precis som på bad camberg släpper dom in lätt modifierade bilar....
hoppas att barndoorpjojekten som varit på g ett tag blir klara till 2013 så svenskarna kan visa engelsmännen!! men det är ju 2 år kvar så.... gott om tid! med risk för att få äta upp det så jag ska åka bd till hessich och så pratar vi inte mer om den saken... det är tanken i alla fall!
Vad jag hört och förstått så kom alla sänkta och hårda bussar från England in
på träffen sist,nästan alla bussar som kommer från UK är väl låga med en hård
attityd.Får hoppas att det blir så 2013 också,annars blir det nog rätt buss tomt.
precis som på bad camberg släpper dom in lätt modifierade bilar....
hoppas att barndoorpjojekten som varit på g ett tag blir klara till 2013 så svenskarna kan visa engelsmännen!! men det är ju 2 år kvar så.... gott om tid! med risk för att få äta upp det så jag ska åka bd till hessich och så pratar vi inte mer om den saken... det är tanken i alla fall!
Vilken skepnad kommer din BD ut i,låg och hård eller OG? 
Hemma efter ca 400mil i 58-an med den stackars trimmade 34 hk motorn. Först till BBt sen vidare till Bad Camberg. Ett par sköna dagar med bad och sol innan aktiviteterna runt Bug In satte igång. Dyno Day hos Pat visade med eftertryck att scandinavier ligger långt före när det gäller att få ut hästar ur vw motorer. Bäst var Jonny Steiro som hade 201hk som bäst. Tvåa kom en Belgisk typ fyra på 2.5 l turbo med nya billettoppar gjorda i belgien med 183 kusar. Say no more ,say no more. Sen var det en drös 2.2-2.3 liters motorer med 48 IDA på ca 130-140hk.? Bug in var okey men inte mer. Dragracingen höll rätt låg klass. Mest tider runt 13.5-14.5 med IDA försedda motorer på 2-2,5l. Ser med tillförsikt fram emot SCC och en gemytligare mindre träff med bättre bilar. Godnatt!
masen skrev:precis som på bad camberg släpper dom in lätt modifierade bilar....
inte ockelbolåg men definetivt inte orginal! användarvänlig!!!och låg!.... äsch det är ingen ide å säga nått , kanske man har fått en släng av termos inna det är klart... troligen inte !
Fidde skrev:masen skrev:precis som på bad camberg släpper dom in lätt modifierade bilar....
inte ockelbolåg men definetivt inte orginal! användarvänlig!!!och låg!.... äsch det är ingen ide å säga nått , kanske man har fått en släng av termos inna det är klart... troligen inte !
Du ligger risigt till!
För du ska på termoskurs snart....... 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
ska till persåkers onsdagsträff i åkerstyckebruk i morrn...kanske jag och min termos ska ta ett snabbstopp i sala för att studera kursplanen?
Fidde skrev:masen skrev:precis som på bad camberg släpper dom in lätt modifierade bilar....
Den här tycker jag såg bra ut,lite hög kanske,men dom ska ju vara användarvänlig som du säger.
Sprintstar passade också bra på den bilen,och den kom in på Camberg.
nja den stod utanför ... men sen skiter man i om man kommer in på BC det är ju lika kul att knalla runt utanför å titta! hessich är ju träffen no 1 enligt mig och där bjuder campingen lika mycket intryck som träffen i sig...saknar og lådan i min buss så planen nu är ju helt enkelt att köra med 67a låda med långa axlar...5/130 och nått roligt alternativ på det kanske k70 fälgarna jag kom över...
HO - är en riktigt bra träff. Siktar stenhårt på den till 2013. Åker familjen med blir det Split. Är dom hemma blir det BD. Undrar om det inte var en fotbollscup den helgen det året 
............................................................................................
Kommer att hållas 21-23 juni!! och ja det är midsommarhelgen
![]()
![]()
......
......det blir hårda förhandlingar i det Holménska hemmet
![]()
Förhandlingarna börjar nå den kritiska maxpunkten.....registreringen har öppnat!!
GILLA!!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Ser ju ut som att även jag kan komma in med min bil. Har de släppt in typ1 fram till -60 innan?
Det verkar ju som att det är mera specialbilar och andra extrema fall, tvivlar på att du kommer in med din bil, då dom ju har (om jag fattat saken rätt) krav på original (tex motor och sänkning) men framförallt verkar dom ju HATA ratlook.
Anmäl dig mannen! Då syns vi där!
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Vart drar de gränsen vid ratlook? Rena rama ratlookers som min -58 bubbla, eller sliten og-lack med rost och skogsvrak? Skulle min splitpanel komma in om den kom i den skepnad den har idag fast fullt fungerande? Det är ju ett skogsvrak.
41 2012-03-20 00:33:54 Senaste redigerad av Demian (2012-03-20 00:36:37)
Jag tror inte att det är lika hårt på Hessisch med sänkta och patinerade bilar. Det står tex inte på hemsidan, såvitt som jag kan se, att dom inte släpper in sänkta bilar. Det står ju översatt, "snälla, inga Ratlooks" och det är ju ett vitt begrepp. Hade det varit förbjudet så, borde det ha stått mer uttryckligen.
Hade det varit Bad Camberg fasoner, så hade man ju behövt skicka in kort på bilen.
Men det som är bra med Hessisch är att alla släpps in på campingen, och att man inte behöver anmäla sig för den.
Att anmäla sig till Hessisch innebär ju bara att man får vara med på middagen och att man garanterat får köra in bilen i staden. Det känns ju inte så viktigt.
Jag pratade med en kille som är med och arrangerar Hessisch, och han sa att dom släpper in bilar även fast man inte är anmäld. Dom har satt 500st officiellt som tak, mer för att lugna stadsborna. Men det var förra gången. Det kan ju vara ändrat tills i år.
Anmäld
får hoppas att man får ordning på utresetillståndet till dess
Det är en träff för original eller tidsenligt modifierade bilar men en o annan som inte platsar där slinker in ändå
. Råttiga originalbilar kommer in men inte om dom är sänkta.
Bengt, vad av alla siffror ska man använda när man ska betala? Jag fattade inte riktigt. Har iallafall anmält min zwitter,swittern. Om allt stämmer blir det 1300 porsche, abromsar och hjul. Den är ju sliten, men blir inte våldsänkt eller så, och jag räknar med att den kommer in. Abarth avgas original blir det också. Micke, vet inte om din buss skulle uppskattas... Inget ont, men jag tror du bör parkera utanför och kolla istället. Jag hade problem med min 65 på b-c ifjol, för dom accepterar bara bd, men när jag visade basen för träffen kylagget, då gick det bra 
Tel 07noll357185ett
Jag fick inte heller betalningen att fungera
försökte göra överföring till deras IBAN nummer men det var något fel med det....får prova igen om några dagar.
Det smidigaste på utlandsbetalning inom EU brukar vara en överföring via BIC o IBAN.
Jeg fikk heller ikke betalt via bank, så jeg betalte via PayPal. Det gikk bra.
Er mange dansker (og nordmenn) som allerede har meldt seg på, synes dere svensker var dårlig representert i BC i fjor...
Det er bare å glede seg!

Jag har en teori om det här med om vilka som släpps in.
Det hela tror jag handlar om att det finns en stor generation äldre vw entusiaster i Tyskland som inte har hängt med i utveckligen. De fasas över icke originala bilar. Lite som att Vwhk på 80-talet gick ut och ville att medlemmarna skulle bojkotta Bugrun.
De inser inte att många uppskattar patinerade bilar och att en original patinerad bil kan vara mer värd än en dåligt renoverad bil. Och på Bad Camberg 2007 fick dom nog. Det stals ju bla baklysen från bilarna och då var det väl den yngre "ratlook" generationen som fick skulden. Jag fick känslan av att det var lite som konflikten mellan vattenskadat och luftkylt på Bugrun.
Lotterman är ju av den äldre generationen och fick nog, och 2011 släpptes det bara in "fina" original bilar på Bad Camberg. Men var tvungen att skicka in kort på bilen, så den kunde bedömas före hurvida den skulle släppas in. Men det verkar ändå vara skillnad på bilar och bilar. Mark Merz släpptes ju naturligtvis in med sin patinerade 50:a.
Det inte Lotterman och co tänkte på var att det inte finns nån direkt klyfta mellan originalfolket och dom övriga i resten av Europa. Folk åker sida vid sida till träffarna i de övriga länderna. Men det var ju ganska lite utländska bilar på Bad Camberg 2011 och det beror nog på det. Om man annars är ett stort gäng som åker, men hälften kommer inte in, så skiter man i att åka överhuvudtaget. Många av oss svenskar som var på Bad Camberg var väl inte direkt imponerade och jag tror att BC har tappat en del i anseende. Men det är dom kanske nöjd med. Träffen har ju haft problem med att få plats i den lilla parken och jag tror inte arrangörernas målsättning har varit att bli större.
Hessisch däremot är lite större och Christian Grundmann och många av arrangörerna är yngre och accepterar utvecklingen. Men för att tillmötesgå den äldre generationen så har dom skrivit "No ratlook, please" på hemsidan.
Men det säger sig självt att förmodligen alla som anmält sig kommer in. Det går ju inte att diskutera bil för bil om den är en ratlook eller ej vid entrén. Dom som jobbar orkar nog inte ta nått sånt. Det kan ju inte vara lätt att vara volontär och stå vid insläppet och tex neka nån som förbetalt en massa pengar åkt typ 100mil för att komma in på träffen. Då måste det nog vara klarare regler. Ratlook är ju inget självklart begrepp.
Om man nu ser till vilka barndoors som kom in 2009 och att en del av dom redan är anmäld till 2013, så skulle jag bli mycket förvånad om dom inte kommer in. Det var ju samma regler då.

Anmäld
info
det finns bara 72 plats kvar .......
http://www.uraltkaefer.de/e_unterkunft.html
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK
8 svenskar anmälda såg jag, men dåligt med bussar
skynda skynda
kom ju från rätt käft! 
Och till sommaren ska jag åka vwbuss
Det är säkert 
Så var vi äntligen inne på rätt år.
Känner mig laddad redan nu
63 splitbuss 74 bay/porsche dh
Vi är ett gäng båtflyktingar som planerar att ta oss ner med några bilar. Hur är planen för er andra som skall ner. Finns det några organiserade karavaner. Vi hakar gärna på något annat gäng om det går för sig.