51

mettis skrev:
Lars Häsä skrev:

Utöver att samla på det mesta som är gammalt, har gjort detta sedan nedre tonåren, så har jag en fabless för förpackningar. Sålunda köps det gamla kartonger, burkar och flaskor av äldre snitt bara för att de är så snygga! Men praktiskt? Knappast.
Men fint att titta på!

Eftersom jag varit hemma hos Lars Häsä, tror jag denna bild faller honom i smaken ?

http://i.imgur.com/Vo744Wu.jpg

Ett hotell i Kivik vi övernattade på för några dagar sedan.....
Hela inredningen var i denna 60-tals stil ! Detta är matsalen.

Jodå,det skulle vara mumma med en sådan vägg hemma! En Stringbokhylla, golvmodellen skulle sitta som en smäck annars...  ICQ/ad

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

52

Återfall skrev:
Återfall skrev:

Lägger upp bilden med innehållet ikväll ICQ/ab

Här kommer bilden ICQ/ae

Haha, har för mig att den, eller någon väldigt lik går att snurra på via en liten metallpinne som finns i den om inte så väldigt snarlik.

Ett litet snabbförsök till översättning "ett äkta beprövat medel mot kraftlöshet" ungefär ICQ/ab

It's dancy time! Dancy dancy 'till you cry!

53

Älskar dessa maskiner, retrostuk,,,,,,,,,har några fler än bilden visar.  ICQ/ae

Post's attachments

Marantz ny stapel 4.JPG, 147.73 kb, 612 x 816
Marantz ny stapel 4.JPG 147.73 kb, 241 downloads since 2014-07-24 

54

Jamen guud så coolt..värmer ett samlar hjärta.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

55

Missbruk ICQ/an

Post's attachments

a 001.JPG, 282.73 kb, 820 x 615
a 001.JPG 282.73 kb, 240 downloads since 2014-07-26 

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

56

Marantz skrev:

Älskar dessa maskiner, retrostuk,,,,,,,,,har några fler än bilden visar.  ICQ/ae

Marantz........då var mina misstankar riktiga! Så där såg polarns föräldrars stereo ut fast de hade bara en tuner ICQ/ab praktiskt med en för varje radiokanal ICQ/ad

Bubbla -62

57

Stämmer bra det,  ICQ/ag

58

Jaha över 3000 som varit o kollat i den här tråden men inte så många som verkar ha några grejor Default/hmm

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

59

Vänta bara.

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

60

Återfall skrev:

I grannbyn bor det en som samlar på gamla penninglotter han har hundratals .Vadå diagnos

En rättelse angående detta inlägg Det rätta är mellan 10000 -15000 vad jag förmodar NITLOTTER.  Default/hmm
Det går att ordna bilder på detta om någon önskar detta och om det finns någon här på forumet
som har försänkningar på Svenska spel som kanske kunde hjälpa denna person till ett studiebesök
där vore tacksamt

Mvh Återfall

61

Inte så upphetsande kanske men dom här är nog det enda jag samlar på...
Som synes saknas några årgångar och tillbehörs kataloger till mk1 vore trevlig att ha också  ICQ/ab

http://i344.photobucket.com/albums/p345/bjennfetta/Vw/20140806_115213.jpg

62

Menar du den här Sandbäck?

Post's attachments

image.jpg, 89.32 kb, 640 x 480
image.jpg 89.32 kb, 235 downloads since 2014-08-06 

63

Är den till Golf/jetta mk1?  ICQ/ab

64

Har haft dåligt med tid till denna tråd då jag har lagt mycket tid i garaget på en nykomling men det blir väl mer tid så småningom.   ICQ/ad

Mvh Återfall

65

nu är det dags

66

kunde inte hitta bilderna från utställningen, dom finns på nån extern hårdisk eller i nån dator som som ingen vet . . .
men – nytagna bilder, tack vare min grannes moderna telefon!

håll till godo.

Post's attachments

domkraft1.jpg, 46.6 kb, 640 x 390
domkraft1.jpg 46.6 kb, 233 downloads since 2014-08-16 

domkraft2.jpg, 52.68 kb, 525 x 640
domkraft2.jpg 52.68 kb, 232 downloads since 2014-08-16 

67

Junte skrev:

kunde inte hitta bilderna från utställningen, dom finns på nån extern hårdisk eller i nån dator som som ingen vet . . .
men – nytagna bilder, tack vare min grannes moderna telefon!

håll till godo.

Det var som attan SVART BÄLTE I DOMKRAFT  ICQ/ab
Tackar för bilderna!

Mvh Återfall

68

kanske svart bälte i . . . vinkelhakar o passare för olika snickeriarbeten?
en liten del i min samling semiantika verktyg av trä, ett av flera samlarområden . . .

Post's attachments

verktyg1.jpg, 36.5 kb, 640 x 398
verktyg1.jpg 36.5 kb, 227 downloads since 2014-08-16 

69

Vill inte kalla mej tvångssamlare, men har den sista månaden hittat dessa fantastiska saxar på loppisar.
Båda saxarna är svensktillverkade och med underbar skärpa, den stora väger nog närmare ett kilo.

så jag har bestämt mej att börja samla på gamla svenstillverkade saxar  ICQ/ag  ICQ/ag

Må väl ICQ/ab

Post's attachments

DSC02892.JPG, 174.29 kb, 640 x 480
DSC02892.JPG 174.29 kb, 225 downloads since 2014-08-16 

Typ 3 Fastback -73  Mattbrun
Typ 1 1303 S   -74  Guld
T3 Buss           -85  Ljusblå
Volvo Turbo     -92  Vinröd

70

jag vill inte heller kalla mig tvångssamlare, MEN . . .

71

Junte skrev:

kanske svart bälte i . . . vinkelhakar o passare för olika snickeriarbeten?
en liten del i min samling semiantika verktyg av trä, ett av flera samlarområden . . .

Fina verktyg dom verkar ha karisma

Mvh Återfall

72

Rustman of Fornåsa skrev:

Vill inte kalla mej tvångssamlare, men har den sista månaden hittat dessa fantastiska saxar på loppisar.
Båda saxarna är svensktillverkade och med underbar skärpa, den stora väger nog närmare ett kilo.

så jag har bestämt mej att börja samla på gamla svenstillverkade saxar  ICQ/ag  ICQ/ag

Må väl ICQ/ab

Den stora saxen liknar den jag köpte för några år sedan av en gubbe som jobbat på Cloetta hela sitt liv..skillnaden är dock att skären är medvetet slöa då man klippte kola med den i produktionen.. ICQ/ab Vad jag ska med den till...ja..det är där sjukdomen kommer in i bilden.. ICQ/ae

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

73

okey kul med samlande... men.. att använda grejerna ger mer glädje.. just sådana bruksförekål som saxar skall man använda i stället för billiga skit saxar som håller några månader.. sådana här e ju i princip oförstörbara och går att slipa om igen och igen...
Fram för bra skit ICQ/ad   som används!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

74

Ska lägga upp en bild ikväll på en ljussax  ICQ/ae

Mvh Återfall

75

. . . MEN . . . visst är det bra med användbara saker fast ibland blir det lite annat oxå . . .
som sagt, utan egentlig mening ibland, ibland med nåt lite udda i sikte. samlingar blir det.
snart mer bilder på lite verktyg. o kanske annat. om intresse finnes.