Datasnickerier och uppmätningar under pågående, så lite brist på IRL-bilder är det...
Blir liksom "tvungen" att byta framvagn då jag siktar på både väghållning och lågt...
Efter mycket research på skroten och Gåågglande hamnade valet på en Alfa Romeo GTV-framvagn med längsgående torsionsstavar...
Blir förresten ca. 20.000:- billigare och lite mer jobb än att köpa en ful, engelsk Red9Design-framvagn...

Då jag siktar på en del "rakt på"-körning, sätter jag camber på 0° och caster på 8°...
Övriga trix för att få till det är t.ex. att
• Skifta spindlarna så att styrarmen hamnar framåt, så kommer styrstagen vackert ut via urtaget för originalframvagnen...
Fördelen blir dessutom att man får mer Toe-in vid nerfjädring! Har råkat ut för Toe-out en gång för mycket... Höll på att gå djävligt illa i 160 knyck...
• Vända på övre spindelleden för en lämplig cambervinkel...
• Montera övre bärarmarna liiite längre ut än Alfa-mått, av samma anledning PLUS att chassit på bussen ville så!
715mm (Alfa) >> 740mm (yttermått på balkarna) ger hela 12,5 mm/sida, vilket påverkar rätt mycket och blir peeerfect...
• Skifta övre bärarmarna för att få snedstagen bakåt, där dom får plats...


Stuket blir väl si som såhär när det är dags då...

Übher unt Aus...