Under hösten påbörjades spacklandet, som nu börjar vara i slutskedet och förhoppningsvis skall den snart vidare till lackeraren...

Taket och långsidan var väl det värsta hittills att spackla och få ordning på

Lite fixande av insidorna behövdes också

53 2018-01-08 19:39:09 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-01-08 19:41:46)
Snygg Soffa....:-)
För att inte tala om jobbet inför lackeringen.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Bra jobbat! Ser riktigt bra ut. 
Friskt spacklat, hälften vunnet!
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Inredningen såg riktigt fin ut! 
Lite av vad som hänt igen då...
Spacklandet fortsatte för att få det sista av karossen grundad

Efter att allt blivit grundat så blev det att ta itu med lyxlisterna

Igår åkte bilen iväg till måleriet... så nu är det att vänta å se hur mycket grundjobb som kvarstår efter mitt tuffa spacklande
Småningom kommer den väl att få lite färg då.

Nu blir det att spackla å grunda de resterande delarna och sen börja gå igenom alla delar som skall förberedas tills bilen återkommer...
Hoppas man hinner få allt tills sommaren nu då

Ser bra ut 
Mycket bra!
Bäst.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Stort tack för alla positiva kommentarer... håller en taggad att kämpa på 
Snyggt bra jobbat 
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Har varit till måleriet och hjälpt till med lite slipande inför en omgång med filler... sen börjar det väl närma sig att man skall få se den med lite färg snart...

Nu medans bilen är på måleriet så blev det att ta itu med motorn... och där kom det lite olika överraskningar.
Började med att jag helt trodde att det var en 1600cc motor som jag kunde bygga vidare på, men visade sig vara en 1300cc...
Så då bestämde jag mig för att plocka isär den och bygga en motor från grunden som jag själv vill ha.

Började med att tvätta och rengöra allt... sen fick blocket lite färg och blev en hel hop med delar införskaffade

Blev nya lager, lite vassare kam, 1641cc cylindrar, 044 lock och dubbla 40IDF

Eftersom det var första gången jag klöv en boxermotor så hade jag en hel del frågetecken innan blocket var ihopsatt igen... Men blev att ta till lite livlinor så löste det sig..
Servicebok, youtube och ring en vän
Sen gick det relativt smärtfritt

Generatorn fick jag även putsad så att den blev riktigt fin

I nuläget är motorn inkörd ( i min fina hemgjorda motorbänk
) och lite finlir kvarstår.
Trevlig motor, blev den lite större än 1300cc?
Trevlig motor, blev den lite större än 1300cc?
Blev 1641cc.. tänkte på 1679cc men blev avrådd, eftersom de har så tunnväggade cylindrar.
Hoppas nu på att detta ska bli en bra och hållbar motor för min buss
Lite uppdatering på projektet igen då... Har grejat på för fullt nu efter att bilen återvände från måleriet, eftersom planen är att få den klar så fort som möjligt.
Förnyelse samt uppdatering av elsystemet inleddes på en gång

Sen blev det att fixa lyxlister m.m.

Motorn färdigställdes och justerades klar för montering

Invändigt inleddes det med lite ljudisolering

Sen blev det att ta itu med taket, vilket var en plåga att syssla med

Lite inredning och golv har nu också nått sin plats

Mer uppdatering återkommer jag med....
Nu sätter jag all tid jag kan på att få den klar till midsommar 
Nästan för bra..snyggt jobbat..ett föredöme för hobbyn.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jäklar vad snygg färgkombo. 
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.
Riktigt snygg!!! 
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Blev stressigt inför midsommar, men hann få den klar... Så nu har man försökt att vara ute på vägarna och njutit så mycket som möjligt...

Besiktningen gick utmärkt, en aning spänd var man ju den dagen kan man lugnt säga..

Sen blev det att fixa det sista med inredningen m.m.

Wow! 
Snyggt...Vad är det för skivor du använt till dörrsidorna?
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21