Har du målat om den?
Har du målat om den?
Kan man nästan tro 
Avfettning, högtryck, avfettning, svamp, Lahega 10 supercut polering.
4 timmar senare är ena sidan klar..
Kör inget finare medel än så tillsvidare, vill ha den liiite matt i lacken 
Gillar du inte att någon annan kanske vet mer än du, Gråsparven?
Jag bidrog med info, och svarade bara nej på ditt påstående. Bilen har ju också hatthylla, o det är inte brukligt att lägga hatten på benknäckaren.
Gillar du inte att någon annan kanske vet mer än du, Gråsparven?
Jag bidrog med info, och svarade bara nej på ditt påstående. Bilen har ju också hatthylla, o det är inte brukligt att lägga hatten på benknäckaren.
Jag vet långt ifrån allt, är inte i närheten så påläst som dig men möjligtvis är jag något ödmjukare.
Kul att du gillar bilen 
Vilken underbar bil med så mycket tidstypiska tillbehör, kul att du behåller den i det skicket. Helt rätt 
Grattis! Vilken kärra! Där har vi nog backspeglarna som nämnts i en annan tråd. Det funderades hur de skall monteras. Hittar inte tråden 
Ahh ok, har nog sett den tråden. Kan fota infästningen imorgon 
Tidigare ägare måste gillat knappar och reglage
Blir spännande att testa vad alla knappar utöver de vanliga har för funktion. Belysning, choke, torkare, spolarpump och ciggtändare är givna men resten..
Någon som vet vad denna är till, ser lite hemmapulat ut men den blå kartongen stämmer exakt i färg. Ligger under baksätet.
I övrigt så har inredningen åkt ur och tvättats (bilden på stolen är innan tvätt) Bara lite ytrost på plattan 
Jag saknar dörrpanelerna så om någon sitter på två blå så köper jag! Även ryggen till förarstolen och löst tyg.
snyggt Fahlke !
kan du inte ta en lös trumma och skruva dit bultarna och se på baksidan hur mkt dom går in i trumman ?
inget nytt med OK - karossen ? 
Blir bra det här..gillar verkligen instrumentbrädan.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag köpte nya bultar på biltema! De har med kulformad skalle som BTR fälgarna ska ha. Va lite för långa så man får kapa dom ~12mm har jag för mig.
40 2014-05-30 19:55:03 Senaste redigerad av Fahlke (2014-05-30 20:10:50)
snyggt Fahlke !
![]()
kan du inte ta en lös trumma och skruva dit bultarna och se på baksidan hur mkt dom går in i trumman ?
![]()
inget nytt med OK - karossen ?
Ok karossen fungerar som trädgårdsprydnad, det va en kille som skulle köpa den men saker kom emellan.
Sjukt trevlig vagn!
Sjukt trevlig vagn!
Tackar 
Fick bli en liten provtur idag med 
Kvar innan besiktning är elen då bilen har nån variant av halvljusautomatik som inte funkar som den ska..
Den är riktigt frän 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Himmelservice har blau pünktchen 
http://www.himmelservice.de/english/polstermuster8.htm
47 2014-06-04 14:13:06 Senaste redigerad av Fahlke (2014-06-04 14:14:18)
Omtumlande dag idag.. Meningen var att bilen skulle besiktigas idag, sen sänkas och packas för BugRun men fick reda på igår att jag ska åka på jobb imorgon
Jaja det blev i alla fall dags för besiktning och allt var fixat igår kväll, kommer ut i garaget i morse och det luktar bensin! Det visar sig att bensinkranen har läckt så det var bara att tömma tanken och riva kranen, nya packningar och ihop igen!
Så typ en minut innan bokad tid var vi på plats, medan jag står på parkeringen och efterjusterar handbromsen så ser jag att tutan ligger på golvet i bilen.. Fan, den glömde jag montera igår kväll!
Får väl vara rätt nöjd med resultatet ändå
(senast i trafik 1978)
Hittade den perfekta lösningen ifall man får punktering längs vägen en varm sommardag och inte har domkraften med sig
Äh den tar jag nu för att fira! Ha en skön VW helg ni som kommer iväg 
Grattis!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Tråkigt att du inte får till det i år, hoppas man får se dig en annan gång denna sommar iaf
Grymt jobbat med bilen, även om det svider med tutan haha