Inspirationsbilder för svetsning..
varsågod.. 
OBSERVERA!Skickade bara för att bilderna var läckra,inte för att häckla.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 9 10 11 12 13 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Inspirationsbilder för svetsning..
varsågod.. 
Jamen det är väl så där mina ser ut...typ... 
Inspirationsbilder för svetning..
varsågod..
Nu är ju detta tig svetsat... bättre och visa snygga MIG-svetsar... 
Och troligen i rostfritt med lite godstjocklek, då kan det bli sådär snyggt!
Tycker du gör ett bra jobb hursomhelst GB, din gamle pappersvändare.. dessutom så är det ju nästan bara du som uppdaterar oss här på BV och i världen vad som händer i Borlänge / Dalarna nu för tiden så det ska du åxå ha credd för men försök se till att dom andra VW snickarna åxå lägger ut lite om vad som händer i garagen. 
GB börjar faktiskt bli ganska bra på att svetsa...hittade en bild i mobilen!
Nu ska vi vara snälla..håller med Mr Helsing att du gör framsteg,bry dej inte om dem.. 
Va fan wolksman, hade inte tänkt lägga ut bilder på störtburen jag håller på med fören den är klar och godkänd... 
Äähh... lite plastic padding och gaffatejp så blir störtburen finare än ny!
Va fan wolksman, hade inte tänkt lägga ut bilder på störtburen jag håller på med fören den är klar och godkänd...
Sorry...som du ser svetsade jag dit det där "örat" längst upp som vi pratade om!
Äähh... lite plastic padding och gaffatejp så blir störtburen finare än ny!
Lindar in hela med gaffatejp sen, då blir det både hållbart och lite silvrigt snyggt
GB skrev:Va fan wolksman, hade inte tänkt lägga ut bilder på störtburen jag håller på med fören den är klar och godkänd...
Sorry...som du ser svetsade jag dit det där "örat" längst upp som vi pratade om!
Kanon, då har jag nått att fästa fyrpunktbältet i, hört att man måste ha det om man ska bli godkänd för att köra på strippen...
En riktig cert bur
snyggt jobbat.. 
Varje gång så tänker man att den här gången ska det bli samma tempo som det brukar vara mot slutet, då kommer man göra lite större framsteg, men... denna gång var det trädgårdsarbete i solen och det tar på kontorsorken
Började med kaffe för att få i sig lite koffein, sen lite förberedelser och plock och när man äntligen börjat komma igång var det dags för pizza... men nu har man gjort så pass att det var dags att vända på plattan för att förhoppningsvis göra det sista nästa ryck...eller näst nästa ryck...
Bilder då? så jävla trött att posta bilder på en halvfärdig platta men tråkigt med en uppdatering utan bilder så vi lägger på lite färg så det livar upp lite 
Det kan man kalla omsorg om sina läsare,trådföljare och beundrare..att lägga manken till och colorera sitt bildmaterial, du är uppenbarligen en föregångsfigur i forumvärlden.. 
Bra jobbat ner i garaget nu och gör klart det sista 
Bra jobbat ner i garaget nu och gör klart det sista
Thanks, hoppas jag hinner ner i helgen så svetsningen blir klar i alla fall men Lördag kväll är det utgång istället som omväxling
Det kan man kalla omsorg om sina läsare,trådföljare och beundrare..att lägga manken till och colorera sitt bildmaterial, du är uppenbarligen en föregångsfigur i forumvärlden..
Allt för publiken 
Jovisst blev det en sväng till garaget igår också 
Planen var att plattan skulle vara färdigsvetsad idag men tji fick jag, orken tog slut på kvällskvisten
Låna en bild från Kalle som visar att jag svetsar i alla fall med en nygammal granne 
Planen var att plattan skulle vara färdigsvetsad idag men tji fick jag, orken tog slut på kvällskvisten
![]()
Låna en bild från Kalle som visar att jag svetsar i alla fall med en nygammal granne
Blir plattan blank eller mattsvart? Fick Gustaf fart på soltaks 50: ian?
Jag tror plattan blir halvmatt epoxi och JA...Nu är det snurr på 1776:an 
GB skrev:Planen var att plattan skulle vara färdigsvetsad idag men tji fick jag, orken tog slut på kvällskvisten
![]()
Låna en bild från Kalle som visar att jag svetsar i alla fall med en nygammal granneBlir plattan blank eller mattsvart? Fick Gustaf fart på soltaks 50: ian?
Jag har funderat på blank men vi får se...
Jodå, blev en liten uppstart som Kalle la ut en filmsnutt på BV FB på det också 
Jag tror plattan blir halvmatt epoxi och JA...Nu är det snurr på 1776:an
Nu var du snabbare och svara
Ja ska vi köpa färg ihop eller? hade tänkt på lite blankt men...
Typ fyra månader och en gastub sen man började lära sig svetsa så är plattan färdigsvetsad
Lite sisådär här och där och lär inte vinna några priser men den sitter ihop, mycket tack vara råd och guidning av framförallt Macke, thanks dude.
Nu känns det dock lite skönt att ställa undan denna i väntan på lack och medans bussen ska småfixas med inför säsongen 
Bra jobbat GB !
Thanks, riktigt kul att äntligen lära sig svetsa och slipa men det ska bli trevligt att göra något annat en liten stund nu 
Blev ju apbra det där. Bra kämpat! Bara resten kvar nu då 
Sidor Föregående 1 … 9 10 11 12 13 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.