26

pompejus skrev:

Måste nog sticka ut hakan och påstå att avpassade hållare inte är så dumt..dock kan man utföra dem så att man kan flytta dem lätt på verktygstavlor om man tycker det blev felplacerat,man kan ALDRIG ha för många verktygstavlor.. Default/hmm

Tillverkar du hållarna själv eller köper färdiga och kanske bygger om?
jag har "klassiska" verktygstavlor i metall med runda hål där man skruvar upp hållare, så där är egentligen inga problem att bygga egna eller/och flytta osv..

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

27

Brukar bygga om sånt som slängs i skrotlådan på jobbet,tillhör kategorin containerdykare,vet att det finns fler på forumet,eller hur Michaelth..? ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

28

pompejus skrev:

Brukar bygga om sånt som slängs i skrotlådan på jobbet,tillhör kategorin containerdykare,vet att det finns fler på forumet,eller hur Michaelth..? ICQ/ad

Du kan räkna in mig också i den gruppen :-)
Jag har en stor låda i verkstaden med sådana krokar och 4 st tavlor som kom från en verkstad och skulle slängas :-)

Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.

29

Välkommen i skaran.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

30 Senaste redigerad av michaelth (2015-01-15 14:46:24)

Visst.. Kan man göra snygga fästen... Eller så jobbar man med en bil ICQ/ad
Kontainer...nääää inte jag inte.. ICQ/ad  i mitt verktygs skåp på jobbet har jag en liten vinkel med svarvade hylsor. I vilka liten mutterknack, luftsåg bormaskin och liten skruvdragare sitter... Men det e i skåpet.. På min mobila vagn har jag hållare för både skruvdragare och elborrmaskin... Dom har jag byggt om några gånger under dom åren jag haft den, då det blir nya maskiner.. Men hemma vill jag inte trassla med dom där skall det vara lätt.. Såg någon som gjort en vagn, där man har ett fördelnings block med en hög anslutningar med korta smidiga slangar.. Och flera eluttag för flera vinkelslipar.. Och sedan anpassade upphängningar för dom olika maskinerna.. En dylik gizmo funderar jag att göra... Med risk för trassel...  är inte såmglad för tavlor.. Då jag mekar på flera platser.. Gillar vagnar, som man tar med sig dit där man jobbar... Funderar på att inreda en "plåtslagar " verktygs vagn bara för en del av alla dom grejerna.... Fanken vad man kan skaffa mycket goa verktyg ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

31

Gör plats för en verktygsvagn när du kommer och hälsar på i sommar,har en för mycket..om du inte hittat någon än så har du något att förvara plåtverktygen i,lite puts bara så kommer den att pryda ditt nya garage.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

32

Trivs också med vagnar, köpte en till gammal unik verktygsvagn från 40-50 talet i går :-). Tavlorna har jag till verktyg som inte används så ofta, annars är det just Hazet vagnar och lådor som gäller för min del. Håller också med dig att det hade varit bättre att jag skruva på några av de 5 VW-projekten som finns där, men man skall trivas i en verkstad också tycker jag...