Här går det undan!
Bra jobbat!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw DH-75
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här går det undan!
Bra jobbat!
Ja tack ska du ha..! Nu blire lite lugnare med pillandet denna vecka, har lite annat å styra med på kvällarna,.! har lämnat in stolarna och soffan till tapetseraren så nu går man å längtar tills de blir klara...:)
Går å småpillar lite i garaget, förra veckan skruvade jag dit antennen, fick hem stöt å kofångaren i torsdags så de e inlämnade hos lackeraren nu.!
Börjat å dra lite el, inte så kul när man gör det på dagtid men de går ju ann när det är till sig själv..! Så det rullar på sakta å säkert... Eller säkert, de rullar på iallafall...
snart klar ju 
Den blir så jäkla läcker !!
Och hon ser nysminkad ut som att vara fin för att
rulla iväg på någon event 
Tack så mkt., får se om man vågar å åka på några träffar i sommar, hade varit riktigt trevligt och roligt..!
Har varit sjuk å legat under täcket i veckan så inte blivit jättemkt gjort i garaget., men i fredags åkte jag upp till jkpg å skulle "bara" handla ett par högtalare tänkte jag. Bara nått litet sådär,.! Men hur lätt e det å bara köpa något litet sådär, kändes som man blev 18 år på nytt å köpa billjud..! Så när jag klev ur butiken så hade jag visst köpt dubbla 10" baslåda, 2 slutsteg till dom 4 högtalarelementen och basen å ett par diskanter å delningsfilter mm. Så va katten hände där egentligen? Bra försäljare helt enkelt...
Men rätt roligt är det ju, så igår var de på att å börja pilla å dra kablar, gjorde nya masonitskivor fram och klädde dom med samma matta som jag ska ha till golvet sen.
Så nu har jag å göra en stund till, får hoppas det blir bra bara..
Tjusigt. DLS är fina bananer. 
Jaha, då ska vi se.. Saker å ting börjar falla på plats nu å det är inte överdrivet mkt kvar inför första premiärturen., väntar på stöt å kofångaren som ligger hos lackeraren, och väntar även på mina säten som är hos tapetseraren.. När jag fått sätena iallafall så blire nog allt en kort liten runda för att få lite feeling..:)
Har skruvat dit eklisterna på flaket ikväll, blev rätt fräscht tkr jag.!
Klätt in med dämpskivor och matta vi förarplats å passagerarplatsen, så det blir nog lite bättre komfort nu än innan får ja hoppas.!
Sen har jag ju fått mina fälgar oxå, designade mitten emblemt med ett vw märke som jag lämnade in hos tryckeriet här i stan, de e ju detaljerna som gör att..!:)
Hängt dit dörrarna oxå, var lite trixig allt med nya gummilister å så men antar att de trycker till sig lite allt vad tiden lider,..
Så de närmar ju sig uppstart....:)
Önskar jag hade samma energi o tempo som du, riktigt fint blir det !!!
Jahupp.. Dags å uppdatera lite igen..
Börjar lida mot sitt slut för denna etapp., väntat fortfarande på stöt å kofångaren som e inne på lack och även sofforna väntar jag på.. Men de kommer vad de lider..
I lördags startade jag upp bussen, startade inte först då det bara malde å malde.... Men med lite startgas i luftintaget så var de inga problem sen., å nu starta bussen utan problem, mkt roligt..!! Tog en jungfrufärd å känslan var obeskrivlig, å blir nog ännu skönare med säten i, lite hårt å sitta direkt på skärmen.....
Har fräst å grejat med skivan som ska sitta på insidan baklemmen, då baklemmen är fruktansvärt ful på insidan, så då täcker jag det hela med skivan, fräste in vw emblemet som jag har i plåt, emblemet ska lackas i den vita färgen så de kommer nog blir snyggt tror jag...
Körde ut bilen idag å tvättade av allt damm, så på lördag tänkte jag vaxa te åket... Sen hoppas jag bara att sätena kommer snart..
Tjaaaaa
så himla läcker! 

Har smygläst i tråden, men dags att skriva någe kanske. Riktigt imponerade hur du fått till bilen
KANON JOBB! (snyggt med loggan på fälgen)
Nice!!
Tack så jättemycket för alla glada tillrop., man blir ju helt varm i hjärtat..
Ska hämta mina stöt å kofångare imorgon, nylackade å fina så de blir mkt intressant å skruva upp dom på bilen..!
Så igår så la jag på ett lager med vax på bilen, hårdvax. Å putsade rutor å grejade så nu får våren å sätena gärna komma för mig..:) behandlade ribborna å bakskivan en gång till så nu är även det redo..!!
Men sen har jag en fråga till allmänheten här:
För när jag vaxade på med bilen så la jag märke till framlycktorna, att har jag vänt dom fel eller ska de sitta så här som på bilden..?? För den vänstra lyktan (sett framifrån) så är den inringade delen vänd mot mitten av bilen. Och den högra lyktan sitter likadant, så den inringade delen sitter ut mot dörren eller vad jag ska säga, alltså inte in mot mitten..!?! Ska de vara så eller hur ska det sitta?
Ska jag vrida den ena så blir texten uppåner å det känns ju lite B det oxå....!!
Kommer inte ihåg hur de satt när jag tog bort dom, så jag tackar på förhand om någon vet...:)
Ha de gött så hoppas vi på torra å fina vägar snart...:) Tjaaa
Strålkastarna sitter rätt
lägg inte ner energi på det
Haha, okej, då lägger jag energi på annat då..:) tkr bara det såg konstigt ut när de inte satt lika..:)
Tack för svar...:)
Eftersom tapetseraren inte hinner bli klar med mina säten till påsk som det var lovat, utan jag får dom veckan efter., så får man lösa problemet själv när man vill ut å åka...!! Jag monterade ner hela hamoken hemma å soffan passade perfekt, delux model med armstöd oxå...!! Här ska åkas till helgen.......:):)
Nöden har ingen lag 
Desperat på ett bra sätt 
Den är så himla fin, bra jobbat.
Mvh
Magnus
Haha, ja desperat till 100% kan man säga..:) kanske inte vill ha sätena sen, blev rätt nöjd med dehär...:)!!
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw DH-75
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.