en sån nyckel. Då jag frågade hur det kunde funka tre månader tidigare, så mumlade han fortfarande nått om att det var omöjligt. Jag stod på mig och bad om att få prata med en annan kundmottagare, och naturligtvis fixade han det.
Om inte nyckeln funkar, så kan låset behövas göra rent. Det går att ta isär om man har rätt nyckel. Men det krävs tålamod, då det är minifjädrar och minikolvar inuti.
Jodå jag har fixat nyckel nu så det är frid och fröjd dom 2 första låssmederna jag var hos hade ingen dator som krävdes för att få fram hur nyckelämnet skulle fräsas till. Den 3e kunde men cylindern satt fast så den 4e tog isär cylindern och fixade till det!
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta................... |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Hade du filterstrumpan på kranen när du monterade den i tanken? Annars lär du ta ur och montera en sådan om du inte hade. Bilen kan fungera hur bra som helst korta sträckor utan även med smuts i tanken, men problemen uppstår när du stannat motorn och startat igen. Då kommer det ner smuts i mässingsrören. Jag lovar att det inte är roligt att stå i vägrenen på väg till någon träff utan att få bränsle till motorn fastän tanken är välfylld
tyckte det var mycket snyggare att bara ha den ena, annorlunda liksom...
haha, nej den som sitter där är bara uppfäst med plåtskruv. Skärmarna är släta så jag måste svetsa i pressningarna för lamphållaren så den andra lyktan ligger i garaget! Så med andra ord finns inga bakljus at the moment!
.............Har en förkyld vw............... Nej vänta................... |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|