Golf Mk I med skjutdörr är ingen dussinbil precis.
Finns en hos Österrikes motsvarighet till GustaF.
https://visor.ph/culture/the-worlds-gre … ollection/
Och naturligtvis även en flygplanstrappa.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Udda VW-bilder
Sidor Föregående 1 … 34 35 36 37 38 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Golf Mk I med skjutdörr är ingen dussinbil precis.
Finns en hos Österrikes motsvarighet till GustaF.
https://visor.ph/culture/the-worlds-gre … ollection/
Och naturligtvis även en flygplanstrappa.
Årsmodell 1926...
Kan de va så att en man och hans fru kom körandes i sin panelbuss på väg till jobbet i morgonrushen och när mannen fick syn på ett gigantiskt lokomotiv tänkte han genast, kodakmoment!
Tvärnitade och tvingade ut sin protesterande fru, 'ställ dej här nu så går jag över på andra sidan gatan och förevigar detta fantastiska ögonblick' och medans han justerade in spegelreflexkameran och letade rätt plats för det perfekta fotografiet så växte kön med tutande bilar och irriterande bilister bakom panelen i vilken lastbilen är den första i en lång rad.
Tur för frun att han va tvungen att backa så långt för att få med hela loket i bild att man inte ser hennes rodnande kinder och förlägna min.
Phileas Fogg skrev:Kan de va så att en man och hans fru kom körandes i sin panelbuss på väg till jobbet i morgonrushen och när mannen fick syn på ett gigantiskt lokomotiv tänkte han genast, kodakmoment!
Tvärnitade och tvingade ut sin protesterande fru, 'ställ dej här nu så går jag över på andra sidan gatan och förevigar detta fantastiska ögonblick' och medans han justerade in spegelreflexkameran och letade rätt plats för det perfekta fotografiet så växte kön med tutande bilar och irriterande bilister bakom panelen i vilken lastbilen är den första i en lång rad.
Tur för frun att han va tvungen att backa så långt för att få med hela loket i bild att man inte ser hennes rodnande kinder och förlägna min.
"Ett fotografi berättar"
Mycket trolig tolkning av bilden, och bra beskrivet!
Jag köper den historien.
Dock har vi den halvöppna dörren som skulle kunna tyda på att det vanligtvis mycket ordningsamma lätt frikyrkliga paret glömt handbromsen, varpå mannen fått rusa fram till ekipaget.
Ser nästan ut som bussen rullat in i lastbilen.. Puuh vilken tur de hade ändå.
Det finns Nos delar och så finns det Nosdelar och Nos delar som inte borde finnas.
Jisses.
Man brukar ju säg att samligen inte blir komplett om man inte har en ouppackad del på hyllan.
Så fort man öppnar förpackningen minskar värdet...dvs när luften kommer in
"1 stück"
Det verkar som om det även är i original "kartongen" som NOS-delen levereras. Bilden på karossen/förpackningen på släpet gör att åtminstone jag antog att emballaget var hemmabygge. Men, tydligen ser det ut som om originaletiketten sitter på förpackningen.
Ohyvlat virke med kvisthål. Det hade känts tryggare om det stått "unerbittlich im Werk geprüft" på förpackningen, och gärna en liten mikrometer också...
Fantastiskt fynd! Trodde vid allra första titten att det var en fridolinkaross...
På tal om Fridolin.
Mitt bidrag är en Nos nos.
Detta bör också kunna betraktas som en nos-nos. I alla fall en nos-näsa
Man kan göra så men det är inte rätt--
Bakhjulslyft... då finns det kraft, minsann...
Kan det vara en framfälg från Opel? Ev 15"
Kan det vara en framfälg från Opel? Ev 15"
Hmm inte omöjligt, lite svårt att se hålen ordentligt.
Opel, Ford eller Moskvich är ju tre möjliga alternativ.
Vi kör väl vidare med lite mer kübel.
Paris Augusti 1944?
Paris Augusti 1944?
Ja, Paris.
Likaså denna udda bild.
Belle forme!
Sidor Föregående 1 … 34 35 36 37 38 … 44 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Udda VW-bilder
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.