Vad har du använt mellan fjädrar och stoppning?
Läckert 
Seriös passform pojkar! 
Det här blir riktigt bra! Hoppas man kan kolla in den närmare på nån träff i sommar
Första träffen blir "FanFest" i Borås därefter BugRun (om det arrangeras i år) därefter "BugsFunny" i danmark osv, så vi ses säkert. Kom gärna fram och tjöta lite, alltid trevligt!
Lurv- Det är orginal stoppning underst, sen 3cm "hobbyskum" sen klädseln på det. Klädseln är lite vadderad den med för att få fina "räfflor".
Mitt mål är att ha bilen klar till Borås också, så då kanske vi ses
Mitt mål är att ha bilen klar till Borås också, så då kanske vi ses
Det gör vi aldeles säkert! Vad har du för bil? Jag hittar ingen projekttråd 
satan vad bra det blir.
Jag skulle vilja ha en sådan inredning jag med men jag har en "tidig" 55:a så de verkar inte ha till dem 
satan vad bra det blir.
Jag skulle vilja ha en sådan inredning jag med men jag har en "tidig" 55:a så de verkar inte ha till dem
Skicka ett mail till [email protected] och fråga. Personen jag har haft kontakt med där heter Thy (en han eller hon, vem vet...).
Jag har varit i kontakt med dom tidigare idag och dom vet nu att det föregår intressanta diskussioner om deras inredningar på ett svenskt
vw-forum.
Åker berylgrön soltaks 61:a. Det finns en projekttråd långt bak någonstans
klicka på mitt alias så får du upp tråden. Blir en del ändringar till säsongen men uppdaterar strax innan borås 
Efter en dag med årets första träff med vw-kompisar får jag på begäran lägga upp lite bilder som uppdaterar läget i projektet.
Men först vår tjusiga logga

Mysgrottan artar sig
Hade lite billjudsdelar över på lagret så varför inte peta in detta i bilen för att bättra på nöjesnivån i kärran, snickra till en liten låda med en 12" bas i och mellanregister gömt under tyget i hatthyllan. INGET får synas, det förstör känslan av gammalt!

Efter att jag fått kört med bilen lite hemmavid uptäckte jag att hjulen gärna tog i skärmkanterna fram. Detta berodde på de adaptrar jag använder för att få fälgarna att passa, de bygger ut en tum. Eftersom det konstigt inte nog finns oborrade trummor till typ1 innan 1966 fick jag ta ett par "Brazzetrummor" och låta en god vän svarva ned förstärkningarna något, borra och slå i pinnbultar. Orginaltrummor lämpade sig inte till detta då de har ett mer koniskt centrum med tunn tjocklek. Dessa har gott om material och vi tror det kommer att hålla trots den väl tilltagna svarvningen.

För att kompensera de försvagade förstyvningarna lät vi centrumet bli samma mått som i fälgens centrum. Därav minskas belastningen på pinnbultarna. Tror vi...........
Det fick borras på insidan för att få en plan yta för pinnbultskallarna
felar det mycket mot skärmarna, du kanske kan massera insidan lite..?
West Coast BugMeet
www.bugmeet.se
Det hade nog inte räckt till.
Nu är det inte kul... Custom Speedparts har gett mig fel trummor.... de passar inte till min bil. 66 och nyare jävla piss också. Men de får banne mig fixa detta. Återkommer
Inte ett ord ifrån CSP än. Har därför försökt lösa detta själv, har troligen hittat lager på AD-center tillhörande släpvagn. Måste dock svarva upp trummorna 2mm på var sida...... men det är inte hela världen
bara man får ihop det!
Nu är projektet i hamn! Bilen besiktigades i lördags med blankt papper som resultat, föregående besiktning 1984-10-22! Därefter togs en tur runt byggden för att senare hissas upp i garaget för sänkning och montering av skivbromsar samt rätt hjul.
Trubblet med trummorna fick lösas på detta vis, skivbromssats av typen "Zero Offset" från "CSP" och monterades på orginal spindlar. Custom Speedparts i Hyllinge har varit otroligt tillmötesgående och engagerade i mitt problem med bromsarna fram så de är värda ett stort tack 

Klart det är lite småpill kvar (flytta in blinkers bakom gallerna fram tex)
Nu är projektet i hamn! Bilen besiktigades i lördags med blankt papper som resultat, föregående besiktning 1984-10-22! Därefter togs en tur runt byggden för att senare hissas upp i garaget för sänkning och montering av skivbromsar samt rätt hjul.
Trubblet med trummorna fick lösas på detta vis, skivbromssats av typen "Zero Offset" från "CSP" och monterades på orginal spindlar. Custom Speedparts i Hyllinge har varit otroligt tillmötesgående och engagerade i mitt problem med bromsarna fram så de är värda ett stort tack 

Klart det är lite småpill kvar (flytta in blinkers bakom gallerna fram tex)
Sen har jag en liten detalj som skall monteras: Lyktgaller av typen "Porsche 356"!
Har dock inte riktigt förstått hur dessa ska monteras?
Någon som vet? Jag tycker inte att de passar med glaset, har jag fel glas? Har även provat på ett par lyktor från 50-talet där glasen inte sticker ut lika långt från sargen:
Glasen sticker ut långt på orginallyktorna:
Eller är det så att jag har köpt skit? Dyrt skit isåfall 
Skulle det inte gå att fula till en tjockare tätningslist mellan glas och sarg så att gallren passar???
S
Skulle det inte gå att fula till en tjockare tätningslist mellan glas och sarg så att gallren passar???
S
En bra ide'
Ska prova med det, hoppas bara jag kan få dit de 6 fjädrarna som håller allt på plats. Återstår att se 
Kanon snyggt! Nu vill vi ha en bild på bilen i dagsljus också 
Finns väl en uppsjö av olika 356-galler , men vissa av dessa ska
helt enkelt ersätta glaset , alltså fritt blås in i reflektorn.
Bara en tanke...
Kanon snyggt! Nu vill vi ha en bild på bilen i dagsljus också
Tack.
Jag ska fixa det 
Finns väl en uppsjö av olika 356-galler , men vissa av dessa ska
helt enkelt ersätta glaset , alltså fritt blås in i reflektorn.
Bara en tanke...
Ja det verkar ju inte bättre i detta fallet, men det är ju lite opraktiskt att ha det så. Samlar löv och skit bakom gallerna 
http://www.classicvw.se/stralkastarglas … cts_id/899
.. såna här då ? Klarglasen kanske är tajtare ?
Jag monterade galler på min pickis, samt på Gillblads buss.
På båda dom satte vi typ dessa http://www.classicvw.se/stralkastare-t1 … ts_id/4082
På pickisen körde jag utan plexi bakom gallret och på bussen monterades ett plant plexiglas bakom gallret.
//S