Nästa alla rätt. Att kalla mig Falubo är väl som att svära i kyrkan 
Vita plåtarna ligger på posten. Nu är det sista nålsögat kvar. SBP
............................................................................................
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor - 52 Kleinbuss.
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nästa alla rätt. Att kalla mig Falubo är väl som att svära i kyrkan 
Vita plåtarna ligger på posten. Nu är det sista nålsögat kvar. SBP
SCC 2011
Fick mail i dag från Alejandro som hade BD´n före mig. Han hade fiskat upp en bild från nätet
där jag å Macke sladdar i gruset 

funderar på dom extra bakre reflexerna??? varför.. duger inte originalet.. dessa satt ju inte på bussen innan..
på bilar innan 75 brukar man ju inte vara så petiga med e märkta lysen /reflexer.. eller??
brukar iofs finnas en minimi reflex yta som skall uppfyllas har jag för mig??? Är det så i detta fallet..??
Jagfrågar för att lära.
jag skulle även vilja veta diameter på bakljusens glas lins
hehe.... har inte möljighet att mäta på dylika.. 
funderar på dom extra bakre reflexerna??? varför.. duger inte originalet.. dessa satt ju inte på bussen innan..
på bilar innan 75 brukar man ju inte vara så petiga med e märkta lysen /reflexer.. eller??
brukar iofs finnas en minimi reflex yta som skall uppfyllas har jag för mig??? Är det så i detta fallet..??Jag frågar för att lära.
jag skulle även vilja veta diameter på bakljusens glas lins
hehe.... har inte möljighet att mäta på dylika..
Reflexerna sitter där pga av ett insider tips från min vän på SBP. Originalets är inte E märkta. Sen om det spelar någon roll eller inte får framtiden utvisa. Jag har dock en fast egen övertygelse att ju mer "rätta" grejjor du har på bilen/bussen ju mer annat går igenom.
Sen KAN det ju vara så att det är mer noggrant på en "import" besiktning jämfört en vanlig. men det är bara en gissning. Vet svaret om nån vecka.
Tycker att det är coolt med ett extra par så dessa får nog sitta kvar
Bakljusets lins har diameter 50 mm.
hmm tack så mycket.. upptäcker precis att dom ,iofs märkta med " MADE IN ENGLAND LUCAS 488 bakljus glasen jag köpt för 50kr/2st e just 50mm i ytterdiameter..
har nu ett antal olika bakljusglas att välja mellan till min buss. små röda e ju mycket trefligt 
Tänk om slumpen hade gett dig ett "M" i slutet på regskylten... 
Tänk om slumpen hade gett dig ett "M" i slutet på regskylten...
Är sjukt besviken att det inte blev så! Gissar dock att det blir den där konstiga regplåten på denna till 2012. Den som BÖRJAR på M å slutar på ix. 
Som någon förövrigt hade kommenterat i BC tråden "varför står det mix på den bussen??" Nä funderar på att plantera mitt gamla skejt alter ego i stället "Lasse me ALVAn" 
hmm tack så mycket.. upptäcker precis att dom ,iofs märkta med " MADE IN ENGLAND LUCAS 488 bakljus glasen jag köpt för 50kr/2st e just 50mm i ytterdiameter..
har nu ett antal olika bakljusglas att välja mellan till min buss. små röda e ju mycket trefligt
Trevligt men lite kusligt om man åker bland vardagsbilisterna. Du vet dom där halvblinda 
Kolla vad som kom i paket 
Får man en liten skylt om man har en dubbel radig skylt nu??
Japp - dubbelradig "is no more"
men man kan ju alltid beställa en till liten skylt......
Om man behöver det så går det utmärkt. Nackdelen med den är att man inte syns lika bra i fartkamerorna. Å fortkörningsböter med buss ramas in i mitt garage 
har en fd dubbelradig skylt på min buggy tänkte om jag beställer 2 så kan jag ha en fram och en bak.. e dock inte lagligt då bilen e reggad med en bred fram.. e tydligen samma som urkunds förfalskning om jag monterar den som är avsedd bak fram.. suck.. 
Har blivit stoppad 5-6 gånger med splitbussen. I olika delar av landet. Alltid haft liten plåt fram på den. Utan problem. Jo iofs fick bassning en gång när jag å goopher åkte till BR å hade "mix" plåten gaffad på bh'n. Gaffan tog en centimeter av ytterkanten på plåten. Jösses, splitbuss,personlig regplåt, svårt att vara hemlig med en sån. Vi skrattade med/åt polisen och for vidare
Try to walk on the wild side 
Har blivit stoppad 5-6 gånger med splitbussen. I olika delar av landet. Alltid haft liten plåt fram på den. Utan problem. Jo iofs fick bassning en gång när jag å goopher åkte till BR å hade "mix" plåten gaffad på bh'n. Gaffan tog en centimeter av ytterkanten på plåten. Jösses, splitbuss,personlig regplåt, svårt att vara hemlig med en sån. Vi skrattade med/åt polisen och for vidare
Try to walk on the wild side
Åhhh du och dina Rockstar fasoner! 
Ja du ser, jag har fått det från Goopher. Han är ju Rockstar på riktigt 
Om man behöver det så går det utmärkt. Nackdelen med den är att man inte syns lika bra i fartkamerorna. Å fortkörningsböter med buss ramas in i mitt garage
Photoshop kan fixa det mesta
//Anders
Den tvåradiga utgick 1996 enligt vad vi kom fram till i tidigare tråd.
Jag råkade fastna på en fartkamera i somras när jag kör om en Porsche Boxter med westyn. Det kom aldrig ngn bot, skönt att slippa betala men det hade varit en hysteriskt kul bild att ha. Såsom tankegångarna går nu, fick nog Boxterägaren boten för omkörning på höger sida då en gammal folkabuss omöjligt kan vara snabbare än en modern Porsche. 
Den tvåradiga utgick 1996 enligt vad vi kom fram till i tidigare tråd.
Jag råkade fastna på en fartkamera i somras när jag kör om en Porsche Boxter med westyn. Det kom aldrig ngn bot, skönt att slippa betala men det hade varit en hysteriskt kul bild att ha. Såsom tankegångarna går nu, fick nog Boxterägaren boten för omkörning på höger sida då en gammal folkabuss omöjligt kan vara snabbare än en modern Porsche.
Bra där. Den bilden är det prispengar på 
Jag fick ett foto taget i januari på väg mot Sälen.
Den boten kom i augusti 
Du kan skicka tillbaka den stora plåten, eftersom du inte kan ha den fram ( får bara plats med en liten), eftersom profileringen på stötfången år längre på barndoor och tidiga kepsbussar, på min mätte han, så jag fick två små direkt.
innan vet jag att kan man referera till ett likadant fordon som har mindre skyltar kan man be att få samma..
Du kan skicka tillbaka den stora plåten, eftersom du inte kan ha den fram ( får bara plats med en liten), eftersom profileringen på stötfången år längre på barndoor och tidiga kepsbussar, på min mätte han, så jag fick två små direkt.
Så blir det.
På bussen sitter det ett "steering rack kit" från Dave Palmer på Creative Engineering. Detta har en solid axel så det finns inte möjlighet att dra någon tråd för signalhornet. Funderingarna var att fabricera en trådlös tutknapp. Efter lite lägeskoll på nätet så hittade jag Kuhl Tek Ett kit med sändare/mottagare beställdes. Det kan varmt rekommenderas om du har liknande funderingar.
Pukor & Trumpeter
I dag är dagen D. Eller dagen S som i Sverige. Nu är bussa rackarn Svensk på riktigt och besiktad.
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 15 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor - 52 Kleinbuss.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.