Kör du utan stötisar sen?
Nej, det är bara det att jag hinner nog inte med att bygga klart fästena innan besiktningen.
Sen ska dom på! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Typ1 -68, nybörjarprojektet
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kör du utan stötisar sen?
Nej, det är bara det att jag hinner nog inte med att bygga klart fästena innan besiktningen.
Sen ska dom på! 
Filtermonteringen ser exemplarisk ut.
Filtret slipper värmen i motorrummet och trycket från pumpen o risken för motorbrand är ju betydligt mindre nu, bra jobbat 
Snyggt!
Johan
Då håller vi tummarna på lördag så kanske vi får se den i Lerdala den 17maj
?
Ser riktigt bra ut! Kämpa på 
Helt klart imponerande! Mycket bra 
Tack för all berömm och lyckönskningar!
Det stärker en när det inte blev som det var tänkt natt till lördag.
Tyvärr blev det aldrig någon besiktning p.g.a att vi inte fick i rutorna. Hur vi än försökte så gick inte rutorna i med de gummilister jag köpt från "Wolfsbürg West", dom var alldeles för tjocka och hårda så det fanns inte en chans att dom gick i rutramarna. 
Imorn ska jag se om jag kan få tag på bra mjuka gummilister från t.ex Dalhems. Någon som har handlat rutgummilister från dom och vet att dom funkar?
Besiktningen är ombokad till precis innan Fanfest, så nu är det bara att ta nya tag och se till att den blir klar tills dess istället!
Tyvärr blir det ju inget Lerdala då Kjellgren som det fanns en liten tanke att besöka..
Tack för all berömm och lyckönskningar!
![]()
Tyvärr blev det aldrig någon besiktning p.g.a att vi inte fick i rutorna. Hur vi än försökte så gick inte rutorna i med de gummilister jag köpt från "Wolfsbürg West", dom var alldeles för tjocka och hårda så det fanns inte en chans att dom gick i rutramarna.
Imorn ska jag se om jag kan få tag på bra mjuka gummilister från t.ex Dalhems. Någon som har handlat rutgummilister från dom och vet att dom funkar?
Besiktningen är ombokad till precis innan Fanfest, så nu är det bara att ta nya tag och se till att den blir klar tills dess istället!
Tyvärr blir det ju inget Lerdala då Kjellgren som det fanns en liten tanke att besöka..
Det låter ju helt otroligt att det inte skulle gå att få i rutorna? Wolfsburg West gör bra rutlister. Är det originalrutor du har till bilen? Annars kan ett fel vara att det är för tjockt glas eller att de är för stora. Hur gör ni när ni försöker sätta i rutorna?
Okej, va tråkigt! Du får väl kolla förbi i Lerdala med bruksbilen. Men som Nico skrev så brukar WW göra bra grejer och det kan vara lite struligt att få i rutorna. Är i Floby i morgon kväll/eftermiddag om du behöver några tips om rutmonteringen 
Black Lake Customs skrev:Tack för all berömm och lyckönskningar!
![]()
Tyvärr blir det ju inget Lerdala då Kjellgren som det fanns en liten tanke att besöka..Det låter ju helt otroligt att det inte skulle gå att få i rutorna? Wolfsburg West gör bra rutlister. Är det originalrutor du har till bilen? Annars kan ett fel vara att det är för tjockt glas eller att de är för stora. Hur gör ni när ni försöker sätta i rutorna?
Ja det låter helt otroligt, men tyvärr verkade inte dessa lister funka.
Nu får man lägga detta bakom sig och hoppas på de andra listerna från WCM som förmodligen kommer idag kommer passa.
Okej, va tråkigt! Du får väl kolla förbi i Lerdala med bruksbilen. Men som Nico skrev så brukar WW göra bra grejer och det kan vara lite struligt att få i rutorna. Är i Floby i morgon kväll/eftermiddag om du behöver några tips om rutmonteringen
Ja det får väl bli att komma förbi en sväng i bruksbilen
Tack för erbjudandet! Men det blir nog inte isättning förren tidigast till helgen, samt att jag jobbar eftermiddag denna vecka.
Men sitter listen i redan?? Ska man inte sätta i den efteråt??

Men sitter listen i redan?? Ska man inte sätta i den efteråt??
Nej den skall i innan man sätter i rutorna i bilen, efteråt får du aldrig i listen.
Det brukar bygga en hel del speciellt innan man fått dän snöret men det kan va olika lister iof dom som finns på classicvw går lätt att lägga in själv men man får pressa ner den en hel del i nedre hörnen och ta en 1/4 i taget 
https://www.youtube.com/watch?v=tGMd0CrEQig

Det är den filmen jag grundligt har studerat 
Använd däckfett, hämta en klick hos din lokala däckmontör.
Smörj hela listen även där tråden/snöret/kabeln (eller vad du använder) ligger.
Med vänlig hälsning, Glasmästarn...
Använd däckfett, hämta en klick hos din lokala däckmontör.
Smörj hela listen även där tråden/snöret/kabeln (eller vad du använder) ligger.Med vänlig hälsning, Glasmästarn...
Tack för tipset! 
Ett annat viktigt tips jag fick var att aldrig sluta med snöret i ett hörn. Då kan glaset spricka.
Hoppas det ordnar sig...
Nu kan jag låta meddela att vi fick dit både gummi och kromlist ikväll, så gött! Listerna från WCM var rena drömmen i jämförelse, mjuka och goa.
Imorgon kommer en bekant som har erfarenhet vad gäller isättning av rutor, skönt att få hjälp ifall man skulle kört fast.
Så imorn kan det bli dags att släppa ner och köra ut för första provturen! 
Härligt 
Nu har det hänt en del sen sist.
Här var det dags att montera stötdämpare och nummerplåt inför besiktning.
Här är mina modifierade stötfångarfästen som efter denna bild fick ett par bultar så delarna satt ihop.
Regplåten satte jag med hålband(med gummipackning bakom) från de inre bulten som håller stötfångaren, så slapp jag göra nya hål. Lite svårt att se på bilden.
På plats på besiktningen i Vara. Fick två tvåor på bromsarna bak samt en på att det var för lite fjädring fram.
Sen hem med en gång och sänka och få på de bredare bakhjulen inför Fan fest nästa dag.
På plats på Fan fest!! Wiohoo! 
Dock utan bakhjulen. Dom lämnade in i Borgstena... (en annan historia)
Blir en vacker VW !-)
Blir en vacker VW !-)
Tack ska du ha! 
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Typ1 -68, nybörjarprojektet
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.