Vet inte vad som hänt ännu, då jag bara lastade av bussen och åkte hem.
Is i förgasaren? Tror inte det, det var inte så kallt i luften.
Jag kanske håller på att bli allergisk mot räkor...
Fortsättning följer!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Kombi 1965 HoodRide
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet inte vad som hänt ännu, då jag bara lastade av bussen och åkte hem.
Is i förgasaren? Tror inte det, det var inte så kallt i luften.
Jag kanske håller på att bli allergisk mot räkor...
Fortsättning följer!
Tur att ni inte tog bussen till Borlänge då. 
Jag brukar alltid hävda, att även om våra gamla bussar är opålitliga som få, har man oftast den stora fördelen att man kör på sommaren och därför är det relativt lindrigt att bli stående. Nu var det ju en mild vårvinterdag och inte det värsta novemberslask man kan tänka sig, men nog är det rätt skönt att man inte har bråttom och att vädrets makter är på ens sida?
I morse med nyladdat batteri startade bussrackaren som om inget hänt.
Det är mycket bättre om man får hitta ett fel och åtgärda det så att man vet att det är ok.
Nu blir det istället så att man får oroa sig för att det ska inträffa igen.
Kan ju iofs ha varit soppatorsk och att den inte kom igång innan batteriet gav upp.
Spolade av den för första gången för att få bort vägsaltet.
Demian: Hade inte velat köra buss med sommardäck på den vägen precis.
Kee: Jag skulle inte kalla bussen för opålitlig då den rullade över 600 mil utan mankemang förra sommaren. Tur var det i alla fall att man inte hade bråttom. 
fick du is i förgasaren/insuget... eller fungerar förvärmningen??
Även om de va en "vår dag" så är nog Is i förgasaren värt att ha med i beräkningarna endå...
har hänt flera ggr för mig, och då Även på sommaren
?? (dock igensatt förvärmning)
men din motor är väll en komplett 1600 från nån 1302s / 1303s eller så? så även förvärmingen borde ju fungera som de är tänkt...
men helt klart värt en tanke.. kolla till att börja med om de blir Is på Utsidan av insuger och nedre delen av förgasaren nästa gång du tar en längre Våt rur! 
Ha en bra dag alla! MVh Martin.
Spolade av den för första gången för att få bort vägsaltet.
Haha
Vilken färg blev den då? 
Nu fungerar bussen klanderfritt. En tankning gav indikation om att det inte var soppatorsk. Det gick bara i 25 liter. Kanske var det isbildning i förgasaren ändå. Jag kör nämligen utan förvärmning på insugsluften. Nåväl den fungerar igen! 
Swampen: Den är fortfarande grön... 

Kee: Jag skulle inte kalla bussen för opålitlig då den rullade över 600 mil utan mankemang förra sommaren. Tur var det i alla fall att man inte hade bråttom.
Allt är ju relativt, den stannade ju, det var väl mest det jag ville påpeka. Mina bussar rullar många mil varje år, men det känns som att det är just när man börjat slappna av som nästa stopp inträffar. Fast det ska väl nämnas, att de flesta av mina stopp är soppatorsk. Fast nu är jag soppatorskfri sen 2009 åtminstone, så man har ju lärt sig det där med tankning nu! 
Vilken tur då att du fick stop på bussen i Lottefors, fin plats och ta en liten paus. 
Du är ju partisk i den frågan... 
Var har du hittat takräcket?
Sjukt snyggt!
Takräcket hittade jag hos en busskompis i härnösand som tagit reda på det någonstans. Han ursäktade att takräcket såg lite ruffigt ut, men jag försäkrade honom om att det var precis som jag önskade.
Det saknas bågar i framkant och bakkant.
vwfan med pappa har ett komplett likadant på sin barndoor-panel. Jag har mailat dem och frågat om de vet vilket fabrikat räcket har, men de vet nog inte heller eftersom de inte svarat. 
Tycker nästan det ser lite sportigt ut utan fram och bakbåge 

Här har ni en -65 och en -64 splittbuss...
Så kan man också göra, loket som ägs av Stiftelsen Gösta "Snoddas" Nordgrens minne, har två vagnar också och brukar transportera turister i Bollnäs sommartid. 

Nya bakdäck till sommarens bravader. Skillnad mellan fram och bak.

Feta bakhjul gillar vi! 
Är Snoddaståget ett DOTTO-tåg?
Är Snoddaståget ett DOTTO-tåg?
Ja, det kan man säga men det är inte byggt av DOTTO. Det är ett svenskt hembygge baserat på en splittbuss från 1964.

Hej,ursäkta om det blir lite OT nu,men.....din buss är nog bland det fränaste man har sett i dessa trakter( i Vw-väg). Såg den 1:a gången i höstas när jag svängde in på MAX-parkeringen i B-näs. Höll på att gå illa,då jag försökte mig på ett Exorcist-move(dvs vrida huvudet ur led
) samtidigt som jag körde..
Den e ju helrätt !!

Nu sved det väl, med NYA! däck 
Får du ens in de där under skärmarna bak?
Precis som alla typ1-nördar vill jag ju såklart veta dimensionen!
Släng in vad du kör med fram också, alltid kul att jämföra och känna till olika kombos, hur de ser ut och fungerar.
Skäggo: Tack, det värmer i det snöiga aprilvädret! 
tommyw: Usch ja!
kee: Fram har jag 155/55/14 och bak 185/70/14. Åkte med samma dimension bak även före bytet. Precis som tidigare så får man lirka in dem. 
Ahh det är fjortontumsfälgar, kanske är det därför de ser så svulliga ut?
Har för mig jag har nästintill identiska dimensioner, fast i femtontumsutförande, 155/55-15 och 185/65-15.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Kombi 1965 HoodRide
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.