26

jj64 skrev:

Idag var det skönt väder så jag passade på att slipa ner ena dörren.
Gött att slippa damma ner i garaget för rejält med färg sitter det på den då någon har roat sig med att pensla bilen.....

Denna sida var det bara något enstaka hål i så den blev klar fort, men den andra var rejält rostig i nederkant så den måste svetsas färdigt först.

Denna tråd kommer att bli väldigt kul att följa. Och grattis till en Sjysst bil "pickup".
Jag har även en fråga, vad är det för modell på Ryobin du anväder? Är du nöjd?  Jag har nämnligen tittat på en sån men inte handlat än.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

27

J.Schill skrev:
jj64 skrev:

Idag var det skönt väder så jag passade på att slipa ner ena dörren.
Gött att slippa damma ner i garaget för rejält med färg sitter det på den då någon har roat sig med att pensla bilen.....

Denna sida var det bara något enstaka hål i så den blev klar fort, men den andra var rejält rostig i nederkant så den måste svetsas färdigt först.

Denna tråd kommer att bli väldigt kul att följa. Och grattis till en Sjysst bil "pickup".
Jag har även en fråga, vad är det för modell på Ryobin du anväder? Är du nöjd?  Jag har nämnligen tittat på en sån men inte handlat än.

Oj har inte läst tråden på ett tag så jag har missat din fråga.
Jag har inte en aning vad det är för en modelll men den fungerar kanon, tror att dom är likvärdiga dom flesta excenterslipar.
Spelar nog ingen roll vilken man köper så länge det inte är "för" billigt.

Jan Jacobsson Borås

28

Fortsatte slipandet av bakluckan idag. men det var en hel del ytrost på den så det blev att blästra och slipa.
oj oj det tog en stor del av dagen , framsidan gick fort men baksidan var rejält besvärlig men nu är den klar för lack  ICQ/af

Post's attachments

002.JPG, 385.02 kb, 1134 x 850
002.JPG 385.02 kb, 199 downloads since 2011-07-23 

003.JPG, 435.07 kb, 1134 x 850
003.JPG 435.07 kb, 174 downloads since 2011-07-23 

Jan Jacobsson Borås

29

Bra jobbat Janne!

Alte Liebe rostet nicht!

30

Det blir en fin PU-truck, det är jag helt säker på!  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

31

Har inte hänt så jättemycket i garaget men lite delar börjar trilla in så snart så kan man börja montera tillbaka saker!!

Kan snart montera framvagnen som är iordninggjord av franke skall bara få mina spindlar flippade först.
Runt växellådan är det klart med rosten och det är lackat och underedsbehandlat så den är "bara" att sätta i när den kommer hem om ett par veckor.

Pratade med Classic VW nu på morgonen och jag tror att all plåt jag behöver är på ingång under nästa vecka ICQ/ab
Fälgar är bestämt och men färg på inredning och bil har jag inte kunnat bestämma mig för än. (jobbigt) förslag?

Så nu kan hösten/vintern komma för jag är beredd  ICQ/ag

Har inte fotat nåt vidare men ska se under helgen om det kan bli nåt.

Hade en bild som säger allt om statusen....

Post's attachments

skrot.jpg, 158.36 kb, 850 x 567
skrot.jpg 158.36 kb, 161 downloads since 2011-09-02 

Jan Jacobsson Borås

32

Oj ,den här tråden har jag nog missat..kul projekt!Häng i med rostlagningen,det kommer att kännas bra när det blir klart om
du gjort som DU vill ha det! ICQ/ab Kommer att följa detta med spänning...

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

33

Angående färgval så beror det väl lite på stuket.Fälgarna påverkar väl lite det valet också.Förstår om du kanske inte vill avslöja fälgval men blir det t.ex kromade eller lackade?

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/f27ea45408ec0cc06afa5d9919119756.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

34

jag var nog lite otydlig med färgvalet, antingen blir det originalfärg eller en Vw-färg som fanns det året.

Så här såg den ut för ett antal år sen.

Post's attachments

2002 07 28 _10.JPG, 393.81 kb,  x
2002 07 28 _10.JPG 393.81 kb, 2 downloads since 2011-09-02 

Jan Jacobsson Borås

35

http://i207.photobucket.com/albums/bb30 … 710b93.jpg

Denna har ju lite fränt stuk ICQ/ab

36

jj64 skrev:

jag var nog lite otydlig med färgvalet, antingen blir det originalfärg eller en Vw-färg som fanns det året.

Hmm....när jag ser kortet på hur den såg ut en gång i tiden börjar jag fundera på om du vet om denna pickup har varit i ägo hos  en kille som var ute och sålde vw delar på veteranbils marknader? Vart nämligen erbjuden att köpa exakt en sån här nån gång 2002-2005 skulle jag tro!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

37 Senaste redigerad av nizekustoms (2011-09-03 07:43:31)

Berg skrev:
jj64 skrev:

Hmm....när jag ser kortet på hur den såg ut en gång i tiden börjar jag fundera på om du vet om denna pickup har varit i ägo hos  en kille som var ute och sålde vw delar på veteranbils marknader? Vart nämligen erbjuden att köpa exakt en sån här nån gång 2002-2005 skulle jag tro!

Det stämmer bra det. Det var dock jag som köpte pickupen och började med att plocka ned den och blästra den. Då var den penselmålad med tjock oljefärg. Original hade den Lichtgrau kulör med "molnvita" stötfångare. L345 heter kulören har jag för mig

Så här ser den kulören ut:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/809196.jpg

Alte Liebe rostet nicht!

38

Hmmm den färgen var ju inte så dum.......

Hittade en bild till!!

Post's attachments

Skärmklipp vw pickup -60.JPG, 42.84 kb, 411 x 309
Skärmklipp vw pickup -60.JPG 42.84 kb, 211 downloads since 2011-09-03 

Jan Jacobsson Borås

39

Tja Janne! Är Moes Tavern-pickisen också i lichtgrau? Bilden i inlägg 37 ser aningen lila ut. (?)
Du har inte funderingar på 2-färgslack? Lågt kapell är i alla fall fränt tycker jag...  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

40

jj64 skrev:

Förlängningen på A-stolpen skall väl ligga i linje med nederkanten på frontplåten??

http://img197.imageshack.us/img197/7489/007gs.jpg

Har du fått till stolpen?

Det kan vara värt att dubbelkolla. Jag har bytt nederdelen av A-stolpen och då har jag lagt snittet lika som på bilden. Dvs alldeles under gångjärnet, där A-stolpen blir bredare. Du borde ta måttet på ekonomibiten och se om den är tillräckligt lång. Det kan ju också vara så att frontbalken sitter för långt ner.

41

Robert K skrev:

Tja Janne! Är Moes Tavern-pickisen också i lichtgrau? Bilden i inlägg 37 ser aningen lila ut. (?)
Du har inte funderingar på 2-färgslack? Lågt kapell är i alla fall fränt tycker jag...  ICQ/ab

Tjena Robban!! ja Moes ska vara lichgrau och lågt kapell är fräckt.
Tvåfärgslack är uteslutet.

Jan Jacobsson Borås

42

Demian skrev:
jj64 skrev:

Förlängningen på A-stolpen skall väl ligga i linje med nederkanten på frontplåten??

http://img197.imageshack.us/img197/7489/007gs.jpg

Har du fått till stolpen?

Det kan vara värt att dubbelkolla. Jag har bytt nederdelen av A-stolpen och då har jag lagt snittet lika som på bilden. Dvs alldeles under gångjärnet, där A-stolpen blir bredare. Du borde ta måttet på ekonomibiten och se om den är tillräckligt lång. Det kan ju också vara så att frontbalken sitter för långt ner.

Hej Demian tack för din input.
Problemet för mig är att jag har inga originalbitar kvar som jag kan jämföra med.......
Men Frontbalken kan ju bara sättas på ett sätt så antagligen så blir jag tvungen att svetsa i en bit mellan A.stolpen och den nya plåtbiten

Jag har inte börjat med fronten än men ska köra igång med det om någon vecka så det blir att mäta och dubbelkolla.

Jan Jacobsson Borås

43

Här är en till bild på Moes Tavern-pickisen. Det är en vän till mig som äger den.

Post's attachments

PICT2321.JPG, 420.8 kb, 1600 x 1200
PICT2321.JPG 420.8 kb, 193 downloads since 2011-09-04 

Typ1 55, Typ1 56 soltak

44

gurgus skrev:

Här är en till bild på Moes Tavern-pickisen. Det är en vän till mig som äger den.

Tack !! ja det är ett skönt stuk på den......

Jan Jacobsson Borås

45

Hur går det med denna pickupen då?

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

46

Det har gått lite trögt för jag väntar fortfarande på vissa plåtbitar som jag måste ha för att kunna fortsätta men dom ska komma om några veckor förhoppningsvis.
Men sänkt framvagn och bubblalåda är snart på plats iallafall.

Skickar med en bild som visar statusen  Default/yikes men snart så vänder det så jag kan börja montera tillbaka saker......

Post's attachments

001.JPG, 238.64 kb, 1000 x 750
001.JPG 238.64 kb, 184 downloads since 2011-10-07 

Jan Jacobsson Borås

47

Här händer det inte mycket nuförtiden men fick mina fälgar idag som köptes i Usa i oktober  ICQ/ag
Får försöka slutföra mitt andra projekt så jag kan ta tag i denna igen......

http://img195.imageshack.us/img195/3240/115spa.jpg

Jan Jacobsson Borås

48

jj64 skrev:

Här händer det inte mycket nuförtiden men fick mina fälgar idag som köptes i Usa i oktober  ICQ/ag
Får försöka slutföra mitt andra projekt så jag kan ta tag i denna igen......

http://img195.imageshack.us/img195/3240/115spa.jpg

Mycket läckra.

Vad heter modellen?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

49

Dom heter BTR och är egentligen bara till för offroad bilar. Säljs bland annat av CB
Bland dom coolaste fälgar man kan ha på en bil

Nytt mob nr...

50

Dom är rätt lika dessa

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|