är det inte en konstig form på rutramen på den nedersta?! är långtifrån nån expert på cabbar men den ser ju nästan hemcabbad ut?
även tutgaller, cabben och kapslarna ser skumma ut. nån som kan förklara?
53 2011-02-09 09:21:06 Senaste redigerad av Bengt H (2011-02-09 09:21:38)
även tutgaller, cabben och kapslarna ser skumma ut. nån som kan förklara?
Tror det är den så kallade "Radcliff roadstern". Radcliff var en hög engelsk militär som var med o startade upp VW fabriken efter kriget. Han lät bygga denna cab ca -47 (baserad på en -46:a), den var dock dåligt förstärkt så karossen flexade mycke o vindrutan sprack flera gånger, hade också en dubbelförgasarmotor
jn skrev:även tutgaller, cabben och kapslarna ser skumma ut. nån som kan förklara?
Tror det är den så kallade "Radcliff roadstern". Radcliff var en hög engelsk militär som var med o startade upp VW fabriken efter kriget. Han lät bygga denna cab ca -47 (baserad på en -46:a), den var dock dåligt förstärkt så karossen flexade mycke o vindrutan sprack flera gånger, hade också en dubbelförgasarmotor
Tror du det :? Här är en bild på den s.k. Radcliffe Roadstern, hittad från http://www.german-pride.com/:
Själva begreppet 'roadster' brukar ju vanligen innebära 2-sistig öppen bil, utan sidorutor bakom dörrarna...
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Jag hittade lite mer bilder på sidan http://www.flat4.org/forum/viewtopic.p … mp;t=11520
1946 Landau
1946 Cabriolet (framifrån)
1946 Cabriolet (bakifrån)
Radcliffe Roadster
Motorutrymmet på Radcliffe Roadster
Mölndalsvägen, Göteborg ca 1955
Fan jag tycker att allt verkar varit så väldigt mycket bättre förr!
Nu tycker jag att det enda man ser ett välfärdssamhälle på dekis...
57 2011-02-09 10:33:18 Senaste redigerad av Johan W (2011-02-09 10:34:13)
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
den som nämns i slutet som radcliffe roadster har ju hebmuller liknande baklucka. det har ju inte bilen jag frågade om. är det ombyggt nån gång eller är det 2 olika bilar? aldrig hört om denna radcliffe roadster.
59 2011-02-09 12:13:47 Senaste redigerad av Johan W (2011-02-09 12:16:28)
den som nämns i slutet som radcliffe roadster har ju hebmuller liknande baklucka. det har ju inte bilen jag frågade om. är det ombyggt nån gång eller är det 2 olika bilar? aldrig hört om denna radcliffe roadster.
Enligt http://www.shorey.net/Auto/German/Volks … ltree.html så är det en prototype från -46 som heter VW Beetle Cabriolet Prototype
jn skrev:den som nämns i slutet som radcliffe roadster har ju hebmuller liknande baklucka. det har ju inte bilen jag frågade om. är det ombyggt nån gång eller är det 2 olika bilar? aldrig hört om denna radcliffe roadster.
Enligt http://www.shorey.net/Auto/German/Volks … ltree.html så är det en prototype från -46 som heter VW Beetle Cabriolet Prototype
Nej jag ger mig, det är nog inte Radcliffs roadster, cabben har ju sidorutor det har inte Radcliffs bil, intressant bil iaf.
Ghia är hårdrock
Nikki Sixx som grabb.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Vegagatan, Göteborg 1962
Slottsgatan, Göteborg ca 1965
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
lite kort från ett fotoalbum som tillhör tjejens farsa.
Helsingborg
Vällingby
Feskekôrka, Göteborg
Splitpickuperna samlades runt feskegöbbarna. Man kanske skulle börja sälja fesk så det dyker upp lite pickuper?
Södertälje 1965
Surfar av nån anledning runt Porsche traktorer just nu och snubblade över dessa fina servicebilar.
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Foto: SVEN-OLOF NORMAN
Skellefteå nov 1961
Trädgårdsgatan
Foto: HERBERT STENLUND
Hörnellgatan med ej byggda utvidgningen av Domus mot söder. Mitten av 1960-talet.
Torget Skellefteå
gengas
Foto: Emil Nilsson.
Tvärtjärn
Den har jag på min HD, funderar faktiskt på att göra ett liknande kort, fast 2011 eftersom tvärtjärn är grannbyn. Å husen står nog kvar
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden