51 Senaste redigerad av erich (2014-09-19 18:50:38)

Mettis

Ja bara provmonterar , grabbarna med öga för detta får titta sen ...  ICQ/ab  Vet inte om jag behøver dom , men e ju innkjöpta .. gjord av John Rathbone racing ... enda reglen jag vet e att hjulen måste va nylon el . likn.  ICQ/ab  Kul om vi ser mer bilder på din !!

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

52 Senaste redigerad av erich (2014-09-19 18:58:10)

Drømmer om en SBP godkjänt rail ...Ja svårt ....här e grunden iaf ..
mvh

Post's attachments

IMG_0377.jpg, 102.35 kb, 367 x 490
IMG_0377.jpg 102.35 kb, 96 downloads since 2014-09-19 

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

53

Din tråd har jag helt missat, ska följas ICQ/ab

54

Takk Fidde , kvaliteten ska bli 100/100 som dina byggen e ...Kult om du följer ..

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

55

erich skrev:

Takk Fidde , kvaliteten ska bli 100/100 som dina byggen e ...Kult om du följer ..

mvh

Följer gör jag, dom där 100/100 vet jag inte hur man ska hantera riktigt. Jag är ju
bara en glad amatör i det hela!!  ICQ/ab

56

erich skrev:

Mettis

Ja bara provmonterar , grabbarna med öga för detta får titta sen ...  ICQ/ab  Vet inte om jag behøver dom , men e ju innkjöpta .. gjord av John Rathbone racing ... enda reglen jag vet e att hjulen måste va nylon el . likn.  ICQ/ab  Kul om vi ser mer bilder på din !!

mvh

Min gula buggy är ett budget-bygge av överblivna delar... har byggtråd på Buggyforumet http://www.beachbuggy.se/forum/viewtopi … ;start=345

Men åren går och länkade bilder försvinner pga server byten osv... (

57

Kul , visste inte om den siten  ICQ/ab

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

58

Kul bygge Erich
Är det vikten som du bygger en Race Buggy 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

59

Hej Micke

Vet inte helt vad du tänker på , men vikten ock längden spelar roll . Av första ägare av motorn har jag fått veta at en kort buggy hadde varit omøjligt med denna effekten  ICQ/an

Fråga gjärna om ni undrar på nåt , antingen här eller på Kjula , som jeg tänker åka til för en sista
stimulans innför vintern  ICQ/ab

Inget märkverdigt med mitt bygge tror jag , effekten e dock lite utöver det normala i en buggy derav
"race" , blir ingen bruksbil .

mvh
erich

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

60

Det var bara kul å veta för man har olika åsikter när man bygger race bil
För min del så tycket att det var otrevligt (på 90talet) att räjsa med buggyn  så jag sålde den o byggde en plåtbil (lite mer som tar i )
Så jobba vidare så vi ser den nästa år  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab
Kanske åker upp till kjula å kollar läget
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

61

Den här tråden blir det till att följa! Fränt med lång Buggy!

Mathias B Röschmann - aka "Barbastark"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

62

Hej , lite lugnt här ...vet .. satsar på en fin Lörd. kväld på Skjula raceway i häljen , fin anledn. att plokka lite tips .. om Johan , Jee , Kalle , ock andra vill .. kommer lørdag eftm.

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

63

Här dröjer det takk vara burbyggare ock andra svar från SFRO / Svensk drag förening /FIA ...
Inte mycket positivt , för mycket hästar , det går inte , går inte att tagga buren mm.mm

Vel skit samma , hittar vel en medelväg då , buggyn ska ihop .. takkar intreserade ock kommentarer e alltid välkomna ..

mvh
erich

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

64

Ser fram emot uppdatering, hoppas det löser sig! :-)

65

Synd, men jaja, tillbaks till ritbordet!

"Much good work is lost for the lack of a little more."
-Edward H Harriman

66

Takkar ... kommer att slutføra detta uansett med 500 / el 250 HK spelar mindre roll , blir oansett roligt  ICQ/ab  ICQ/ab .. Kjør vel endå 10 òr... ICQ/ab   kommer med uppd . när nåt händer .. burmannen e i gång iaf .

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

67

Fast 500 måste ju vara ganska exakt dubbelt så kul som 250?  ICQ/ag

68

Vet , men e det inte møjligt ihht regler så e det inte ... Default/hmm
Forsätter oansett på bygget  ICQ/ab , setter vel inn en slø 1600 ccm då  Default/hmm

Skojar , det kommer gå snappt oavsett ... ICQ/ag

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

69 Senaste redigerad av erich (2014-10-30 17:22:56)

Buggyyn e nu trygt plaserad hos "burbyggarn" .. I ock med at jag ramlat i ambisjoner lite så e nu målet för nästa sesong 2015 å kjöra en god 10 à .. Bra nog tycker bra jag. Buren blir då ganska enkel ock kraven från SDRF bllir lättare ock uppnå ..  Oansett tykker jag at det ska bli skoj ock komma på banan , om man då inte tävlar i høgsta klassen .. Byggande i sig sjölv e ju skoj ..!!
Blir då å plokka bort turbon + 4 stk cyl distanser för kompr. borde ge 2-230 HK oavsett  ICQ/ab
Takkar alla som följer .

mvh
erich

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

70 Senaste redigerad av erich (2014-11-13 10:46:57)

Bilen e trygt forvarad i garasjet igjen med en bur som klarar 10:00  ICQ/an  Skit samma , kommer å åka med samma motorn tror jag , får ställa skruven 3 ronder tilbaka på wastegaten ..

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

71

Kan man få en bild på bil med bur?
Nyfiken då jag funderar på att bygga om buren i min bil...

72

Då blev motor ock v.låda såld til Fredrik Bergkvist   ock med stort hell . Kjørde 10.22 i sommar på Tierp ..
Prosjektet fortsätter , om än ikke lika galet .. nu med sugmotor .. buggen lever ... ICQ/ab

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

73

Hej Erich.
har du bilder på hur buggyn ser ut i nuläget.
Nya buret etc.

74

Blir inga bilder just nu ,,, men projektet ska bli klart i vinter (agurksesongen ..)
annorlunda motor /låda iaf ..

mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se

75

Hej va tiden flyr ... Godt år på er alla .. Eftersom det inte finns så många buggyprosjekt här inne på siten kommer jag å fortsätta med detta prosjektet , del 2  ICQ/ab Mycket kunnskap finns ju just här inne om dessa fantastiska fordon..

Status ; Motor ock låda såld som tidigare sagt . bottenplatta såld . långkarossen kvar .
Fortsättn. ; Ny motor byggd , ny v.låda inhandlat ock ny -67 autoplatta innhandlat .(under renovering)
Så får vi se om detta kan bli klart nångång  ICQ/ab

Mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se