Skulle säga båda 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ambulans VW model 271 "Belinda" ska hon heta
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle säga båda 
Nu är det nära för Ula-ulebilen, lackering av bilen och fälgarna är klar, kvar är lite smådetaljer men onsdag eftermiddag börjar ihopmonteringen 
Ambulansen blev inte klar, en trilskande framruta gjorde att hon står kvar hos glasmästaren över helgen. Det är samma ruta i samma bil men med ny gummilist, den ville inte in, inte ens den äldre glasmästaren som säkert bytt hundratals såna genom tiderna. Nåvel, Domänbussen fick delta på utsällingen
Det kommer flera för Baylinda...
Finns det någon som läser här som kan ha tips om framrutan? För bra gummilist sa glasmästaren 
När jag byter ruta på dumprarna på jobbet så trär jag ett snöre i gummilistens spår som jag sedan använder för att få över gummilisten runt rutan.
Förstår du hur jag menar eller ska jag försöka komma förbi någon kväll? :-)
Bytte ruta och list på våran bay-79 häromdan, ett riktigt elände att få i..
Slutade med att vi smorde in hela listen med silikonfett (biltema) och var två som tryckte på
rutan utifrån medan en drog i listen med en elkabel..
Gick på tredje försöket..
Tack för erbjudandet Berra, men vi får väl tro att gubbarna på Stadins Glas fixar det under dagen 
Är rutramen svetslagad, så hålet har blivit mindre...inte helt ovanligt.... 
Är rutramen svetslagad, så hålet har blivit mindre...inte helt ovanligt....
Kan man göra så med andra hål som blivit lite "sladdriga" med åren?

Det finns möjligheter till det mesta... Eller så byter man till en fräschare modell.... 
"Det är aldrig bultens fel att muttern är för stor"
"Det är aldrig bultens fel att muttern är för stor"
Nu ringde glasmästaren och berättade att alla rutor är på plats, de har slipat bort nästan 1 cm på höjden av rutan så nånting har hänt för det är samma ruta i samma bil. Det är riktigt nog rostlagad i nederkant av rutramen så om det är orsaken..... Jag ska hämta henne efter lunch idag iallafall, Weeehuuuuuuuuuuuuuuuu, besiktning på lördag, tror vi på det?
Tja har man inte tagit ett korrekt mått (inte altid möjligt när det är bortrostat) innan man kapar bort och sätter dit nya plåtbitar av. ....hmm ej alltid så korrekta mått typ klopareholm..., så blir det ofta fel.... 
Så här vacker kan man bli, och innan helgen ska hon få nya skor, lite make-up, bling-bling och röda detaljer här och var 
Läckert! Väntar också på att få hem en nylackad bay. Hoppas jag får ett enklare montage av framrutan.
Snygg.
nu är det bara slutspurten kvar. 
Snygg.
nu är det bara slutspurten kvar.
Tackar! Ska spurta som fan i kväll och i morgon 
Läckert! Väntar också på att få hem en nylackad bay. Hoppas jag får ett enklare montage av framrutan.
Önskar dig all lycka och framgång med framrutan 
Det tar sig sa mordbrännaren 
Det tar sig sa mordbrännaren 
Helt plötsligt dök det upp en "brorsa" åt Baylinda på fjesboka, en snubbe hade halat fram en patinerad buss med högtak. Jag såg det direkt att det måste vara en likadan som min.

OBS, bilden är lånad från hans fb flöde
Jag har sökt överallt på internet efter en liknande modell men det finns inte. Nu finns det en till, kanonkul! Hoppas han ger den kärleken den behöver 
Gillar verkligen din ambulans, och du har återställt den väldigt fint. Jag tyckte också att Hampus buss var misstänkt lik din. Superkul att det dykt upp en till! Synd att ni inte bor lite närmare varandra.
Enig nolll med avståndet, tackar men min är dock inte färdig återställt än, den saknar signalhornen på taket och dekalerna med röda kors osv. Mörkerkörningsbelysningen ska på plats samt några extralysen med röda kors i glaset i främre stötfångaren. Elen under instrumentbrädan är ett riktigt mörker, ska försöka bena ut kablarna och göra de mer översiktligt. Det är ganska mycket mer än i en normal buss.
Besiktning idag, inte blankt papper men inga svåra åtgärder
Svetsa rosten är väl det som är tyngsta biten. Men den får köras till 6/7 iallafall.
Fredag den 29:e maj mötte jag en sån där early ambulans modell vid sibylla i övik.
Den var vitaktig och delvis rost på förhöjningen.
Den va väldigt lik den bilden du tagit från snubben på fb men den kanske inte är
i trafik än?
* Saab 02:aSidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Ambulans VW model 271 "Belinda" ska hon heta
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.