Lägga ut annonsen här först det är många som är intresserade, även jag.
Mvh
Igår hade du ingen susning om vad du skulle ha för den, idag är du övertygad att den är dyr, mycket dyr.
Precis. Jag lär mig. Igår hade jag ingen susning alls. När jag fått bilderna kommer vi alla bli lite klokare. Men det är en ganska unik bil har jag förstått.
Igår hade du ingen susning om vad du skulle ha för den, idag är du övertygad att den är dyr, mycket dyr.
Niklas sålde väl sin oval för 110K eller liknande, så denna bör väl ligga över det då kan man ju gissa
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Nicklas skrev:totto skrev:[quote
Och jag tänker inte starta den utan ordentlig genomgång först. Jag vill bara sälja den.
Jag kan köpa den
Har du råd? Vi vill ha ganska mycket för den, och kommer att lägga ut annons.
Nej du har rätt jag har inte råd så någon annan får försöka som har råd
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
25hpman skrev:Igår hade du ingen susning om vad du skulle ha för den, idag är du övertygad att den är dyr, mycket dyr.
Niklas sålde väl sin oval för 110K eller liknande, så denna bör väl ligga över det då kan man ju gissa
så här såg den ut och var i ett mkt fint skick
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Slår den Niklas bil i skick efter så många år stillastående så måste någon ha putsat rätt mycket och ofta på den.
Är det inte rätt ogenomtänkt att ifrågasätta om någon har råd innan man har varken pris på det man ska sälja eller känner till den potentiella köparens ekonomi? Är du säker på att du vill ha den såld? 
Ali G
32 2014-03-15 10:51:24 Senaste redigerad av Wompa (2014-03-15 10:51:53)
Slår den Niklas bil i skick efter så många år stillastående så måste någon ha putsat rätt mycket och ofta på den.
![]()
Är det inte rätt ogenomtänkt att ifrågasätta om någon har råd innan man har varken pris på det man ska sälja eller känner till den potentiella köparens ekonomi? Är du säker på att du vill ha den såld?
Undrar vad trådskaparen vill komma någonstan, känns som han bara driver en massa tid.
Jag har iaf tappat respekten helt för denna tråd.
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Det hela började med "tror du man kan få 40k för en bil som stått så länge?" Två minuter senare var det 80k eller högre bud som gällde. Efter lite efterforskningar på nätet snackades det om uppemot 150k. Snacka om trevlig prisutveckling haha..
Väntar med spänning på seriös information och till det ett seriöst pris.
mvh
En som inte har råd 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Tyvärr är det ju så att personer som hasplar ur sig värde på bilar ,där dom inte sett bild skick etc.
ställer till det i huvudet på säljaren som tror sig sitta på en guldklimp.
Tänk om denna bilen stått på stampat gordgolv fuktig miljö eller liknande ,då kan bilen vara rutten
en hel del. Och då inte betingar ett värde på 40-80 tkr.
Själv har jag slutat buda på något som jag ej kan få bilder eller komma och kolla på.
Menar att det är helt orimligt att säga att man köper en bil för 40 , sätter sig med biltransport kommer fram och det bara är sopor som man ser.
I mitt fall har det hänt ett par gånger för mycket , så man har fått åka tomt hem igen.
I många fall är det ju så , låter det för bra för att vara sant så är det ju troligtvis inte sant!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Förklara gärna vad det unika med din bil är? Vänsterstyrd? Jotack, Snarare mer unikt att ha en högerstyrd och dessutom jobbigare.. Sen tror jag sällan att du får över 40-50k(?) med tanke på att den behöver en så pass stor "renovering" och att det "endast" är en till ovalare. Dom växer ju nästan på träd.. Hur mycket tror du att du får för den? Blir nästintill aggressiv när jag läser dina inlägg, bilder väntar jag spänt på så jag får se vad det är för unikt vrålåk till "57a" du pratar om.. Är det en 58a så skrattar jag högt 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Ska bli mycket trevligt att få grotta ner sej i bilderna o få påpeka vad som är rätt o fel för årsmodellen... 
Fan vilken skadeglädje ni har, lugna ner er lite.
Detta är inte Facebook, säljaren får väl begära vad han vill sen om det är rimligt eller ej lär ju märkas rätt fort.
Killen som ska sälja kanske är en hyvens prick som bara uttrycker sig lite fel och ni sågar honom direkt och nästintill idiotförklarar.
Lite mer respekt både från säljare och ev köpare/kännare kanske?
Nu är det nära sandlåde nivå.
Tråkigt att det alltid ska bli på det här viset och det är inte svårt att se ett tydligt mönster
när det gäller vilka som"bestämmer" vad som är rätt pris på bilar/delar.
Bilar och delar är värda det nån betalar,begär man för mycket så blir det inte sålt och begär man för lite så blir det sålt fort som fan.
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Ja nu tar vi och lugnar ner oss och tar det på en respektfull nivå 
Alltid samma personer som går i spinn 
Nu är det nära sandlåde nivå.
Tråkigt att det alltid ska bli på det här viset och det är inte svårt att se ett tydligt mönster
när det gäller vilka som"bestämmer" vad som är rätt pris på bilar/delar.
Bilar och delar är värda det nån betalar,begär man för mycket så blir det inte sålt och begär man för lite så blir det sålt fort som fan.
x2 på det inlägget...
42 2014-03-16 21:41:50 Senaste redigerad av Demian (2014-03-16 21:44:23)
Ja, den såg ju väldigt fin ut på bilderna, men jag tror att du måste rulla ut den för att kunna ta bra bilder.
För att få riktigt bra betalt är det bra med dokumentation att bilen verkligen gått 4000 och inte 14000mil. Sedan så är det viktigt att verkligen kolla så den är rostfri. Rosthål drar ner väldigt mycket.
Var jag ute efter en schysst oval, så skulle den här stå mycket högre än en tipptopp renoverad bil. Jag tror fler och fler förstår hur ovanligt det är med helt orörda bilar och sådana kan man aldrig betala för mycket för. Men då gäller det att dom är helt rostfri och helt osvetsade sedan tidigare.
Att den inte gått mer än drygt 4000 mil vet jag, och det bör finnas i papperen. Den har ju varit i familjen sen ca 59, och gammalmoster som ägde den innan den pallades upp 1988 var ju sällan ute på längre resor. Kolla också på bilden av pedalerna, inte mycket slitet där.
Det finns rost i lacken, värre än jag trodde. Det syns tydligast på bild w17 i tråden om exteriören, fula blemmor.
Men motorn är vacker.
Ser ut som en mycket trevlig bil, men jag tror att ni borde rulla ut den och tvätta av den ordentligt innan ni tar bilder. Dessutom kommer eventuella köpare att vilja se hur den ser ut under framhuven, klädseln under överdragen och mattorna på golvet.
45 2014-03-16 22:02:10 Senaste redigerad av totto (2014-03-16 22:10:32)
Jag ska dit om två veckor, då får jag försöka ta de bilderna. Men rullar ut den gör jag inte, den står uppallad. Möjligen att jag försöker skaffa nya däck.
Och jag vill inte visa den från den bästa sidan, även om vi vill ha pengar för den. Vi vill visa den som den ser ut med fel och brister, men den är nog ganska unik i alla fall.
Vi vill hitta en god husse till den, den som förstår och vill ha precis det som den här bubblan är.
Kärringkörd, orenoverad, original, matt i lacken etc och med bara drygt 4000 mil under huven.
Och...det är ingen överdragsklädsel, så försök inte att sprätta bort något.
Vart är bilderna?
Dom ligger i separata trådar
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Ser riktigt riktigt smaskig ut..
Jag skrev ju också att du skall försöka hitta så mkt papper det går som styrker miltalen, det är inte för att jag misstror dig ffa efter att sett bilderna. Det är mer att allt sådant får den att sticka ut ännu mer. Den är ju rätt speciell och alla papper och historia om den gör den bara mer intressant och unik.
Prova om inte de gamla däcken håller luft så att det går att rulla ut den i vackert vårljus. Går att pumpa upp med en vanlig fotpump, även om de är torra och med pyspunka så tycker jag det verkar onödigt att köpa nya, gör sig säkert bara bättre som "barn find" om det är gamla däck. Eller försök ta lite fler och bättre bilder där hela bilen syns. Samt fota loss på trösklar, golv, under mattor, batterihylla, i hjulhus, i reservhjulsbalja, undersidan, fotstegsinfästning etc..
Den lilla rost som syns på bilderna ger bara lite patina, men de delar som syns är inte de som rostar värst heller. Som den ser ut så känns det dock inte som så mkt otrevligheter bör hittas.
Hoppas bilen får ett gott varaktigt hem och får stanna i Sverige (att det betalas bra för den).
50 2014-03-17 11:26:09 Senaste redigerad av Hellberg (2014-03-17 11:26:33)
Min oval pumpade jag bara upp de gamla däcken från 50-60-talet och körde med, fungerade kanon!!