Om du ska sälja dom, vill jag köpa dom, har jag första på dom 
Nja dom där fälgarna tycker jag är lite tråkiga, men det är vad jag tycker! Och smaken är ju som baken...
![]()
Men i övrigt är jag riktigt imponerad! Vilket resultat det blev till slut, bra jobbat
![]()
Instämmer! De passar mycket bättre på min-54, sälj dem till mig!

Riktigt snyggt blir det!
Vad är det för dimension på däcken? bredd/höjd?
Dubbelhytt -59 http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 597#p54597
Husqvarna tråden http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 75#p136275
Mossboda Pickupen http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=18021
Scaben http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=21839
Sälja? njeeeeeeee...
Däcken satt på, 145/65 fram och 195/65 bak har jag för mig det var 
Snyggt
![]()
En fråga. Vad är det för längd på skruvarna axlarna? Frågar för på min var det ett hopplock av allt möjligt i olika dimensioner och längder.
Nu råkar det vara så att jag till garagevänners, och då framförallt Mackes stora irritation lider av nån underlig åkomma som gör att så fort jag gjort något "klart" så istället för att det lagras i minnesbanken så kastas det i skräpkorgen...
men har faktiskt för mig att jag först kapade bultar som var för långa men sedan hittade rätt längd på Swedol...men längden kommer jag såklart inte ihåg...kan försöka komma ihåg att mäta när jag åker ut nästa gång... 
Aj, aj, inte bra att du la in den här bilden, Franke. Nu brast GB:s luftslott.
Det är inte hårt med däcklapp kvar och en växellåda det rinner olja om.
Jag tror Admin2 kommer redigera bilden 
Hoppsan det tänkte jag inte på
På FB såg det dock ut som att han först tänkte köra med fälgarna på Saben, så det är ju även möjligt att han varit in i garaget med den en snabbis 
Haha Demian, däcklapparna rykte faktiskt senare efter Franke plåtat och den där kartongbiten för att slippa växellådsolja på golvet hade jag faktiskt medvetet undvikit när jag tog bilden
fast jag har redan nämnt i tråden att skiten läcker
kommer mellan lådan och den sexkantiga plåten... frågan hur man ska göra, ingen lust att plocka isär helt igen...packningsklister? Gustaf har köpt bitar man sätter utanför så det blir jämnt tryck runt om...
Passa ju skitbra på Saaben Franke
stout, ska ut idag en vända så jag försöker komma ihåg det då 
460 2016-03-26 08:31:30 Senaste redigerad av nizekustoms (2016-03-26 08:33:25)
stout skrev:Snyggt
![]()
En fråga. Vad är det för längd på skruvarna axlarna? Frågar för på min var det ett hopplock av allt möjligt i olika dimensioner och längder.
Nu råkar det vara så att jag till garagevänners, och då framförallt Mackes stora irritation lider av nån underlig åkomma som gör att så fort jag gjort något "klart" så istället för att det lagras i minnesbanken så kastas det i skräpkorgen...
men har faktiskt för mig att jag först kapade bultar som var för långa men sedan hittade rätt längd på Swedol...men längden kommer jag såklart inte ihåg...kan försöka komma ihåg att mäta när jag åker ut nästa gång...
Jag lider av precis samma åkomma... Vad kostar det? Hur gjorde du det? Vi blickar framåt GB, inte bakåt eller hur?
Och så läcker min låda också. På samma ställe! 
Hör med barbapapa Pär han har gjort ett kitt som man monterar runt plåten blir helt tätt.
Så måste det vara Nico
Jo Gustaf har handlat ett sånt kit nyligen för att försöka få stopp på hans läckage, operationen sker ett par meter från min plats så får kika in hur det går
annars kanske man testar med lite packningsklister först...eller...
Stout, dom jag hittade på och passade precis med en bricka på insidan och utsidan var X30, köpte nog på Swedol.
Dags att fortsätta med rostlagningen, har känts lite jobbigt att ta tag i igen men med en liten spark i baken och hjälp att fixa en plåt av Macke idag så hoppas jag att jag kommer igång igen
Inpassat:
Svetsa, slipa, svetsa, slipa och så tror man man är klar och ska bara ta bort lite ytrost med grovrengöraren innan man grundar och så uppenbarar sig nya hål...men nu jävlar får det vara nog och drar gränsen på jobb och finish och får anse att frontbiten är klar
eller listen på frontplåten är väl kvar men det får bli en senare fråga...


Härligt. Ja bäst du sätter fart. Jag vill inte hinna före med min oval. 
Dyslexiker..
Stiligt.. 
late,
in love,
and a little drunk..
På med lite brunt nu så du känner dig helt klar 
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59
Hållaren för tutan !
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213
Härligt. Ja bäst du sätter fart. Jag vill inte hinna före med min oval.
Det hade vart lite jobbigt
Stiligt..
Tack, stiligt vet jag inte men helt
På med lite brunt nu så du känner dig helt klar
Det bruna och epoxigrund tar jag senare när allt är klart...om förhoppningsvis ett år typ
Hållaren för tutan !
Den var så slut så det var enklast att slakta den för att kunna laga under...få se om jag hittar på en att sätta dit eller om jag löser tutan på annat sätt
aaah... nu förstår jag varför du börjat måla i rött!
Ber om ursäkt för avslöjandet (och trådkapandet med bild)
Fel, fel, fel... tänkte mig mer
Fan va du har jobba på, kämpa kämpa 
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Fel, fel, fel... tänkte mig mer
Haha ja där har du det! Skitsnyggt

Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"
Ac Volks.
Blir bra detta
bra jobbat!
Lexingmats skrev:Hållaren för tutan !
Den var så slut så det var enklast att slakta den för att kunna laga under...få se om jag hittar på en att sätta dit eller om jag löser tutan på annat sätt
Nöjd nu?

Ja nu när bussen är på rull igen efter några veckor så får man börja rota i rosten igen
Som vanligt är det där med var man drar gränsen, rostfri kommer den aldrig bli men ena hörnet runt tanken var helt slut så det borde räcka...nje, lite väl slut längsmed också, men sen får det räcka...så är man där med den roterande borsten så kommer det fram mer hål
Jaja, börjat måtta in en ny plåtbit så får man ta en bit i taget sen





