251

Aj fan ICQ/ac  Default/yikes  , hoppas det gick bra med alla inblandade.

/foppa

252

Fy fan, vilken mardröm....
Men skönt att det bara blev lindriga personskador. Tänk om nån hade blivit klämd mellan bilarna...

Var det Jespers pickis som fick ta emot splitten?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

253

Ojoj Läser att ni klarade er bra utan personskador.
Helt klart det viktigaste i en tråkig historia.
Krya på.

Tomato Potato
Dyslexiker..

254 Senaste redigerad av Hebster52 (2016-04-26 07:18:46)

lasslo skrev:

Var det Jespers pickis som fick ta emot splitten?

Denna som fick vänster bakhörn pulveriserad...

Barndoor -53 Smooth Gate.

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Geländewagen Typ-51 -66
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

255 Senaste redigerad av Demian (2016-04-26 08:22:39)

Personskador uppstod det, men dom har ruskig tur som lever.

Dom hade varit på träff i Enköping. Jesper tog dit både pickupen och spliten. På hemvägen blev det nått fel på pickupen, så dom blev stående efter vägen.

Bubblan stod bakom pickupen. Jesper stod på knä i motorutrymmet och Eddie och en till kille befann sig bredvid Jesper.
Sen kom en Tesla i full fart,  och körde in i bubblan, som sedan trycktes in i grabbarna och pickupen.

Grabbarna och bilarna hamnade i diket/åkern. Eddie hamnade på Akademiska i Uppsala och hans ena underben opererades igår kväll. Det pratas om att han även bröt det andra benet och en arm.

Jesper har börjat röra på sig och går, men är bra slut i knän och ryggslutet.

Vi får hoppas att dom alla klarar sig utan men.

Hoppas jag har återgett händelseförloppet någorlunda rätt. Jesper rättar säkert när han orkar. Vet inte om jag skulle ha skrivit något överhuvudtaget, men tänkte att man inte kan bagatellisera deras skador, som att dom klarade sig med lättare, som det stod tidigare i tråden.

Och efter det kan man ju tänka på bilarna. Riktigt tungt för Jesper att bli "av" med två bilar samtidigt. Jag vet hur drygt det var med min lilla rådjursbuckla.

256

Livet kan inland förändras snabbare än man vill... Nu låter det som att det "bara" är bilarna som råkat riktigt illa ut? Hoppas verkligen att det stämmer och att ni klarade er så pass bra som det låter.... Krya på er!

257

Ja en av oss ligger på sjukhus fortfarande tyvärr. Jag har fått komma hem och den 3e också. Vi alla hade grym tur. Svårt att inte känns dåligt samvete när det är mina bilar som orsakat det här för ens kompisar..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

258

Demian skrev:

Personskador uppstod det, men dom har ruskig tur som lever.

Dom hade varit på träff i Enköping. Jesper tog dit både pickupen och spliten. På hemvägen blev det nått fel på pickupen, så dom blev stående efter vägen.

Bubblan stod bakom pickupen. Jesper stod på knä i motorutrymmet och Eddie och en till kille befann sig bredvid Jesper.
Sen kom en Tesla i full fart,  och körde in i bubblan, som sedan trycktes in i grabbarna och pickupen.

Grabbarna och bilarna hamnade i diket/åkern. Eddie hamnade på Akademiska i Uppsala och hans ena underben opererades igår kväll. Det pratas om att han även bröt det andra benet och en arm.

Jesper har börjat röra på sig och går, men är bra slut i knän och ryggslutet.

Vi får hoppas att dom alla klarar sig utan men.

Hoppas jag har återgett händelseförloppet någorlunda rätt. Jesper rättar säkert när han orkar. Vet inte om jag skulle ha skrivit något överhuvudtaget, men tänkte att man inte kan bagatellisera deras skador, som att dom klarade sig med lättare, som det stod tidigare i tråden.

Och efter det kan man ju tänka på bilarna. Riktigt tungt för Jesper att bli "av" med två bilar samtidigt. Jag vet hur drygt det var med min lilla rådjursbuckla.

Stämmer bra.
Pratade precis med Eddie och det verkar gå bra så jag hoppas allting blir bra med honom snart..

Lite surt att båda bilarna blev mosade och att man inte har någonting att åka med nu, precis innan gasvajern gick av så kände jag att pickisen gick riktigt jävla bra och allt flöt på. Det var fästet på okrasa-länkaget som kanske inte är det bästa.. Varje gång man gasade så vickade den lite på gasvajern så den tillslut brast.

259

Hellberg skrev:

Ja en av oss ligger på sjukhus fortfarande tyvärr. Jag har fått komma hem och den 3e också. Vi alla hade grym tur. Svårt att inte känns dåligt samvete när det är mina bilar som orsakat det här för ens kompisar..

Det kan knappast vara du som orsakat olyckan.
Den som framför ett fordon måste göra det så att man kan stoppa om det är hinder ivägen.
Tydligen har inte föraren klarat av det och det gick ut över er.
Hoppas det går bra framförallt med er och i andra läget bilarna.
Så typiskt att det händer efter allt jobb du lagt ner,surt!
Den pickisen har jag sett fram emot att se på träffar.
Krya på er.

260

Vad tråkigt!
Hoppas att ingen kommer få bestående men.
Krya på er!

261

Tänker på er!
Vänligen Mikael

262

Vilken tur ni hade  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

263

Ajfyfanvadtråkigt!!!!
Hoppas ni kryar på er, det är det viktigaste. Även om det är trist med bilarna. Lider med dig.

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

264

Vilken otrolig tur i oturen ändå... se till att bli frisk o kry nu! Så löser det sig säkert med bilarna med.

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

265

Ja fy hundan! Lider verkligen med dig!!
Kändes overkligt när jag fick reda på de, du va ju här helgen innan pigg å kry Default/yikes
Skönt ni klarade er så pass bra iaf!

Vi får skeppa upp en bil till dig så du har nått å åka mä, har en 63a soltak som bara står ICQ/ag  ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

266 Senaste redigerad av Peter S (2016-04-27 11:23:09)

Som sagt, krya på er alla inblandade.
Vilket jäkla antiklimax på en i övrigt trevlig, om än kylig, dag  ICQ/ac

Även om hälsan självklart kommer först så hoppas jag att när vardagen åter infinner sig och du/ni fått lite distans till det inträffade förutom ersättning för sveda och värk även får en skälig ersättning för splittbubblan. Såg bilder på den och det är väl tveksamt om den går att räta ut. Se dock till att de inte löser in bilen utan att du får behålla den.

Pickisen vet jag ju att du redan pratat med Woffe om. Se till att få försäkringsbolaget att bekosta en seriös reparation hos honom snarare än vilken lokal plåtverkstad som helst.

Nu gäller det att få Teslans försäkringsbolag att inse att detta inte "bara" är gamla folkvagnar som kan lösas in enligt någon inaktuell schablonmässig lista utan att de handlar om två unika fordon med ett sammanlagt värde på mellan 400-500tkr.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

267

Mina varmaste Krya på Er hälsningar!
Tappa inte modet, kör på, ses säkert ngnstans i sommar.

/ Niklas från Motala

Don´t Forget To Do A Budget ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...

Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).

268

Peter S skrev:

Som sagt, krya på er alla inblandade.
Vilket jäkla antiklimax på en i övrigt trevlig, om än kylig, dag  ICQ/ac

Även om hälsan självklart kommer först så hoppas jag att när vardagen åter infinner sig och du/ni fått lite distans till det inträffade förutom ersättning för sveda och värk även får en skälig ersättning för splittbubblan. Såg bilder på den och det är väl tveksamt om den går att räta ut. Se dock till att de inte löser in bilen utan att du får behålla den.

Pickisen vet jag ju att du redan pratat med Woffe om. Se till att få försäkringsbolaget att bekosta en seriös reparation hos honom snarare än vilken lokal plåtverkstad som helst.

Nu gäller det att få Teslans försäkringsbolag att inse att detta inte "bara" är gamla folkvagnar som kan lösas in enligt någon inaktuell schablonmässig lista utan att de handlar om två unika fordon med ett sammanlagt värde på mellan 400-500tkr.

Tackar, mycket jobb med försäkringar nu.. Tyvärr är ju sammanlagda värdet högre än så men har mycket tips och hjälp så jag hoppas det löser sig.. Precis när jag tyckte allt flöt på och bilen gick helt perfekt så händer detta. Surt är det. Men det är som sagt bara ren och skär [email protected] tur att vi äns lever..

Och till alla er andra! Uppstår en situation där eran bil stannar längs en väg utan en bra parkeringsficka. GÅ DÄRIFRÅN OCH RING BÄRJARE. Hann bara tänka tanken att vi borde gå iväg tills det smällde. Vi hade tur men det var bara någon centimeter ifrån att våra kroppar inte hade gått att identifieras

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1497766.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1497769.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1497767.jpg
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1497768.jpg

269

Jag försöker föreställa mig hur det känns att se på sina bilar när det är så här illa,men lyckas inte..måste svida långt inne i själen även om man är tacksam för livhanken..lider med dig.. ICQ/an

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

270

Fy fan va trist! Men ni hade änglavakt som klarade er. Hoppas nu att ni blir helt återställda! Bubblan blir sig nog inte lik igen  ICQ/ac

Bubbla -62

271

Kom på att även "Gurra" i Uppsala borde kunna vara behjälplig med en reparation. Han jobbar ju som plåtis och vi har ju alla sett bevis på hur "omöjliga" karosser han fått fason på. Vet ej om Woffe har riktbänkar etc, men detta har ju Gurra tillgång till på sitt jobb.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

272

Fyfan Jesper, jag lider med dig/er

Officiel filmare åt Bug Run
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Gillar du gammalt fränt skit så besök bloggen min RubNScrape.com

273 Senaste redigerad av michaelth (2016-04-27 13:49:01)

Tja dom är ju inte omöjliga att laga och helt klart borde så ske..
Tack gode. ? Tja gud? För att ni överlevde.. Fattar inte var ni stod att ni kunde komma undan.. Hoppas ägaren åker på vårdslöshet i trafik.. Skadestånd borde vara på sin plats. ICQ/am
Ge inte upp, det finns ju en anledning till varför försäkringar finns. Och det var ju inga ful lik innan olyckan.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

274

jo det svider lite att se dom, har gått till dom och vänt både 2 och 3 gånger för att det är jobbigt att se dom. Speciellt bubblan

275

Fy fan! Lider med dej/er...