Om du känner att tiden inte riktigt räcker till så kan jag ta på mig att testköra motorn för dig 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splitpanel á la militär
Om du känner att tiden inte riktigt räcker till så kan jag ta på mig att testköra motorn för dig 
Du är ju helt tokig - underbart !
ÄNTLIGEN en som fattar min mentala status! Hehe...
NÄÄÄÄ... Motorn blir troligen inte helt färdig förrän resten börjar bli klart...
Behöver ju en hel puffra så jag kommer till besiktningen!
BTW - jag är nog inte känd för att bli klar med grejerna nån gång! Så den där puffran har jag snickrat på sen 1990...
Får väl se om mitt "nya" liv ger nån effekt på det hela! Det känns så iaf...
Det är en helt annan skillnad nu mot aldrig...
Think Outside The Boxer... 
Sisådär... Lite till...
Filat till plåtskrotet till Alfa-framvagnen och punktat ihop lite...
Riggade upp lite skenor att mäta mot! Stämmer klockrent...

Lite mer plåt upplagt för skärning, så man får kuggstången från T3 på plats!
Man lär ju dra rören för styrservot! Fräänt... Speciellt med 8 gr. castervinkel...

Fick även hem del 1 av 3 till höj- o sänksatsen av framvagn...
Balken som håller torsionsstavarna... Heavy Spéziale...
Ungefääär där hamnar den med de längsgående torsionsstavarna...
Fick lite i helgen hjälp att rensa en del yttre grejer från ett par vxl-lådor...
Konvertering till hydraulisk koppling pågår på 091:an där "Lillpuffran" ska hänga...
Sen brutal sanering av låda...!

Über unt Aus...
Spännande.. 

Småskit, men nyskurna fästen till kuggstången landade idag!
Snubben som skär var ledig igår, så man fick vänta ända till idag! Skickade ju filerna i Söndags, juh...
Färdigskuret med hål och urtag för dränering...
5 mm plåt kanske är über, men hellre det än inte... Vill inte gärna ha svaj i styrningen precis och hållfasthetsberäkningar står vi över!
Lite spår med kapskivan, så....
... kan man göra skarpa bockar i skruvstycken även på 5 mm-plåt...
Bara att lägga en svets på utsidan, i spåret, så är man iland...
Ska man göra triangelförstärkningar och låter skära ut plåten - varför inte ha lite kul...
Vem fan har inte sett en trekant förut! Dags för lite runda former...

Tja alla skulle ha en tam vatten eller laserskärare i bekantskaps kretsen.. 
Det är listpris rakt över disk med kvitto... Men om man värderar tid och slutresultat, så är det inget snack!
Jag mejlar ju färdiga filer och det är nog där man annars trillar på dom höga kostnaderna...
Slantade en 5-hundring för två plåtar av varje ovan plus fyra små plåtkilar till grabbens Barndoor...
Jag menade inte att du skulle få jobbet gratis.. men det är ju helt klart smidigt när man har en etablerad kontakt.. sedan att du kan göra filerna, gör ju hela processen snabbare..
Ja, kontakter skapar man och sen får man vårda dom! På rätt sätt... 
Letade rätt på det här företaget för någon månad sen och det blev en bra kontakt!
Det gäller ju att det är bra människor som jobbar med grejerna och inte nån dj-vla surgubbe...
Dom här grejerna är vattenskurna... Något sämre toleranser än laserskuret, men fullt okej för ändamålet!
Fördelen med vattenskärning är att man kan skära icke metalliska material! Gummi, polyuretan, packningsmaterial etc...
Sen får man ha lite fantasi oxå... 
Hehe... Delarna ihopsvetsade var för sig, inmätt och punktat inför slutliga TIG-svängen...
Tror dom tänkte på att en kuggstång och Alfa-framvagn skulle kunna sitta där, när dom konstruerade Typ 2...
Tja nu blev jag farligt sugen, att kopiera ditt koncept... 
Tja nu blev jag farligt sugen, att kopiera ditt koncept...
Jag kan ju sälja vattenskurna plåtbitar och en "How 2 Do"-beskrivning sen!
Ja, jag tycker väl själv att bitarna passar in klockrent, även om man fått fnula och modda lite...
Lite kul är det, eftersom man inte sett nån köra Alfa Romeo-framvagn i VW Typ 2 förut!
Alfan bär ju iaf en V6:a ovanpå och dom är väl inte direkt kända för dålig väghållning...
Ska bli DJÄ-LIGT intressant att se hur den beter sig sen! 
Nice... tänker på en kommentar som Sfro hade angående "red9" framvagnen där är det en liggande plåt som förbinder undersidan av framvagnen dom ansåg inte att det var tillräckligt stark förbindelse av rambalkarna jämfört med originalets dubbla rör som knyter ihop.... så ja jag är en tjatig jäkel, hävdar att ett kryss eller en ram mellan dom nedre infästningarna är vettigt att ha.. kollar man i en Alfa så är ju rambalkarna ihopknutna.. framför och bakom oljetråget...+ att dom nedre infästningarna går genom en rambalk igenom (suck) lättmetall distanser (bultarna brukar ärga fast).....
sedan om bussen eller Alfan är tyngre fram???????
Du kanske tycker jag är en gnällig jäkel men det bjuder jag på
Annars JA det ser förbannat bra ut.
.. och som innan, funderar på vad göra med mina porsche grejer... jag ha ju Alfa skrot liggande hemma...
Dom övre infästningarna är ju förstås intressanta hur göra... 
Edit.
Och givetvis glatt påskägg på er med...
.
Hörru, tjatis...
Jag hade glömt bort att du påpekade det förut, så ett rör till och ett kryss kanske vore att tänka på!
Konstruktiv kritik är gött, så ursäkta dig inte!
Det blir ju iofs en triangelförstärkning vid rörändarna, men jag ska fnula på det! 
Tjolahopp...
Tidigare bild var ju lite påskporr á la torris... Nu är GRUNKEN färdigsvetsad...!!! 
Efter moget övervägande, så bestämdes att jag behåller min konstruktion! Går att förstärka mer sen om det behövs, Michael...
SÅ - Låt oss presentera The GRUNK
Ingen större åverkan på chassit, så det GÅR att skruva dit originales... WHY should I...???
Bandyklubbssnibbarna måste slajdas runt utviket på balkarna! Xtra säkerhet om man glömde skruva fast den!

Schåååja... Ba o schkruva dit... Ja, för färdigställande av allt innan lack iaf...
Och att hitta lagom långa M12x1,5 verkar inte skitlätt... Ska dra skruvarna utifrån och dra fast GRUNKEN på insidan med muttrar!
Varför? Jo, de svetsade gänghylsorna i ramen är gjorda för att hålla kraft utifrån...
Hmmm... Lite finslipning med Dremmeln, så kan jag nog få lite mer vinkel på spindellederna!
Inget att rekommendera, men med fina, Lena Handén så kan man nog hämta några grader utan problem... styvt...
Tack för idag, slut för idag... 
Hur långa bultar behövs?? 
Kan mäta imorgon... Runt 80mm, men jag återkommer med exakt...
M12x1,5 L=65mm eftersökes... 12-15 st... Helst sexkantskalle, men vadsomhelst är bättre än ingenting...
Muttrar oxå! Lika många...
Har, som sagt, sökt men icke funnit... På svenska: Jag hittar fan inga...
Goa tips mottages med största tacksamhet! Längre gör inget....
https://www.boltdepot.com/Product-Detai … oduct=6340
Eller, bäverslakt på skroten.
http://www.ebay.com/itm/BMW-Hex-Bolt-Wa … 1686wt_938
Här lär det finnas.
http://www.sifvert-skruv.se/sv/
Kolla med Bultjätten i Solna. 08-279940 Dom har lösvikt och bra sortiment.
gängstigning 1,5, är det vanlig m-gänga som används i industri mm? isåfall kan jag nog ordna via jobbet åt dig? alltså om det är standardgänga?
Boxerville » Projekt » Splitpanel á la militär
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.