Till Hessisch hinner du!!!
Hoppas det, men det är bra mycket svetsande på karossen och på det är jag aaaaaaningen osäker på...men hoppas man kommer in i det efter man fått lite hjälp i starten... 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Till Hessisch hinner du!!!
Hoppas det, men det är bra mycket svetsande på karossen och på det är jag aaaaaaningen osäker på...men hoppas man kommer in i det efter man fått lite hjälp i starten... 
Och det blev ju faktiskt lite Lördagsmek igår även om det var VWhiteout festen, jag och Sänke försökte få liv i tutan men det gick väl sådär...mer "svets" än tutande när man fipplade med startkablarna efter några öl i magen... 
Ja att starta en tuta är ju ganska så avancerat

Gustaf fixade mina nållager i veckan så ikväll var det dags att mysa med fjäderpaketeten...
Rengjorda och kortade så fick man på bärarmar innan det var dags för hemgång.
Sakta men säkert börjar jag få ihop plåt till karossen också, måååånga tusenlappar i den lådan

Och nej, inte på hjul denna helg heller 
Blir bra detta
Har du någon motor färdig eller ska det byggas en?
Kolla kolla. Detta är en rolig del av projektet, eller hur:-)
Mvh Mikael
Blir bra detta
Har du någon motor färdig eller ska det byggas en?
Thanks.
Nje, första tanken var att köra med 34:an jag har i bussen men om det går att regga med aningen större på en gång vore det ju bra, har två objekt liggande, en 16 och en 1500 men vi får se hur det ser ut tidsmässigt också
Kolla kolla. Detta är en rolig del av projektet, eller hur:-)
Mvh Mikael
Menar du att kladda med lortigt fett, sätta ihop prylar eller köpa dyr plåt?
Sätta ihop rena fina prylar är då riktigt trevligt 
Bra jobbat! 
Lite sen uppdatering då jag lessnade lite i lördags när det bara ska strula...
Hade slut på passande bultar och då man handlat grejerna löst så finns inte de gamla heller som man kunde fixat till
Sen det här med monteringssatserna för bromsarna... bak så var ju pinnarna för långa så de fick kapas av, och nu fram så är de blå fjädrarna för långa... och justerskruvarna både fram och bak är ju fasade men bromsbackarna är ju raka...blir nog putsa av lite gammalt rostigt bös och se om det funkar bättre
Men var då och hämtade en fin pil idag som jag köpt, inhandlades även ett slitet brunt vänster helikopterbakljus tidigare som dock är i fel nyans, men känns ändå bättre än det fina gröna

Hade samma problem. Fel längder på fjädrar, pinnar, fasningarna osv. Sjukt trist jobb
Men bra jobbat! För övrigt så är ju att plocka ihop nya bromsar rätt kul 
Ja va fan Hellberg... köper man nytt tror man i sin enfald att det bara är att montera ihop, men sen att behöva modda eller slänga vissa delar och köra gammalt igen känns ju lite irriterande 
Ja va fan Hellberg... köper man nytt tror man i sin enfald att det bara är att montera ihop, men sen att behöva modda eller slänga vissa delar och köra gammalt igen känns ju lite irriterande
Välkommen till verkligheten
Kul att följa ditt bygge, ses i Hessich 
Hehe, ja man har ju läst lite hur det med ny plåt sen också
så har försökt köpa så bra kvalité som möjligt i alla fall
Thanks, ja det gör vi, sen om jag kommer i den här, i bussen eller i Saaben får vi se... 
Var förbi garaget en sväng för lite annat fix och kunde inte låta bli att fortsätta med bromsarna, Masen hade lite överblivna och rostiga bromsdelar så plockade fjädrar och justerskruvar och stålborstade av det värsta och voilá

Så hoppas det fortsätter flyta på i veckan så man kommer nånstans, Demian trodde inte det fanns nån chans att jag skulle hinna få ihop bilfan till Hessisch...och med takten hittills förstår jag honom 
Bara mys-pys jobb:-) Lyckost!
Mvh Mikael
Jävla Demian....
Jävla Demian....
Men du kan ju åke med honom i lyxen...................
He,He,He, så kaxig är jag inte om att åka lyx. Jag tror mer på Ben pon 2018 för min del
Jag konstaterade bara att om GB håller samma tempo som hittills, så är det nog omöjligt att hinna till 2017. Han måste växla upp. Han ligger redan 8-9 månader efter sin egna tidsplan och karossen borde ta längre tid att renovera än plattan.
Fast jag är ändå imponerad. Det händer nått sakta men säkert, så jag är helt övertygad om att den kommer ut 
Inte Lyx till Hessisch? menar du att det tar längre än två veckor att få den klar?
Jo jag håller ju med som sagt med den takten som vart hittills
vi får väl an se hur det går när det är dags för plåten 
Lite fortsättning.
När spindlarna skulle fast med nya ledbultar så blev en bult att sitta lite väl tight, när vi tog ut den så ser man återigen att nya grejer inte är hundra
så Macke slipade ner spåret på den nya ledbulten lite

Sen fick styrsnäckan lite färg:
Styrstag kortades:
Så efter typ ett år och tre månader fick äntligen alla hjulen nudda golv igen
tagit lite väl lång tid kan man tycka...och hade vart ännu roligare med lite schyssta fälgar istället för rostiga plåtisar med dubbdäck från 50-talet...
Massa finlir kvar dock, styrstagen tex, den droppade spindeln har inte konat hål så hur fan gör man då? Styrleden går ju i så man kan inte brotcha för då blir hålet för stort...
Men fy fan vad bra. Stora framsteg, stor tillfredställelse!
Ja riktigt skönt faktiskt, lite mer småfix sen måste man väl börja riva i karossen 
Snyggt byggt
Istället för att gräma dej över det som är kvar tycker jag att du skall klappa dej själv på axeln och vara lite stolt över det du har åstadkommit 
Ja riktigt skönt faktiskt, lite mer småfix sen måste man väl börja riva i karossen
Nu börjar det som är roligt med en renovering 
Snyggt byggt
![]()
Istället för att gräma dej över det som är kvar tycker jag att du skall klappa dej själv på axeln och vara lite stolt över det du har åstadkommit
Thanks, sen är det inte utställningsfinish på den, ribban är inte lagd för högt lite medvetet då tanken är en bil som man ska våga använda flitigt
Jo lite stolt är jag, även om jag fått mycket hjälp och guidning av framförallt Macke
GB skrev:Ja riktigt skönt faktiskt, lite mer småfix sen måste man väl börja riva i karossen
Nu börjar det som är roligt med en renovering
Tycker du ja...återstår att se vad jag tycker 
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.