601

Mr 56 skrev:

Bra jobbat, nu får vi se om du får dit gardinstången innan jag får dit min :-)

Vem vann?  ICQ/ag

Drog på lite rostskydd, borrade hål i brandväggen för att sedan svissa fast listen bakifrån, då den inte passade helt hundra började jag i ena änden och sen jobbade mig runt.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1588357.jpg

Sen när listen var på plats var det dags att passa in hyllorna med en hjälpande hand av Macke.

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1588356.jpg

Riktigt roligt när det rullar på och man ser stor skillnad direkt så var jag sugen att göra klart men när dottern ringer och undrar när jag ska komma hem så vi kan fixa julgranen fick jag lov att ge upp  ICQ/af

602

Bra prio där..du är ändå på gång.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

603

Fyfan va bra Göran

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

604

Få se om man får möjlighet att dra förbi och göra klart nån dag nästa vecka, sugen ju..  Default/hmm

Fast just nu skulle jag vilja duscha efter både en jobbdag och garagesväng...om bara dom får igång varmvattnet...  ICQ/am

605

Snyggt ICQ/ab

606

Grymt jobbat GB.

God Jul och gott nytt år!

/foppa

607

Du vann :-)

Vet inte om det har nån betydelse men min gardinstång hade två urtag.
Tror den ena är för gaswiren, andra urtaget har jag noll koll på.

Post's attachments

IMG_9668bb (Large).jpg, 288.25 kb, 1920 x 681
IMG_9668bb (Large).jpg 288.25 kb, 155 downloads since 2016-12-23 

"ljushuvud"

608

Tack Fidde  ICQ/ab
Tack och Go Jul Foppa  ICQ/ab
Jo min ska också få det Mr 56, men tänkte slipa ur det när den sitter på plats i och med att det var lite svårt att avgöra exakt var det skulle hamna innan  ICQ/af

609

Mr 56 skrev:

Kan inte det andra uttaget vara kabeln till startmotorn.

Hur som får ni ha en Go jul !

Tomato Potato
Dyslexiker..

610

Kliat i fingrarna över julen så i morse drog jag ut och brände fast hyllorna och kapa ur i listen så nu kan man anse att motorutrymmets insida är "klart" ICQ/ab

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1589767.jpg

GB skrev:
Dennaan skrev:

aaah... nu förstår jag varför du börjat måla i rött!
http://i755.photobucket.com/albums/xx191/dennisjohansson1990/image_zps5njateve.jpeg

Ber om ursäkt för avslöjandet (och trådkapandet med bild)  ICQ/ag

Fel, fel, fel... tänkte mig mer
http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1616792.1392610725!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/article_970/clowns17n-2-web.jpg

Å med tanke på det röda så har den nu inte bara en clownnäsa utan även ett babianarsle...  ICQ/ae

Post's attachments

babian-rumpa.jpg, 130.38 kb, 400 x 410
babian-rumpa.jpg 130.38 kb, 308 downloads since 2016-12-28 

611

Sweet

612

masen skrev:

Sweet

Ja dom är redigt läckra dom där babianerna...  ICQ/ag

613

D3w1l skrev:
Mr 56 skrev:

Kan inte det andra uttaget vara kabeln till startmotorn.

Hur som får ni ha en Go jul !

Urtaget till höger i underkant är för att värmekammaren inte skall ta i för mycket när man monterar i och ur motorn. Startmotorkabeln (6kvmm) går genom hålet strax ovanför.

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

614

Börja årets första dag med lite svetsning blir väl mysigt  ICQ/ag

Men då det gått rätt bra sista tiden så var det väl på tiden att det skulle GÅ ÅT HELVETE! ICQ/am

Planen var att bränna fast min 200 kronors list lite snabbt och sen om man orkade, börja med nån skärminfästning...gick inte riktigt så... listen är jättetunn...så det började med att det brände hål men kämpade på...när jag fått dit fem/sex punkter så släpper 3-4 stycken av dom...blev så förbannad att jag slet bort skiten då de som satt kvar endast satt hjälpligt fast  ICQ/ad 

Ett par tre försök till med olika inställningar på svetsen utan framgång så var det bara att plocka ihop och skita i det, blir att slicka sina sår och försöka glömma bort och lägga denna garagevända långt bak i minnet så man får nån lust att åka dit igen ICQ/ac

Post's attachments

ListHelvete.jpg, 213.73 kb, 1000 x 464
ListHelvete.jpg 213.73 kb, 178 downloads since 2017-01-01 

615

Bra endå! Jag vill också vara i garaget men man lär ut och jaga Pokémon ICQ/af

616

Såja..går bättre en annan dag..heder åt den som erkänner att det går åt helvete ibland,för det gör det.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

617

Fidde skrev:

Kul att du har fler intressen  ICQ/ad

pompejus skrev:

Såja..går bättre en annan dag..heder åt den som erkänner att det går åt helvete ibland,för det gör det.. ICQ/ae

Ja det hoppas jag... inte är det jätteroligt att visa när man failar men va fan  ICQ/ae

618

Punktsvets Göra du kan ju låna av Gustaf.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

619

fo_eldarc skrev:

Punktsvets Göra du kan ju låna av Gustaf.

Jo, skulle gjort det från början...få se hur jag gör nu när jag ändå bränt sönder massa  Default/hmm

620

Ta bort all färg där du skall svetsa, för det där är väl inte svetsprimer?
Vad är det för färg förresten den röda?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

621 Senaste redigerad av Fidde (2017-01-02 14:25:30)

GB skrev:
Fidde skrev:

Kul att du har fler intressen  ICQ/ad

pompejus skrev:

Ja det hoppas jag... inte är det jätteroligt att visa när man failar men va fan  ICQ/ae

Haha! jag följer bara med som en vante, har blivit över 7mil sedan vi började
för en månad sedan ICQ/ab

622

Mogge, Hagmans rostskyddsgrund, funkar att svetsa i men är kanske för känsligt med en sån här tunn list  Default/hmm
Fidde, sure...sure...  ICQ/ad

623 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-01-02 20:44:02)

Shit happens.

Och det är av misstagen man lär sig (det är därför jag kan så mycket :-) )

Den där listen är lurig, den är väldigt tunn snarare 0,6 än 1.0 mm.

Jag borrar upp 6mm hål i listen, och sen måste man få svetsen att börja i karossplåten, är det grundat under brukar jag peta med en mejsel i hålet för att komma fram till ren plåt.

Sen är det ju inte hela världen om man får slipa på svetsen lite grann, det sitter ju en gummilist över, och skymmer ;-)

"ljushuvud"

624

Ja den är sjukt tunn  ICQ/an är väl ungefär så jag gjorde förutom att peta fram ren plåt...får testa det när jag ska fylla igen hålen men blir nog även att testa med en punktsvets på några ställen  ICQ/ab

625

Fick ett tips när jag kollade på youtube på han som renoverar en splitpickis. Han tog ett gammalt borr i samma diameter som hålet man borrat. Sen kapade han borret så spetsen försvann och använde det till att skrapa rent i hålet. Sen hade han en avbitare och klippte svetstråden i änden mellan varje punkt för att få ren tråd i toppen varje gång så svetsen tänder direkt.