Najs 
Miniupdate, ser enorma ut men är "bara" rätt köttiga 195/80r14

Orginalplåtis goes adventurewagen
Har nog hittat en inspirationsbild som ligger nära den tänkta målbilden: lite äventyr, lite offroad, och en skopa charm.

------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV
Ooh grym tråd! Helt i min smak. Ska följas med spänning! 
Lycka till!
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Lång paus, men nu är jag igång igen så smått.
Gjorde klart det sista med innertaket, lackade om den ,av någon anledning gula backspegeln, och monterade solskydden.

Har listat ut en ny plan för inredning/dörrsidor. Det bruna galonet jag hade tänkt använda mig av matchar dåligt mot de lite mer ljusbruna skinnframstolarna som jag nu monterar.
Hittade istället detta westfaliainspirerade tyg, blir detta på dörrsidor mm.

1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV
Gillar innertaket och Westy tyget.. trevligt med lite färg.!!
Blått e flott! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Syslöjd idag, med lite tur blir det även montering i kväll.

Vi har monterat en del paneler, blir trivsamt.

Ser riktigt mysigt ut, bra jobbat 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
34 2014-12-28 21:37:02 Senaste redigerad av EDman (2014-12-28 21:40:42)
Snyggt innertak! och jag gillar tyget men iaf min ocd-hjärna skulle aldrig klara av att leva med att mönstret inte linjerar mellan panelerna till höger i bild

Riktigt trevligt! 
Snyggt innertak! och jag gillar tyget men iaf min ocd-hjärna skulle aldrig klara av att leva med att mönstret inte linjerar mellan panelerna till höger i bild
![]()
Hehe, jo en panel blev fel och sen tog tyget slut. Trodde panelen skulle roteras/monteras på andra ledden så det passades in fel. Men jag ska köpa mer till skuffluckan så det löser sig nog.
Eller så försvinner det när bordet monteras.
EDman skrev:Snyggt innertak! och jag gillar tyget men iaf min ocd-hjärna skulle aldrig klara av att leva med att mönstret inte linjerar mellan panelerna till höger i bild
![]()
Hehe, jo en panel blev fel och sen tog tyget slut. Trodde panelen skulle roteras/monteras på andra ledden så det passades in fel. Men jag ska köpa mer till skuffluckan så det löser sig nog.
Eller så försvinner det när bordet monteras.
Ja syns det inte sedan så är det ju skitsamma, jag är övertygad om att det kommer bli en kanongrym buss när det är klart 
Var kommer tyget ifrån? Ser riktig riktig bra ut.
Var kommer tyget ifrån? Ser riktig riktig bra ut.
Rosa Huset heter butiken, det ligger i Borlänge men de har webshop.
Finns fler färger:![]()
http://www.rosahuset.com/kategori/Randiga44
Enda varningen är att man inte kan köra med spraylim på tyget, då blir det fläckigt. Spraylim på underlaget och torka några minuter funkade fint dock.
Lite framsteg. Ikea Billsta bordsskiva.

Anledningen till att jag börja baklänges med insidan först är att jag ska kunna parkera småbarnen i bussen och få mer garagetid.
Utsidan ser sämre ut än insidan

Bra jobbat. Trevlig insidan blir! Bra strategi med kidsen där och vilken söt skurhink du har 
Bra jobbat. Trevlig insidan blir! Bra strategi med kidsen där och vilken söt skurhink du har
En sådan skurhink förutsätter jag att alla män med bra självkänsla har. 
Kunde inte hålla mig borta från däckmaskinen 

Silverfälg är också ett alternativ, vi får se hur det blir tillslut.
Började lägga lite golv idag, låter golvet fortsätta upp på väggen en bräda och sätter samma kakellist som i taket som avslut.

Byggde även en enkel sittplats också med förvaring, ser nog vackrare ut med klädsel monterad.
just att låta golvet gå upp en bit på väggen, är något vi gör på dom fordon vi bygger på jobbet, för att det skall vara enklare att hålla rent.. en mjukfog i skarven kan också vara bra..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Blir ju hur bra som helst. Tror nog på svarta fälgar framför silver. Men svårt att veta. Prova är väl enklast. 
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019
Nu vill jag se hjulen på bussen , har ju lika däck ligger och väntar 
Mjukfog får det bli mellan golv och bräda, tänkte avvakta lite med det om jag vill dra kablar eller så. Bussen innehöll ju en massa stereoutrustning vid köpet.
tror jag kan bygga in det lite elegant.
Jag är so far riktigt nöjd med känslan i inredningen.
Ang däck och fälg så blir de nog inte monterade riktigt än, testar jag eventuellt silver så kör jag lite plastidip. Alla fälgar är ju svarta nu så det är ju enklast också.
Herr obeslutsam har varit i farten. Jag skulle nog köpt två bussar helt enkelt.

Tror jag testat alla varianter på alla inredningar nu, kanske landar det i ursprungsplanen med två motstående soffor bak. Och helsoffa fram.